Even voorstellen: Nicky

Hi allemaal,

Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Nicky en ben as donderdag 8 weken zwanger. Heb jullie de afgelopen week gevolgd hier op het forum, maar wilde nog niet actief mee praten...

Ik voel me namelijk soms echt een vreemde eend in de bijt. Waarom zou je denken, immers val ik gewoon in het forum juli2008moeders...

Ik zat de eerste weken op een heerlijke roze wolk, ik voelde me sterk, kon  de hele wereld aan, alles viel  voor mij en mijn man op z'n plaats...  maar deze roze wolk  is inmiddels vervangen door een grijze wolk... :(

Het begon met het opkomen van de misselijkheid...Ik voel me alsof ik een zware griep onder de leden heb en ik krijg ook regelmatig een soort hyperventilatie-gevoel, paniek op de borst.

Eten staat me tegen, maar als ik niet eet wordt ik misselijk van mijn lege maag, veel hoofdpijn en ik voel me constant een vaatdoek! Op zich kan ik dit nog allemaal wel hebben, maar (vooral in de avond) die paniek-op-de-borst...ik word er zooo verdrietig van :( Ik ga daardoor overal aan twijfelen, is dit een teken dat het niet goed is dat ik zwanger ben, van mijn man op dit moment?!? We hebben ook afgelopen week een huis gekocht, met alle financierings-regeldingen erbij  en ons huwelijk staat voor de deur en mijn baas is absoluut straks niet blij als hij hoort dat ik zwanger ben...

Ik verwijder me enorm van het kleine wurmpje in mijn buik en soms wil ik zo van dit rotgevoel af dat ik tegen mezelf zeg dat ik blij zou zijn als dit morgen zou stoppen (terwijl de kleine heel erg gewenst is!)...

IK WIL MIJN ROZE WOLK TERUG!!!

Nicky

Als ik rondlees zie ik niemand met deze gevoelens...ik voel me zo schuldig

Ik denk dat er meer van ons zijn die kunnen beamen dat zwanger zijn niet één en al roze wolk is. Ik heb zelf ook het gevoel ziek te zijn en kan er (ook al is het de 2de keer) gewoon niet bij dat ik zwanger ben.

Blij ben ik er natuurlijk wel mee. En ik denk dat het ook een beetje aan je situatie ligt of je er gelijk wat stress bij krijgt. Je moet maar denken: jullie zijn blij met het komende kindje, #%$! aan de rest en je vooral niet gek laten maken. Stress is natuurlijk niet het gezondste voor je kindje, maar soms ontkom je er niet aan.

Hopelijk voel je je snel weer beter en kun je lekker gaan genieten. (Wacht maar tot je leven gevoeld hebt, dan ben je zeker weten verkocht! ;) )

Sterkte!

Groetjes,
Debora
(10+4)

Hoi Nicky,

Tjonge wat heb jij veel aan je hoofd nu! Vind je het gek dat je roze wolk even weggedreven is? Een huis, een bruiloft en een negatieve baas... Dit is niet echt fijn nu.
Wanneer heb je een echo? Misschien dat je daarna wat meer kan gaan genieten. Kan de pijn op je borst het begin van hyperventilatie zijn?
Probeer te ontspannen, niet teveel afspraken 's avonds en in het weekend en maak je vooral niet te veel zorgen om je voeding, die kleine komt wel aan z'n trekken (bij de eerste maakte ik me daar heeeel veel zorgen om, onnodig!)

Ik hoop dat er heel snel weer een roze wolkje aan komt.

Kaskes

Dank voor jullie lieve reacties...Dat helpt echt.

Ik ben bij mijn huisarts geweest en hij adviseerde mij me ziek te melden tot aan de kerst. Hij was heel begripvol. Hij concludeerde dat ik te veel aan mijn hoofd heb nu en dat het belangrijk is om eerst weer wat van die roze wolk terug te halen. Belangrijk voor de kleine en voor mijzelf.

Ik volg zijn advies op, ookal komt het absoluut niet uit op mijn werk (belangrijke deadlines met plannen die af moeten zijn en ik heb nog niets op papier!), maar dit gaat voor...

Zaterdag de 22e heb ik mijn eerste echo en ben ik 9 wkn +2.

Lfs,
Nicky
(7wkn+5)

Ik herken je verhaal wel een beetje. wij hadden net een nieuw huis gekocht, allebei een nieuwe baan en toen ook nog eens zwanger (wel volledig onverwachts met een baby van 6 maanden thuis..). Ik heb maanden stress gehad waardoor de zwangerschap niet echt leuk was. Zo jammer want een zwangerschap hoort toch iets moois te zijn, maar niet alleen een roze wolk hoor! Zodra ik met verlof ging kwam de stress eruit en kreeg ik weeen, opgenomen in het ziekenhuis omdat ik pas 35 weken was. uit eindelijk ben ik met 40 weken bevallen van een gezonde dochter! Daarna heb ik meteen ontslag genomen want die stress wil ik nooit meer meemaken. Ik ben zooo blij met mijn dochter en zit nu eindelijk op mijn roze wolk haha. Ze is nu 3 maanden.

Heel veel sterkte en geniet van het wonder in je buik!!

gr
Marielle

Terug
Bovenaan