Even voorstellen + vraag over ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal!
Ik bezoek vaak dit forum en aangezien ik alweer in de 13e ronde (tussendoor een miskraam na 6 weken)  zit voor mijn tweede kindje (heb al een zoon van net twee jaar) dacht ik "vooruit laat ik ook eens mee gaan doen, helpt misschien om alle teleurstelling, hoop enz te delen met anderen!" Het blijft namelijk toch elke maand weer slikken als het weer niet gelukt is! Mannen blijven daar toch vaak veel nuchterder onder.

Meteen een vraagje:
Ik ben deze maand begonnen met ovulatietesten (na ook vier maanden te hebben getemperatuurd). Ik heb een cyclus varierend van 28 dagen tot 33 dagen en zit nu op dag 20. Ik ben begonnen op dag 13 met de ovulatietest en inmiddels ben ik aan het tweede pakje begonnen (wat een geld!!!). Ik heb nog steeds geen (donker) streepje ontdekt. Zijn er meer meiden die zoveel testen hebben gebruikt zonder enig resultaat? Volgens mijn temperatuur zou mijn eisprond rond dag 17 - 20 moeten zitten (deze maand erg onduidelijk). Ik ga in ieder geval vrolijk door tot mijn tweede pakje op is.

Hoi Irene,

Ik heb net als jij een erg onregelmatige cyclus, als er tenminste een eisprong is. een LH test is dan een uitkomst, maar je moet altijd 2 dagen beginnen voordat je snelste eisprong is geweest. Ik had er een op dag 15 en laatste keer 1 op dag 19, maar ik begin dus altijd op dag 13 te testen. De testen zijn ok erg duidelijk, als de testen niet donkerder kleurt dan de controle= geen eisprong. Ik weet hoe vervelend het is om konstant te meten of je LH hoog genoeg is, dus ik wens je veel succes.

Groeten Nathalie

P.S. je eisprong is 24-48 uur na de positieve test.

Hoi!

Allereerst welkom op het forum!
En als tweede...ik temperatuur al 16 maanden heel braaf...iedere ochtend om half 6.
Meet jij wel steeds op dezelfde tijd? Want dan is het betrouwbaar he?
Bij mezelf heb ik gemerkt dat als je later test, al is het maar een halfuurtje dat de temperatuur anders kan zijn...
Ik zie duidelijk mijn eisprong in mijn metingen...Eerst een temperatuur dipje en dan daarna gaat ie omhoog.Vlak voor je ongi gaat ie weer omlaag...
Ik heb wel een vrij  regelmatige cyclus dus dat is wel mijn voordeel..maargoed...
Die testen heb ik ook een tijdje gedaan heel in het negin maar kosten zoveel geld dat ik dat niet meer doe en echt mijn best doe om consequent te temperaturen...
Nou heel veel succes!!

Liefs Linnepinnie

Hallo

Nou ik begrijp precies wat je bedoelt ook ik heb een yclus die varieerd tussen de 28 en 33 dagen, erg verwarrend. Ondertussen ben ik ruim een jaar bezig! Ik heb 2 maanden getemperatuurd, maar aangezien ik een iegen horeca bedrijf heb, is het voor mij heel moeilijk om elke dag op dezelfde tijd te tempen, aangezien ik altijd om een andere tijd naar bed ga. Ik kon dus helamaal geen ei-sprong waarnemen. Ga vanavf morgen beginnen met ovulatie testen dat is dan dag 12. Ik weet nog niet precies wat ik ervan moet gaan verwachten!
Hou me op de hoogte, misschien dat we iets aan elkaar hebben!

Kuzzz Faye

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Is toch wel prettig om met 'gelijkgestemden' te praten. Wat betreft het tijdstip van temperaturen, meestal temperatuur ik tussen 6:15 en 7:00 uur. Zou die drie kwartier al zo'n impact kunnen hebben op de gemeten temperatuur? Als dat zo is moet ik echt mijn wekker gaan zetten (dus ook in het weekend, arme man van mij!).

Ik houd jullie op de hoogte of ik deze maand nog een eisprong ontdek (duim voor me!)

Haha fijn is dat he, je wekker zetten in t weekend. Ik ben ook sinds een week aan t tempen en hier varieert t ook nog erg. Had na 2 dagen zelfs al (op hetzelfde tijdstip!) 38C en dag erna 37. Nu schommelt het tussen de 36,3 en 36,5. In het weekend had ik mijn telefoon op trillen op mn kussen gelegd. Mn hubbie heeft niks gemerkt..en ik ff snel getempt.

Terug
Bovenaan