even voorstellen, Vriend is nog niet toe aan kind

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben een jonge meid van 24 jaar en voel dat ik nu al toe ben aan een kind. Ik weet niet of dit raar is, maar mijn gevoel zegt dat ik e echt klaar voor ben.

Mijn vriend en ik wonen in een leuk (huur)appartement en hebben allebei een leuke baan.
Nou, zullen jullie zeggen, van wat is je probleem dan??
Nou dat zit zo, ik ben wel toe aan een kind, maar mijn vriend ziet het nog helemaal niet zitten. (stiekem stoppen met de pil wil ik niet, vind ook niet dat je dat kunt maken.)

Ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen, ik denk er constant aan en voel me best ongelukkig op dit moment al heb ik het hardstikke goed.

Ik wil gewoon een stukje verder in het leven. Als ik het er met mijn vriend over wil hebben zegt hij, ik ben er nog niet aan toe, eide discussie, of hij maakt een flauw grapje. Dus echt praten zit er niet in.

Hij wil liever nog een paar jaar wachten en een huis kopen en dan misschien aan kinderen denken. Maar als we straks een mega hypotheek hebben zie ik het er niet van komen.

Zit iemand in de zelfde situatie of kent iemand dit probleem wil je dan aub reageren, want ik voel me niet zo goed.

Veel lief Babs

Beste Ninthe,

Ook ik wilde eerder een kindje dan mijn vriend. Ik had 2 jaar gelden al last van klepperende eierstokken terwijl mijn vriend er nog niet aan moest denken. Hij had ook allerlei scenario's hoe het dan zou moeten met werken, het huis enz enz.

Ik heb geen idee waarom hij ineens is omgeslagen, maar ik kwam  afgelopen december thuis van het boodschappen doen en stond met een krat boodschappen in mijn handen toen hij zei: "Dan ga je toch aan het foliumzuur". Eerst begreep ik niet waar hij het over had, maar toen het kwartje viel was ik alleen maar blij.

Wat je zegt "stoppen met de pil zonder dat hij het weet" is geen optie. Ik begrijp dat het verlangen naar een kindje groot is, dit had ik ook, maar laat dit niet het geluk wat je nu samen met je vriend hebt in de weg zitten. Je vriend is er hopelijk ook ooit wel een keer klaar voor. Probeer niet constant het onderwerp ter sprake te brengen, dit schrikt hem alleen maar af. Probeer er op een ontspannen moment (af en toe)  over te praten en wellicht komt het moment vanzelf wel.
Sterkte!

Groetjes

Hoi,

Bedankt voor je lievr reactie, ik kom er wel uit hoop ik.

Groetjes Babs

hoi hoi

mijn vriend en ik hebben pas 4 1/2 mand verkering en wonen al sinds januari samen
ik had na 2 maanden al het gevoel dat ik een kindje van hem wilde
hij vond het nog te vroeg
nu heeft hij pas gezegd dat hij ookm graag een kindje wilde met mij
heb last van te hoog cholesterol en mag die medicijnen niet gebruiken als ik zwanger ben was daar alvoor bij de dokter geweest en die zei 2 maanden voorddat je met depil stopt met die andere medicijnen stoppen en dat had ik gedaan
nu zei hij afgelopen maand
stop ook maar met de pil
ik helemaal in de wolken dus wie weet gaat jou vriend ook wel overstag
en wil die samen een kind met jou
veel sterkte

liefs tamara

Terug
Bovenaan