even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marion en ik ben op zoek naar een gezellig, nieyw forum om heerlijk te kunnen kleppen over mijn tweede zwangerschap en mijn meisje; Sascha. Het forum waar ik eerder op zoek is niet meer zo leuk geworden dus vandaar mijn zoektocht.

Ik ben 29 jaar en getrouwd met Allard. Ik werk als zelfstandig ondernemer in de kinderopvang en wij hebben al een heerlijke dochter, Sascha, van bijna 17 maanden.

Momenteel ben ik ruim 9 weken zwanger van ons tweede kindje en maandagmiddag zullen we hem of haar voor de eerste keer aanschouwen. Dan zal ik ook eindelijk weten of alles goed is. Op de één of andere manier maak ik me deze zwangerschap meer zorgen.   Gek he? Zijn er meer meiden die daarfmee ervaring hebben?

Tot schrijfs!

Marion
 
Hoi Marion,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, dus helaas kan ik je geen antwoord geven op je laatste vraag...
Omdat nog niemand gereageerd had, wilde ik je bij deze heel veel succes wensen met de tweede en hoop dat je er samen met je dochter lekker van zal genieten..

Doe ik ook in ieder geval!

Ik ben nu zelf 26 weken zwanger en heb twee weken geleden een 3D echo laten maken van ons kleine wondertje.
2 van de foto's kun je op mijn website bekijken:





Denise's Space





Groetjes, Denise

 
Hoi Marion,

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ook ik ben zwanger van de tweede en heb net als jij een dochtertje, ze heet Isabelle en is nu ruim 2. Ik ben alweer 3 jaar getrouwd met Marvin en we wonen in Uithoorn(vlak bij Amstelveen). Ik ben in september 30 geworden en ben werkzaam geweest in de kinderopvang en kraamzorg. Ik zie dus veel overeenkomsten met jou verhaal!

Ik ben momenteel 16+1 weken zwanger en ben net als jij niet zo onbezorgd als bij Isabelle, misschien ook omdat ik me realiseer wat voor een rijkdom we hebben, een gezond en fantastisch kind....hoe zal die 2e zijn?? en kan ik er wel net zoveel van houden?? Dat soort vragen heb ik.

Nou, ik hoop dat je veel zult hebben aan het forum(ik wel!) en dat we elkaar nog vaker zullen "spreken"


Groetjes Odette
 
Hoi dames!

Bedankt voor jullie welkom.

Odette, er zijn inderdaad een aantal overeenkomsten tussen ons. Wat herken ik veel in jouw opmerking over je vertwijfeling w.b.t. het feit of je wel net zo veel van dit nieuwe kindje houden kan! Ook ik denk dat. Als ik nu naar sas (cha) kijk dan kan ik me niet voorstellen dat er een compleet ander kind zou bestaan waar ik net zo veel van houdt. Er is namelijk niets en niemand waarvan ik meer houd als zij. Toch merk ik, dat als ik even diep in mijn hart kijk dat er al een hoop liefde zit voor dit 5 cm kleine leven in mijn buik.

Wat leuk dat je ook in de kinderopvang hebt gewerkt! Wat doe je nu? Ik werk fulltime (heb een opvang aan huis) en dat prop ik in 4 dagen. Best veel hoor! ik hoop dan ook om, als deze kleine er ook is, snel nog een dagje minder kan gaan werken. Voorlopig kan dat nog even niet. Ik zie wel.

Maandag hebben we de eerste echo, en als die goed is kan ik mijn klanten inlichten en mijn zwangerschap van de daken gillen!! Jij ook gefeliciteerd met je zzwangerschap. Geniet ervan!

Marion
 
Hoi Marion,

Ik ben op dit moment een thuisblijfmama, ik weet uit eigen ervaring hoe kindjes zich gaan hechten op een creche of kdv, ik wilde een kindje en wil daar zeker de eerste 2 jaar zelf voor zorgen. Isabelle gaat wel sinds september naar de psz.

Ik heb de opleiding spw gedaan en ben gaan werken in verschillende kdv's. Op een gegeven moment werd het me duidelijk dat ik het ook wel heel leuk zou vinden om bij de geboortes aanwezig te zijn en ben ik een opleiding tot kraamverzorgster gaan volgen. Na 2 jaar bleek ik zwanger van Isabelle en moest ik wegens bekkenklachten stoppen met het werk. Ik wil als Isabelle en het andere kindje wat ouder zijn weer terug of de kinderopvang in of toch weer terug naar de kraam hoewel dat werk steeds moeilijker word, qua werktijden en contracten...

Gek he?  3 jaar geleden draaide alles nog om jezelf en je partner en nu een paar jaar later is dat 300 graden gedraaid en bestaat er niets mooiers, lievers en belangrijkers als je kind. Ik had dat gevoel meteen toen ik zwanger was en ook nu heb ik dat weer alleen komen er nu de twijfels bij.

Uit ervaring weten we hoe snel de tijd gaat en dat we enorm moeten genieten van de zwangerschap, voor je het weet lopen ze en praten ze je oren van je hoofd(althans die van mij is een aardige bep!!)

nou tot snel maar weer!!! Wanneer ben jij uitgerekend?? ik 6 april 2006

groetjes Odette
 
hoi hoi,

Ik ben uitgerekend op 24 mei. Toen ik van sas zwanger was, was ik op 20 mei uitgerekend! Hoe krijg ik het voor elkaar he? Uiteindelijk is ze op de 30-ste geboren. Het wordt dus erg spannend!

Ik ben het erg met je eens wbt het brengen van je kind naar ene kdv. Daarom vind ik het ook zo heerlijk dat ik mijn werk thuis doe en ik dus helemaal niets van mijn meidje hoef te missen. Ze is lekker bij mij en ik verdien toch nog een errug leuk salaris. Helemaal goed dus!

Oh oh, wat is het leven anders nu met zo'n kleintje. Je hebt echt gelijk als je zegt dat het leven voorheen alleen maar om jou en je partner draaide. En nu... bijna alles staat in het teken van je kind. Ze is zo kostbaar. Mijn kind is mijn sterkste, maar ook mijn zwakste punt. Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat er een tijd is geweest dat ze er niet was. En nu komt er nog zo'n puppie bij.. Zo spannend om deze maandag voor het eerst te mogen zien!!1

Fijn weekend!

Marion
 
Hoi marion,

Over planning gesproken!!! Een vriendinnetje van mij is 16 juli 2003 bevallen van haar eerste dochter en op 16 juli dit jaar van haar 2e dochter!! Bijzonder voor hun maar niet leuk voor de kinderen, ik hoop voor jullie dat het niet zo is! Bij mij is die kans 0,0...
Isabelle is van 3 augustus 2003 en dit kindje komt in april 2006...niet echt bij elkaar in de buurt zeg maar!

Je laat me wel even weten hoe het is gegaan maandag he?? Ik denk aan jullie en wens jullie veel plezier.

groetjes en jullie ook een heel fijn weekend!
 
Terug
Bovenaan