Even voorstellen

A

Anoniem

Guest
Ik wilde me hier even netjes voorstellen, kom vanaf het zwanger worden forum hierheen.

Ben Esther 32 jaar en woon samen met mijn vriend die 30 jaar is en we zijn zwanger van ons 1e kindje en we weten dit nu sinds maandag.

Het was voor ons een hele verrassing dat we toch nu al zwanger waren omdat we net waren gestart in het ziekenhuis met onderzoeken, naar waarom mijn ongesteldheid niet regelmatig was.
We hadden net onze eerste afspraak met de gyneacoloog achter de rug en er stond al een echo gepland voor 28 augustus om te kijken hoe het er bij mij van binnen uit ziet.

Ik ben zondag een week geleden van de trap gevallen en eigenlijk niet heel veel last hiervan gehad en dit begon pas afgelopen vrijdag dat ik me wat raar voelde en een raar gevoel in de buik had, nog niet denkend aan zwangerschap, maar eerder iets van griep of zo.

Toch had ik zoiets van voordat we een afspraak maken bij de ha om te zien waar het vandaan komt en om uit te sluiten dat het toch niets met de val te maken heeft toch maar een test gedaan voor de zekerheid. Is ook zo stom als je bij de ha komt en die zegt ben je niet zwanger.

Dus test afgelopen maandag getest en die was dus positief, savonds nog eentje gedaan en beide dus positief.
Toch maar gauw even het ziekenhuis gebeld om te vragen of het vallen van de trap geen kwaad kon, maar dat kon niet. Ook even geinformeerd hoe we nu verder moesten, nou de echo van aanstaande maandag kon gewoon blijven staan en als we dus van mijn laatste menstruatie uit moeten gaan zou ik op dit moment dus 7 weken zwanger zijn.

Ik hoop dat er straks op de echo meer duidelijk is en dat we al iets zouden kunnen zien.

Ook hoop ik hier leuke tips en trucjes te mogen lezen en wat gezelligheid.
Ik heb al een aantal herkenbare dingen gelezen over de misselijkheid en diarree dus dat geeft alweer een stukje meer zekerheid.

Verder ben ikzelf werkzaam als kraamverzorgster dus ik heb wel verstand van de eerste 8 tot 10 dagen van een baby, maar verder is zwanger zijn totaal nieuw voor mij dus alle dingen zijn welkom.

Groetjes Esther

Hoi Esther!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen. Ik ben nu inmiddels 28 weken zwanger, maar had vooral in het begin ook echt het gevoel van: oke en nu?
Ik heb al een hoop gehad aan dit forum. Je kom echt heel veel herkenbare dingen tegen!
En dan denk je: he ik ben niet de enige met deze klacht of dit probleem.
Sinds gister ben ik begonnen met de cursus zwangerschapsgym mensendieck, speciaal voor houding enzo maar er worden je ook oefening geleerd voor tijdens de bevalling, ik vind het echt een aanrader.
Nou heel veel succes met je zwangerschap en geniet ervan!
Groetjes van Bloem

Terug
Bovenaan