Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik wilde me even voorstellen. Mijn naam is Kat, en bij mij is vrijdag ontdekt dat ik een vruchtje bij me draag dat veel te klein is. Ik had nu 8 weken moeten zijn, maar het vruchtje is pas 5,5 weken. Daar ik al eerder een miskraam gehad heb wist ik gelijk dat het niet goed was. Het was te klein, en er was geen hartje te zien of te horen. De gyn was voor 95% zeker dat het een miskraam was. Nu moet ik volgende week vrijdag terug komen, en dan kijken ze of er echt geen hartje klopt. Ik weet zeker dat het echt mis is. 100%. Anders had mijn test niet positief kunnen zijn. Ik heb getest op mijn NOD. Als ik dus een uitgestelde eisprong gehad zou hebben had ik die op dat moment moeten hebben. Dan had de test nooit positief kunnen zijn. Het was een kl*te ontdekking. Maar dit keer was ik niet zo van de kaart als de vorige keer. Inmiddels hebben we ook een goede zwangerschap gehad, met een zoon als resultaat. Voor hem moet ik verder. En tot nu toe gaat dat redelijk. Natuurlijk ben ik er verdrietig om. Maar ik heb het liever nu, dan met 20 weken. Als blijkt dat het kindje niet goed zou zijn. Wij hebben namelijk ook nog eens kans op een kindje met een handicap, en dat kunnen ze pas tussen de 18 en 20 weken zien op een uitgebreidde echo. Wel heb ik dit keer zoiets van: Het leeft niet, haal het maar vlot weg. Dan kan ik ook weer verder met mijn leven. Ik wordt namelijk niet goed van het idee dat ik weer een tijd met een dood vruchtje in mijn lijf moet lopen. De vorige keer hebben ze me 14 dagen laten wachten. En dat vond ik heel naar. Nu had ik dat gevoel al na 1 dag. Ik vraag me af of ik een curretage mag eisen? De vorige keer kreeg ik die pas na lang aandringen. Na die 2 weken wachten. Hebben jullie daar een idee over?
Bedankt dat ik mijn verhaal mocht doen. Ik merk dat het me weer oplucht om erover te praten.

Groetjes, Kat
(31 jaar, 2 miskramen en 1 prachtige zoon.)

Beste Kat,

Allereerst wil ik je vertellen dat ik het erg vind dat je zwangerschap niet juist verloopt. Als je terug moet komen en  het is toch een miskraam  dan kan je om een curretage vragen. Ik heb er ook om gevraagd en de volgende dag ben ik gecurreteerd. Geef het duidelijk aan en vertel ook waarom. Ik begrijp je reden heel goed, ik  had ook dat gevoel wat jij hebt.  Ik wil je veel sterkte wensen.

Monique.

Hoi   Kat,

Ik had het al gezien op het november forum (kijk stiekum even mee met de meiden die hier ook waren) Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik kan met je meevoelen maar het is en blijft altijd zo een rot moment.

Hou je taai,

Corina

Vanmorgen met de gyn gebeld voor een curretage. Ik wilde niet meer wachten. Moest ik eerst komen voor een echo. Is daarop tot onze (en die van de gyn) te zien dat het vruchtje gegroeit is! Hij zei wel meteen dat het geen garantie is, maar hij wilde nu zeker afwachten! Volgens de echo is het nu 6 weken, i.p.v 5 weken en 5 dagen. Ze vermoeden nu dat ik een uitgestelde eisprong gehad heb. (nooit van gehoord) We zitten nu dus tot vrijdag in spanning. Maar jullie snappen wel dat we heeeeel voorzichtig toch weer een beetje hoop gekregen hebben. De gyn heeft het wel 3 keer nagemeten. Hij vond het ook bijzonder. Hij zegt nu ook dat er toch wat kans is op een goed vruchtje met een kloppend hartje. Maar het kan ook nog mis gaan. Afwachten dus! En zenuwachtig worden!

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan