even voorstellen....

Hallo allemaal,

Ik wil me ook graag even voorstellen. Mijn naam is sasja, 27 jaar, en mijn man en ik zijn nu bijna anderhalf jaar bezig voor ons eerste kindje. Na ongeveer een jaar zijn we naar de huisarts gegaan, en die heeft ons na een aantal onderzoekjes doorgewezen naar de gynaecoloog. Daar heb ik een aantal inwendige echo's gehad, en het leek erop dat mijn eisprong niet helemaal ging zoals het moest. Ook hebben ze het zaad van mijn man onderzocht, en dat was ook iets langzamer als normaal. Maar omdat dat de eerste test was, moet hij over een tijdje weer terug komen voor een nieuwe semenanalyse. Ik moet vanmiddag weer terug naar de gyn, dan gaat ze weer kijken of mijn eitjes gegroeit zijn, of dat er misschien iets anders aan de hand is.

Dus zoals jullie lezen zijn wij eigenlijk net begonnen aan het hele ziekenhuis-gebeuren. Ik hoop dat ik met jullie mee mag lezen en af en toe om advies mag vragen. Want wie weet wat me nog allemaal te wachten staat....

Alvast allemaal heel veel succes met alles! sasja

Nou ik ben net bij de gyn geweest. Weer een inwendige echo gehad, en het leek erop dat mijn eitjes goed groeien!! Ze dacht dat ik mijn ei al gehad heb, of vandaag of morgen mijn eisprong heb. Verder zag het er goed uit!! Ff weer wat opgelucht.

Als ik deze ronde weer ongie wordt wil ze een samenlevingstest gaan doen. Heeft iemand dit ooit gehad? Wat houdt het precies in?

groeten van een iets rustigere sasja.

Hoi sasja,

Welkom op dit forum!
Wij staan ook nog redelijk aan het begin van de mmm. tot dusver is er nog niets gevonden. Een tijdje terug hebben we een samenlevingstest gehad.

Bij een samenlevingstest  gaan ze kortgezegd onderzoeken of de zaadjes van je man bij jouw overleven, dus of ze samengaan. Het kan zijn dat jouw baarmoederslijmvlies agressief reageert. Het kan dan zijn dat de zaadjes dan niet overleven. Eerst gaan ze met echo's kijken wanneer je eisprong is en wanneer die is moeten jullie het verplicht doen. Hier zit ook een tijd aan gebonden. De volgende dag moet je terug komen en nemen ze een beetje slijmvlies bij je weg om te onderzoeken. Dit is geen vervelend iets hoor en het is zo gebeurd. Je krijgt niet gelijk de uitslag die komt een poosje later. Bij ons bleek het goed te zijn. Wij moeten nu 2 maanden even rustig aan doen en afwachten en dan krijg ik waarschijnlijk als ik niet zwanger ben in sept een HSG.

Meid veel succes in de medische molen.

Liefs Leah

Hoi hoi,

Ook ik ben nieuw hier, lees al  wel vaak mee maar nog niet gereageerd.
Sinds kort zijn wij ook  beland in de MMM.
Ik ben 27 en inmiddels 16 maand aan het proberen om zwanger te worden met weinig succes tot nu toe helaas ...
Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor een HSG foto. Hopelijk is dit allemaal goed. Ook zullen we dan vast de uitslag van mijn mannetjes zaad  krijgen.

Ik vind het vooral fijn om hier ervaringen met onderzoeken van andere meiden te lezen zo kun je een beetje beter inschatten wat je te wachten staat! En weet je dat je niet de enige bent die  dit doormaakt.

groetjes Tara

hoi Sasja,
wij zitten ook net in dit circuit. Ook zo'n 1,5 jaar bezig. Vorig jaar okt wel een vroege   miskraam gehad, dus op zich zou alles moeten werken. Via de dokter mijn vriendjes zaad laten testen. NIet heel positief, minder dan de helft dat het moet zijn, maar snelheid en vorm goed genoeg.
Pas voor de 1e keer naar de gyn geweest. Ze heeft meteen een uitstrijkje gemaakt. Nu moet ik in deze cyclus 3x bloed laten prikken om te kijken of ik voldoende hormonen aanmaak en ook echt een eisprong heb. Ook wordt vriend zijn zaad nogmaals gecheckt.
Bij de volgende afspraak gaan ze kijken naar mijn eitjes,
ben dus heel benieuwd, want in die afspraak zullen we veel uitslagen horen.

succes de komende tijd,
groet,
Patricia

Hallo meiden,

dank jullie wel voor jullie reacties!! Erg fijn om te lezen dat er meer mensen in dezelfde situatie zitten, alhoewel ik het niemand toe wens...

Tara hoe was je HSG gegaan? Viel het mee of tegen? Hier hoor ik zoveel verschillende verhalen over. Na de samenlevingstest zit dit er bij mij ook nog aan te komen.

Patricia hoe was het bij jou vorige week in het ziekenhuis?

Allemaal veel succes met alles!! sasja

Terug
Bovenaan