even voorstellen (nieuw)

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben 27 jaar en moeder van een zoontje van bijna 3 (wordt 'ie in mei). Ik ben sinds 3 maanden actief aan het proberen om zwanger te worden. Omdat het bij mijn zoontje in een keer raak was en niet eens echt gepland, dacht ik dat ik nu meteen weer zwanger zou zijn. Ik wil het nu heel graag en was afgelopen maand ontzettend teleurgesteld. Ik ben dan helemaal bang dat het nooit meer lukt, ook al weet ik dat de kans hierop heel klein is en ik vertrouwen moet hebben. 11 maart is mijn nieuwe NOD. Ik heb een cyclus van rond de 29 dagen. Volgens iedereen moet ik het loslaten, maar dat lukt totaal niet. Ik moet er steeds aan denken.
Ik heb meteen een vraagje; wanneer in de cyclus beginnen jullie nu precies met het 'echte klussen' en hoe vaak? Bij ons is het niet echt romantisch meer, dus vandaar mijn vraag. Ik verwacht mijn eisprong nu van het weekend. Moeten we het nu al om de 2 dagen gaan doen of echt pas tot vrijdag ofzo wachten. En vanaf vrijdag elke dag? Ik heb ergens gelezen dat om de 2 dagen het beste is, maar vanaf wanneer precies? Elke dag schijnt voor het zaad ook niet goed te zijn. Hoe doen jullie dat?

Liefs!

Hoi!

Welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen! Enneuh, het loslaten kan ik, en ik denk de meeste hier, echt niet hoor! Het is zo leuk en spannend dat ik er veel mee bezig ben!

En over dat klussen, het kan echt wel rond je ei elke dag hoor! Kan geen kwaad voor het zaad, heb ik gelezen in het handboek Zwanger Worden.

Heel veel succes en geniet van deze leuke en spannende tijd!

Liefs Meike, 3e ronde, 1e kindje, NOD 26 maart

hoi je moet de zaad productie op gang houden zo dat er geen oud zaad gelagerd licht.hihihii.
er zijn twee methodes die ik weet .
van af week 1 tm week 5 om de dag.
in je ongiweek 2zaad losingen.
tweede w 3a4 .   derde w 4a6 of meer. vierde w 3a4 met een cyclus tussen 27/32 DAGEN

groetjes iris

Welkom,

Ja loslaten hoe moet dat he? Ik was ook zo naief om te denken dat het zwanger worden zo geklaard was bij mijn eerste was ik ook binnen 2 maanden zwanger maar zitten wij in ronde 12. Wij houden het klussen wel leuk.
Wij proberen vanaf het moment dat ik niet meer ongesteld ben om de dag te klussen.
Maar heeft een van ons een keer geen zin dan doen we het gewoon niet, maar hebben we keer vaker zin gebeurt het een keer vaker.
Wij hebben dus geen vaste klusrooster ik vind persoonlijk namelijk dat het wel plezierig moet blijven.

Liefs Saskia

Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw op het zwanger worden forum. Ik doe wel al een hele tijd mee met de Begin 2006 moeders en ben dus moeder van een hele lieve meid van net 1 jaar. We zijn sinds oktober ook weer zelf bezig in de hoop zwanger te worden van een tweede kindje, maar tot op heden is het helaas nog niet gelukt.

Ik herken jouw probleem dat het spontane er een beetje vanaf gaat als je zo graag wilt. Het is sowieso het geval dat zaad van een man minimaal 48 uur leeft. Je hoeft dus niet elke dag te klussen om zwanger te worden. Wel kan het handig zijn om duidelijkheid te krijgen wanneer jouw eisprong is. Als je een regelmatige cyclus hebt, kan je hierachter komen door of te temperaturen of door ovulatietesten te doen. Als zo'n ovulatietest positief is, weet je zeker dat de eisprong binnen 48 uur plaatsvindt en is het dus verstandig om op die dag te vrijen. Het geeft trouwens geen garantie dat het goed gaat en dat het eitje ook bevrucht wordt, maar je hebt wel meer kans. Je kan ook veel informatie vinden op www.predictor.nl

Nou ja, heel verhaal en dat komt ook omdat ik me er zelf net in heb verdiept. Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken en natuurlijk  hoop ik dat ook voor mezelf en alle anderen hier met die wens. Mijn NOD is op 5 maart (als ik uitga van mijn cyclus van 30 dagen). Heel spannend weer!!!

Groetjes,
Lies

Terug
Bovenaan