Even voorstellen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen. Mijn man en ik zijn nu zo'n 14 maanden bezig met zwanger worden en hebben net vorige week gehoord dat zwanger worden op de natuurlijke manier er voor ons waarschijnlijk niet zomaar in zit. Kut nieuws dus!!! Wel fijn om te lezen op dit forum, dan voel je je wat minder alleen... Wij gaan nu ook voor iui, hopelijk zonder hormonen. Wat ik ontzettend frusterend vind is dat alles zo ontzettend lang duurt en dat dat in het ziekenhuis de normaalste zaak van de wereld is. Net gebeld voor een vervolgafspraak voor nog wat uitslagen en het bespreken van de volgende stappen, dat kan pas over zes weken! Belachelijk toch?! Duurt het bij jullie ook zo vreselijk lang of is dat alleen in het traject er naar toe?

Ik heb nog een vraag over het HSG onderzoek. Bij mij hebben ze gezegt dat de kans erg klein is dat er iets mis is met de doorgang van m'n eierstokken maar als je voor iui in aanmertking wil komen MOET je HSG laten doen. Ik zie daar echt heel erg tegenop. Heeft iedereen van jullie die iui doet ook HSG moeten doen? Hoe hebben jullie dat ervaren, is het erg pijnlijk?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Liefs Sprookje

Hoi Sprookje,

Welkom hier! Wat een teleurstellend nieuws hebben jullie gehad, ik ken het.....
Wij zijn in maart voor het eerst naar de huisarts gegaan. 2 weken later konden we bij de gyn terecht. En nu heb ik mijn eerste IUI al achter de rug. Dus bij ons gaat het megasnel. Ik heb ook alle onderzoeken gehad en ook de HSG. Nou die viel mij echt reuze mee. Het enige wat ik vervelend vond was het soort prikje om je baarmoeder vast te zetten, maar niet dat ik door de grond ging van de pijn. Volgens de gyn scheelt het ook dat mijn eileiders open waren. Maar het is bij iedereen verschillend. Ik heb mijn IUI ook gehad zonder hormonen en in mijn eigen cyclus. Ik vond ook dat reuze meevallen, alleen dat wachten..... pffff.....
Wens je veel geluk toe en mocht je nog wat willen weten, weet je ons te vinden.

Groetjes Suusje

Hoi Sprookje,

Mijn vriend en ik zijn ruim 3 jaar bezig voor ons eerste kindje. Omdat er niets met ons aan de hand is, mochten we pas na 3 jaar met IUI beginnen. Gisteren ben ik begonnen met hormonen prikken voor onze tweede poging. Ik heb inderdaad ook een HSG-onderzoek gehad. Bij mij deed het  een beetje pijn, maar omdat het zo kort duurt, is het voorbij voordat je het weet. Dus al met al viel het best mee. Ik heb "gewoon" mijn gedachten op nul gezet en gedacht: over een uur is al weer voorbij. Dat hielp wel. En dan jezelf even lekker laten  verwennen.
Bij ons duurt het steeds ook zo lang. Soms  wel 6 weken voordat je weer terecht kunt bij een arts. Aan de ene kant frustrerend, maar aan de andere kant heb je dan wel de tijd om even je gedachten te verzetten en leuke dingen te gaan doen. Ook heel belangrijk!!!!
Wij hebben na een IUI-poging een verplichte rustmaand. Eerst vond ik dat vervelend omdat ik door wilde, maar nu zie ik in dat die rustmaand heel belangrijk is voor onze relatie. Even geen stress en ziekenhuizen, maar leuke dingen doen met elkaar.
Nou Sprookje, succes met je onderzoeken en probeer rust te vinden in al die weken dat je niet in het ziekenhuis terecht kunt. We lezen wel hoe het allemaal verder gaat met je!!!

Lfs, Kippie.

Hoi sprookje,

Welkom hier. Ik hoop dat je je ei een beetje kwijt kan hier.
Wij zijn volgende maand alweer 21 mnd bezig voor ons eerste kindje. Wij zitten nu 8 a 9 mnd in de MM. We hebben 1 IUI (hormoon gestimuleerd) achter de rug (zwanger van geworden - geeindigd in miskraam na 7 wkn) De wachtijden bij ons in het ZH zijn niet lang, denk omdat het een klein ZH is. Wij hebben in een snelvaart alle onderzoeken gehad, zaadonderzoek, HSG, kijkoperatie, Clomid geprobeerd 2 mnd. Bij mij is gelukkig alles goed, mijn man heeft slecht zaad. Mede daardoor is het ook vrij snel gegaan.
Bij mij in het ZH adviseerde ze om voor de IUI een HSG en een kijkoperatie te  doen, om alles uit te sluiten zodat we geen IUI zouden verspillen. De HSG was bij mij heel erg pijnlijk, omdat ze bij 1 eileider erg veel kracht moesten zetten om er door heen te komen (misschien toch een klein verstoppinkje gezeten). Hierdoor had ik het gevoel dat ik compleet opgeblazen werd, qua gevoel duurde het uren.  En idd het klemmetje op de baarmoeder is even vervelend. Alles bij elkaar  was bij mij de HSG erg pijnlijk, maar dit verschilt heel erg per persoon. Sommige vrouwen vinden het niet veel voor stellen, is heel persoonlijk. Ga lekker met je mannetje en laat je daarna lekker verwennen.
Ik zou als ik jou was wel een HSG doen, voordat je met IUI begint, gewoon om uit te sluiten dat je eileiders verstopt zitten.

Succes verder, en als je nog meer vragen hebt, dan stel je ze maar gewoon. We zijn hier om elkaar te helpen door deze rot periode.

Kruimel

hoi meiden,

Wat ontzettend lief al die reacties, dat doet me echt goed! Vandaag ben ik met mijn lief naar een homeopathisch arts geweest om te kijken wat hij ervan zegt. Dat doen we ernaast omdat ik gewoon alles geprobeert wil hebben. Er zijn bij mijn lief (zijn spermakwaliteit is niet goed) een aantal tekorten gevonden en die gaat hij nu aanvullen met voedingssuplementen. Wie weet draagt het een beetje bij... Hoop het maar. Het is goed om te lezen dat het hsg onderzoek dus niet perse heel erg pijnlijk hoeft te zijn, ik ben er nog niet helemaal uit. Heb over twee weken een telefonische afspraak kunnen plannen met de gyneacoloog om nog wat vragen te stellen en moet toch wachten op mijn volgende menstruatie voordat ik hsg kan doen. Wie weet is het dan wel niet meer nodig! :) Ik probeer ook maar een beetje positief te blijven.  Vind het wel frustrerend dat de kansen van iui eigenlijk erg laag liggen, maar 10% per poging toch?
Mijn beste vriendin is inmiddels spontaan zwanger geworden, dat is wel even slikken hoor! Ik wil er zo graag voor haar zijn maar vind het tegelijkertijd moeilijk om er steeds mee geconfronteerd te worden. Gelukkig begrijpt zij dat ook wel.

Nou, hoop voor ons allemaal dat het snel raak is!

Oja nog een vraagje: Hoe gaan jullie om met alcohol gebruik van jullie mannen? Wil mijn lief niet beperken in allerlij dingen maar wil ook zoveel mogelijk zaadverzwakkers uitbannen... lastig vind ik dat.

Nogmaals dank voor jullie welkom, ik klets zo af en toe mee en hoop echt dat voor ons allemaal de wens snel in vervulling gaat!

Liefs Sprookje

Hoi Sprookje

Teveel alcohol heeft een negatieve werking op zaad. De fertiliteits vp heeft toen we met IUI begonnen aangegeven dat onze mannen voorzichtig moeten zijn met alcohol, cafeine en roken. 1 glas/flesje op een dag mag, maar ff lekker doorzakken niet. Op internet heb ik ook allerlei stukjes gevonden waarin staat dat van teveel alcohol je zaad niet beter wordt, is vooral niet aan te bevelen als het zaad al slecht is.
Mijn man is sinds we met IUI bezig zijn verminderd met alcohol. Hij drinkt nu maar 1 glas (soms 2 als we uit zijn) en dan gaat hij over op de limonade. Dit doet hij niet omdat hij geloofd dat het slecht is voor zijn zaad, hij vind het maar grote onzin en geloofd er niet in. Maar hij doet het voor mij, omdat ik alles moet ondergaan, elke dag prikken, die hormonen in mijn lijf krijgt, vaak naar het zh voor echo, IUI etc etc. Hij vind het sneu voor mij en vind dat hij zo ook zijn steentje bij draagt (samen lijden hahahaha) aangezien zijn zaad slecht is en hij alleen maar in een potje hoeft te kwakken op de dag zelf. Ook slikt hij al vanaf dec elke dag foliumzuur en zink tabl en eet hij meer fruit (vita C). Nu weet ik niet of die combinatie bij elkaar bij gedragen heeft aan beter zaad. Maar in maart hebben wij onze eerste IUI gehad en zijn score was 3x beter dat de vorige keren dat het getest was. In de test periode was zijn zaad net goed genoeg voor IUI (grens geval) en  met de IUI  had hij echt een topscore (voor slecht zaad dan he, het was nog steeds slecht). En ik ben er toen zwanger van geworden.
Dus ik zou zeggen bespreek dit goed met je mannetje, jij moet al zoveel ondergaan, hij mag er ook wel wat voor over hebben vind ik.
Succes ermee

Kruimel

Hoi kruimel,

Dank voor je reactie. Wat ontzettend vervelend dat julllie eerste iui eindigde in een miskraam. Ben je eindelijk zwanger en dan....
Hopelijk start de tweede poging snel en is het weer raak! Wat zou dat fijn voor jullie zijn.
Even over de alcohol, mijn man houdt daar nu geloof ik wel rekening mee. Zolang ik hem niet teveel onder druk zet" doet hij het wel. Ik zelf ben alleen veel actiever bezig met info opzoeken enzo en me te informeren. Zou willen dat hij dat ook deed. Maar ieder z'n ding he... Toch is het positief nieuws dat spermakwaliteit toch enigzins beinvloedbaar is. Geeft hoop

Sterkte met alles meid, hoop dat je niet al teveel last hebt van al die stomme hormonen.

liefs sprookje

Ha die Sprookje,

Ja, ik heb ook een HSG onderzoek gehad. Wij zijn namelijk bezig met KID, hier moest ook de verklaring voor afgegeven worden dat mijn eileiders doorgankelijk ouden zijn. Dit is gelukkig we het geval.
Het onderzoek zelf was zeker geen pretje. Eerst voelde ik bijna niets, totdat ze de vloeistof er in spoten. Nee, dit was alles behalve fijn.
Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar je hebt er meer aan als je de ware ervaring weet met dit onderzoek.
Mijn advies aan jou is ga zeker niet alleen en probeer je zo goed mogelijk te ontspannen......
Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan.

Ik wens je heel veel sterkte

Gr Froukje

quote: sprookje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-05-2006 12:19:44'));

Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen. Mijn man en ik zijn nu zo'n 14 maanden bezig met zwanger worden en hebben net vorige week gehoord dat zwanger worden op de natuurlijke manier er voor ons waarschijnlijk niet zomaar in zit. Kut nieuws dus!!! Wel fijn om te lezen op dit forum, dan voel je je wat minder alleen... Wij gaan nu ook voor iui, hopelijk zonder hormonen. Wat ik ontzettend frusterend vind is dat alles zo ontzettend lang duurt en dat dat in het ziekenhuis de normaalste zaak van de wereld is. Net gebeld voor een vervolgafspraak voor nog wat uitslagen en het bespreken van de volgende stappen, dat kan pas over zes weken! Belachelijk toch?! Duurt het bij jullie ook zo vreselijk lang of is dat alleen in het traject er naar toe?

Ik heb nog een vraag over het HSG onderzoek. Bij mij hebben ze gezegt dat de kans erg klein is dat er iets mis is met de doorgang van m'n eierstokken maar als je voor iui in aanmertking wil komen MOET je HSG laten doen. Ik zie daar echt heel erg tegenop. Heeft iedereen van jullie die iui doet ook HSG moeten doen? Hoe hebben jullie dat ervaren, is het erg pijnlijk?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Liefs Sprookje

Terug
Bovenaan