Even voorstellen...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Nathalie en woon sinds een jaar samen met mijn vriend John.
We zijn net 6 jaar samen en hebben besloten in februari te stoppen met de pil...

want in november willen we ongeveer serieus gaan oefenen.

Ik had van verschillende gehoord dat je van te voren moest stoppen met de pil
om allerlei stoffen uit je ligaam te hebben en ik was eigenlijk nu al benieuwt naar jullie
verhalen en ervaringen.
Ik geniet van dat alles om te lezen en te horen. Ik ben er voor mezelf ook al langer aan toe dan mijn vriend. Het is voor hem al een hele stap dat ik ga stoppen
met de pil.
Hij wil wel maar....

Dan kom hij met allerlei dingen dat ik soms zo iets had van... zucht... laat ook maar.
Ik hield dan vervolgens weer een tjidje mijn mond tot ik het weer niet kon laten
om erover te beginnen.
Hij is ook altijd over geld bezig...

Maar.. gelukkig gaan we steeds een stapje verder.

Ik ben trouwens 27 en hij 30.

Groetjes,
Nathalie

dus je stopt in febr met de pil om in nov pas serieus 'bezig'
te gaan? dat duurt wel heel erg lang. er zijn velen hier op het forum die na het stoppen meteen zwanger proberen te worden. en daar is ook niks mis mee. vraag me dus af wat je reden is om nu al te stoppen?

xx moon

Hallo moon,

omdat ik dus had gehoord dat als je gelijk na het stoppen met de pil
zwanger zou raken dekan op openruggetje
en hazelip en dat soort dingen sneller aan de orde zou zijn plus haaden ze
het over schadelijke stoffen die er door de pil in je ligaam komen en slecht
zijn voor het kindje...

Groetjes Nathalie

zou kunnen, ik heb er eigenlijk nooit iets over gehoord.
misschien andere vrouwen hier op het forum??
wij zijn zelf wel direct aan de slag gegaan. wij zitten nu in de 5e ronde

xx moon

Hallo,

Ik ben Charlie en moeder van twee meiden van bijna 3 en net 1 jaar. Ik ben zelf van beide meiden meteen na het stoppen van de pil zwanger geworden. En ze zijn beide kern gezond op de wereld gekomen. Er worden toch gezondekinderen geboren waarvan de moeder helemaal niet gestopt waren met de pil.
Als ik jou was zou ik gewoon beginnen met oefenen en kijken wanneer het raak is.

Ik ben in afwachting van mijn nod op 25 januari. Dit is onze eerste ronde en heb toch wel een aantal symtomen van het zwanger zijn. Maar ook zo'n doffe buikpijn (dit had ik bij de eerste twee keer ook).
Dus nog even wachten

Groetjes en succes Charlie

hoi hoi,

welkom bij de forum.
Het is best verslavend, maar ook erg leuk om ervaringen van anderen te lezen.

Volgens mij is de kans op een hazenlip of openruggetje niet groter als je direct na de pil zwanger wordt. Belangrijk is vooral dat je foliumzuur slikt voordat je start met "klussen".
Misschien dat je het aan een verloskundige of arts kunt vragen.

Veel succes met oefenen!

wen

hoi
ik ben in december gestopt met de pil ik slikte hem al 6 jaar, en zit nu sinds 2 weken aan de foliumzuur. volgens mij hoeft je geen 6 maanden te wachten hoor als je maar 4 weken vantevoren als je zwanger wilt worden maar foliumzuur slikt en dan nog 10 weken in je zwangerschap. succes.

en wat je vriend betreft hij kand de hand schudden met die van mij, ik wilde het ook al eerder ik bleef er maar over praten elke baby die ik zag zei ik tegen hem kijk eens wat leuk he?, maar hij is een beetje bang, weet niet wat hem te wachten staat, en inderdaad met het geld. maar nu heeft ie er wel zin in.

groetjes patricia

Hoi,
Dat van je man is heel herkenbaar dat had mijn vriend ook.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat mannen zich heel erg verantwoordelijk voor zo'n klein wezentje voelen  en beseffen dat (procentueel klopt dat ook) de vrouw minder gaat werken en zij er dus voor moeten zorgen dat het de vrouw en de kinderen het goed maken. Het schijnt dat dit voort is gekomen uit de oertijd waarin de mannen voor het eten zorgden en de vrouwen de zorg voor de kinderen op zich hadden.
Klinkt ergens wel heel logisch he!?
Het vantevoren stoppen met de pil,........ ik weet niet zo goed wat ik daar op moet zeggen, dat schijnt nogal per pil en per vrouw te verschillen.
Bij mij lijkt het erop dat ik wat langer moet ontpillen. Ik heb 7 jaar lang Marvelon gebruikt en ik ben sinds september gestopt. Tot nu toe nog zonder succes, ik heb van de week her en der gezocht naar de werking van deze pil, het lijkt erop dat deze nogal hardnekkig op het baarmoederslijmvlies heeft ingewerkt en ja dan is het slim om al wat langer van tevoren te stoppen.
Ik hoop dat dit je een stukje verder kan helpen met het nemen van een beslissing.
Succes.

Bloem 25

Terug
Bovenaan