even voorstellen

Hallo dames,

Ik zat op oktoberforum en heb nu  al een paar keer  een miskraam gehad. Mijn laatste miskraam (bijna 12 weken)  was in maart. Ik heb een tijd  gedacht dat ik dit verdriet nooit meer wil voelen. Alleen de laatste dagen denk ik daar anders over, ik wil heel  graag nog een kind.  Ik heb een zoon van 7 jaar en probeer vanaf 2002 zwanger te worden. Bij mij duurt het heel lang voordat ik zwanger wordt en als ik zwanger ben gaat het helaas  mis. Ik probeer positief te blijven en meestal    gaat dat me ook goed af.  Ook probeer ik me er niet zo mee bezig te zijn maar dat gaat me minder af. Ik denk dat dat heel logisch is omdat het een wens is, dus ben je er ook mee bezig en je wilt heel graag.  Volgens mij geldt dat voor alle wensen. Ik realiseer me elke keer meer dat het niet vanzelfsprekend is om kinderen te krijgen en steeds word ik daar meer bewuster van. Daarom ga ik met sommige mensen niet in discussie vanwege hun op of aanmerkingen.  

Ik hoop dat mijn wens  uitkomt en  dat hoop ik voor jullie allemaal.  

Groetjes Monique.

Hi Monique

Ik heb je reactie gelezen op mijn stukje "onbegrijpelijk". Ik begrijp uit je woorden dat ook jij een kind niet als iets vanzelfsprekends ziet. En dat wordt je nog eens extra voorgehouden als je dan een aantal miskramen hebt gehad.
Voor ik een miskraam kreeg zag ik het trouwens ook niet als iets vanzelfsprekends. Ik ontmoette nooit de juiste tot vorig jaar dan. Maar er  zit wel een alarmpje in je dat  af en toe  klinkt alsof er een kerkklok naast je oor afgaat........

Ik heb dan ook respect voor je verhaal. Dat als het niet mag lukken, je dan voor het geluk gaat wat je op dit moment wél hebt. En zo denk ik ook. Ik ben gezond, heb geen nare ruzies en ben gelukkig met mijn vriend.  

Ik hoop voor je dat je snel je tweede kindje in je armen mag sluiten

Lieve groeten Jeannette  

Lieve Monique,

Ik herken het gevoel van je maar al te goed.
Wij zijn sinds 2003 bezig en tot nu toe heb ik 3 miskramen gehad.
De 1e en 2e keer duurde het 9 en 10 maanden voordat ik zwanger werd, maar het lijkt wel alsof het nu veel makkelijk gaat. Ik ben vandaag 5 weken zwanger en ik dacht na de 3e miskraam ook dat ik nooit meer zou willen omdat ik al gelukkig ben. Toch ben ik nu voor de   4e keer weer zwanger en ga het weer vol goede moed proberen.

Ik hoop dat het voor jou ook zo mag zijn en dat je geduld en inzet beloond gaat worden.

Corina

Terug
Bovenaan