Even voorstellen

Hallo meiden

Ik wil me even voorstellen omdat ik de komende maanden hier zal gaan schrijven bij jullie (Hopelijk heel kort natuurlijk......).

Ik ben Caroline 26 jaar en al moeder van een zoontje die nu 7 maanden oud is. Sinds een paar weekjes hebben wij besloten voor een tweede te gaan. Dat is misschien een beetje vlot, maar de eerste hebben we ook 1,5 jaar op moeten wachten. Daarvoor zijn we onder behandeling geweest in het ziekenhuis, clomid gebruikt. Binnenkort ga ik weer terug naar de huisarts en het ziekenhuis voor nieuwe behandelingen. Hopelijk gaat het nu allemaal wat sneller dan vorige keer.....

Groetjes
Caroline

Welkom Caroline,

Helaas natuurlijk, want eigenlijk willen we hier geen van alle zijn.

Ja jeetje het is wel een beetje vlot, jeetje is je kindje pas 7 maanden?

Maar je hebt gelijk, als je niet makkelijk zwanger raakt kan je misschien niet vroeg genoeg aan een tweede beginnen, hoop dat jullie vele maanden negatieve testst bespaard blijven en dat jullie snel een tweede wolk van een zoon of dochter mogen krijgen.

Tot die tijd"Welkom en hopelijk vind je hier de steun, gezelligheid en het begrip wat je nodig hebt in deze onzeker en soms zeeer moeilijke tijden

Liefs,

Cynthia

Hoi Cinthya

Dank je voor je berichtje. Ik hoop inderdaad niet tevaak negatief te testen, dat is zoooooo deprimerend. Vooral omdat je je vanalles in je hoofd gaat halen in de dagen voor je gaat testen. Herkenbaar???  

Ben jij al lang hier op dit forum (en bezig in de medische wereld) ?

Groetjes
Caroline

Hallo!!!

Mail even snel (en stiekem) vanaf mijn werk.

Ja ik hang hier al een jaar of 2 rond inmiddels

We zijn al ongeveer 3 en een half jaar bezig. En daarvoor wilde we ook al heel lang heel graag maar mocht dit niet omdat ik bestraald ben met radioactieve jodium. I.v.m. mijn schildklier (had een ernstige aandoening)

Ik heb alle onderzoeken al wel gehad. Laparoscopie, HSG, Samenlevingstest enz enz enz.

En we zijn toen voor een jaar oefenen naar huis gestuurd omdat mijn verkleving in mijn eileider opgeheven was door die Laparoscopie. En er geen aantoonbare oorzaak meer zou zijn.

Toen in Juni eindelijk begonnen met IUI
Eerste ging compleet verkeerd (heel heel ziek geweest van de hormonen)
En bij de tweede keer bleken de eerste en de tweede keer zowiezo al gedoemd te mislukken mdat er veel te weinig opgewekte zaadcellen bleken te zijn. (in eerdere onderzoeken is dit nooit naar boven gekomen)

Dus afgelopen IUI is het goedje opgevangen in Medion, een vloeistof waardoor de zaadcellen opgewekter blijven. Nu bleven er wel meer dan genoeg over na bewerking, en mogen we dus nu beginnen met IUI nummer 4
(als het aantal goede zaadcellen nu weer te weinig bleek dan zouden we gelijk op moeten voor IVF)

Ga weer ff verder ......spreek je later.

Cynthia

Poef zeg!

Dat is nogal wat. Dan mag ik niet meer mopperen over mijn ziekenhuisbezoeken, jij kan het ziekenhuis in je dromen nog wel uittekenen denk ik zo.

Ik hoop voor je dat het deze keer eindelijk raak is! Is het zaad van je man zo slecht? Of ligt het gewoon aan de behandeling? IUI is dat ze de zaadjes in je baarmoeder inspuiten toch? Ik hoop niet dat je door hoeft voor de IVF, dat lijkt mij een zeer intesieve (vooral geestelijk) behandeling.

Groetjes
Caroline

Hoi Caatje,

Ook welkom op deze site. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie nu al gaan beginnen aan een tweede. 1.5 jaar wachten op een eerste is ook erg lang. Hopelijk gaat het nu sneller en blijft je een hoop wachten gespaard.
Heel veel succes.

Groetjes Natasja

ps ook nog bedankt voor je tip

Terug
Bovenaan