Even voorstellen!

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Mijn naam is Anne en ben 30 jaar.
Anderhalf jaar geleden hebben we besloten aan een gezinnetje te willen beginnen maar tot nu toe is het nog steeds niet gelukt.
Toen we eraan begonnen nam ik aan dat het na een paar maanden wel zou lukken maar de laatste tijd begin ik me toch zorgen te maken.
M'n partner vind het ook telkens jammer wanneer blijkt dat het weer niet gelukt is maar stapt er wat gemakkelijker overheen dan ik.
In het begin was ik er te veel mee bezig met zwanger worden en eigenlijk nog steeds omdat ik dagelijks de confrontatie aan moet gaan met mensen in mijn omgeving zie wel zwanger zijn, hoe kan ik dan op dat moment mijn eigen verlangens negeren?
Ik twijfel of ik naar de huisarts zal gaan voor onderzoek, eigenlijk wil ik graag weten of er iets met me aan de hand is maar aan de andere kant vind ik al die onderzoeken erg vervelend.
Kunnen jullie me vertellen wat ik kan verwachten wanneer ik hiervoor voor het eerst bij de huisarts kom en wat er dan volgt?

Liefs, Anne.

Hoi Anne, welkom hier!
Balen he als het zolang duurt. Ik herken het heel erg. Iedereen om mij heen was binnen 3 maanden zwanger dus ik ging ervan uit dat dat voor mij ook geldt. Helaas de praktijk is anders. Ik merk ook dat mijn partner er makkelijker overheen stapt, maar jij voor ons het dan ook lichamelijks en voor de mannen maar een "momentopname". Ik bedoel het niet zo negatief als het misschien klinkt hoor!
Wat betreft naar de huisarts gaan heb ik begrepen dat de meeste mensen dat zo ongeveer na een jaar doen. Hij/zij stuurt je dan evt. door naar een gynacoloog. Ik heb een vriendin die dit pas geleden gedaan heeft en hier op het forum zijn ook een aantal berichten daarover te vinden. Ik begrijp dat ze een onderzoek doen bij je partner (zaad testen) en bij jou. bloedprikken en inwendige echoscoop om te kijken of je eitjes aanmaakt en of ze springen. En een onderzoek of de zaadcellen wel bij het eitje kunnen komen. Verder weet ik het ook niet. Ik ben nog niet zover maar dat duurt niet lang meer. Ik ga in april naar de ha als ik dan nog niet zwanger ben.

Ik hoop dat er ook mensen reageren die deze onderzoeken hebben gehad of verder zijn als wat ik gehoord heb.

Succes met alles.

Liefs Joanna

dag anne,

Ik zit in dezelfde situatie.Ben nu een jaar bezig en er gebeurt niks. In mijn omgeving komen er steeds meer babies bij....
Ik ga morgen naar de ha, en wil dan worden doorverwezen. Dan gebeurt er denk ik idd wat joanna net vertelde.
succes! gr merel.

Bedankt!

Helaas lukt het me niet meer om nog deze week een afspraak te maken maar volgende week zal ik het toch maar doen.

Anne.

Hoi hoi.mijn ha zei,dat de meeste vrouwen in het tweede jaar zwanger raken,als je er geen goed gevoel bij hebt,zou ik gewoon gaan.het hoeft niet te betekenen....dat er iets mis is....het ene lichaam heeft langer nodig als de andere.

sucses!!!!!

gr manuela

Hoi naamgenootje,
Ben vorige maand voor het eerst naar de gyn. geweest. Ook ivm niet spontaan zwanger willen worden. Allereerst beginnen ze met een anamnese; zijn er redenen waarom je niet zwanger kunt worden bij bv cyclusstoornissen. Kreeg direct een inwendig onderzoek waarbij ze keken of mijn slijm zuur of basisch was, dit kan namelijk schadelijk zijn voor de zaadcellen, ik zat toevallig net in de goede periode want dit moet net voor de ovulatie. Ook werd er een uitstrijkje gemaakt. Hierna kreeg ik een inwendige echo om te kijken hoe het baarmoederslijmvlies eruit ziet en of er rijpende eitjes aanwezig waren en hoe groot deze waren. Vlak voor je ovulatie krijg je dan een samenlevingstest waarbij je de avond van te voren gemeenschap moet hebben, de volgend ochtend kijken ze of er 'levende'zaadjes aanwezig zijn in je baarmoederslijm.
Verder volgt er bloedonderzoek; hormonenonderzoek op bepaalde cyclusdagen. Het sperma van je partner wordt ook onderzocht. Pas later volgen een hsg (baarmoederfoto) en een kijk operatie. pffffffff een heel verhaal hé!
Dit is zo'n beetje wat er in de eerste maanden gebeurt, een hele klus maar de moeite waard!
Sucses, liefs Anne

Terug
Bovenaan