Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben Ineke, 30 jaar en eindenlijk zijn we zover dat we graag een kindje willen!!
Eind maart het laatste pilletje geslikt, in april ongesteld geweest en in mei al   niet meer!! We waren een weekje in de Ardennen en hebben een belgische zwangerschapstest gedaan, we maakten er nog grapjes over..Helaas kreeg ik na 6 weken en 2 dagen last van bruine afscheiding. Paniek. De verloskundigege gebeld waar ik meteen mocht komen om te kijken of er hartactie zou zijn. Al wat er was, dat dus niet. Echter alleen maar een leeg vruchtzakje passend bij een zwangerschap van ca. 4 weken...Na 4 dagen bruine afscheiding (waarbij het nog steeds niet zeker was dus dat het mis zou gaan) kwam er rood en helder bloedverlies en verloor ik een stolsel...
Zo verdrietig!
Nu zijn we dus weer aan het proberen zwanger te worden. De verloskundig noemde bij de nacontrole dat ik de 1e menstruatie af moest wachten en dat dan het licht weer op groen zou staan. Ik voel me echter lichamelijk helemaal gezond en geestelijk gaat het ook best weer goed en wil eigenlijk geen maand 'verspillen'.
Daarnaast lees je inderdaad tegenstrijdige berichten dus we gaan er gewoon weer voor!
Ik wil iedereen die dit ook meemaakt, heeft gemaakt heel veel sterkte wensen! Het heeft mij echt geholpen om er veel over te praten en te schrijven op forums als deze!
Hoop nu natuurlijk weer snel zwanger te worden.
Hou   jullie op de hoogte en leef met jullie mee.

Groetjes Ineke

Hi Ineke,

Wat lekker dat je zo snel zwanger was maar wat ongelooflijk balen dat het dan ook weer zo snel voorbij is he? Gelukkig voel je je geestelijk en lichamelijk weer goed en volgens mij sta je ook sterk in je schoenen. Ik heb inmiddels 4 x een miskraam gehad en ik ben er ook gelijk weer voor gegaan. Helaas ging dit toen ook weer mis omdat het nog wel eens wil gebeuren dat er een stukje weefsel achterblijft en deze komt dan mee met je volgende menstruatie. Dit is dus bij mij gebeurd omdat ik dus geen curretage heb gehad (was ook niet nodig) Dit zal ongetwijfeld de reden zijn dat ze adviseren om toch een maandje te wachten.

Sterkte,

Corina

Hoi Ineke,

In de eerste plaats heel veel sterkte voor jullie allebei om jullie miskraam te verwerken en een plekje te geven.

Ik herken ook heel goed wat je zegt, die miskraam is vreselijk, maar wat ik het ergste vind/vond was dat ik niet gelijk weer zwanger mocht worden. En vooral als dan al die gyns allemaal wat anders zeggen.... Ze zeiden bij mij dat er geen lichamelijke reden voor was om een menstruatie te wachten, anders dan dat er beter en makkelijker geteld kon worden. Duhuh, lekker interessant, dan maken ze maar een echo....  Dacht ik nog erg opstandig. Maar ik bleef  ook steeds maar twijfelen.

Ik heb tijdens mij zwangerschap niet zo heel veel klachten gehad, maar de eerste 2 weken na de curettage had ik last van misselijkheid en duizeligheid en vermoeidheid. Verdorie dat had die weken ervoor gemoeten...

Liefs Nanda

Hoi,

We zijn er gewoon weer voor gegaan hoor! En dat voelt wel goed hoor, ook iets makkelijker om het een plekje te kunnen geven omdat je weer verder gaat! Nogmaals, lichamelijk heb ik geen klachten gehad van de miskraam het is middels de natuurlijke weg langzaam weggegaan met weinig bloedverlies en weinig pijn...
Heb dus met de controle gezien dat het allemaal goed weg is. Kan me wel voorstellen dat het om psychische redenen is. Soms denk ik dat ik er goed mee om kan gaan het wel een plekje heb gegeven maar dan opeens komt het weer terug en is het weer slikken. Maar dat zal ook zo blijven..
Heb nu soms last van mijn maag, wat misselijk en steekjes net alsof ik al weer zwanger ben....zou in praktijk kunnen maar ik haal het waarschijnlijk wat in mijn hoofd. We zien het wel. Ik ga uit van een cylcus van 28 dagen (ook dat is een gok want ik had nog helemaal geen duidelijke cyclus en weet nu dus helemaal niet hoe het zal zijn).

Wat wel een positief teken is. (soms denk ik wel eens dat het zo moest zijn??) dat mijn vriend er meer ontspannen mee om kan gaan. Met het idee om zwanger te worden/ vader te worden. Hij is daar wat angstig voor vanuit zijn verleden en moest best aan het idee wennen toen ik zwanger was. Was hij aan het idee gewend was het alweer over..maar nu is het voor hem wat makkelijker. Gaat er nu net zo voor als ik en dat is wel fijn!!

Zo dat was eerst wel weer een heel verhaal.

Groetjes Ineke

Hoi
Ik heb net nog teruggeschreven over dat verhaal van die steen. Nu lees ik dat je een mk hebt gehad. Dat is om het maar op zn hollands te zeggen, goed klote!!! Op dit forum weten we allemaal wat je doormaakt, dat is best een voordeel. Fijn dat je mannetje er goed mee omgaat. Dat is een belangrijke bijdrage voor jouw herstel. ik heb, zelfs nu na 7 maanden nog dat ik ff moet slikken. Als ik ongesteld ben, zoals nu, ben ik vaak emotioneler dan voorheen als ik ongesteld was. Natuurlijk zie je dan ook allemaal zwangere vrouwen ineens. Grrrrr. De laatste tijd denk ik vaak; wat is er fout in mijn lichaam? Mag ik wel een kindje? Waarom ik niet en anderen wel? Maar dat zullen meerdere hebben al voel je je wel hoe dan ook alleen in dat gevoel. Toch hoop ik voor jou, mij en al die lieve meiden hier dan we allemaal gauw zwanger mogen raken en aangezien ik een postitieve straling hier heb uitgegooid zal het vast niet lang meer duren!! hahahaha

Veel sterkte meid !!!

groetjes Costa

Hi Ineke,

Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van je verlies.  Zo zie je maar weer  hoe iedereen dit  voor zich verwerkt. Ik moest net na de curettage in feb niet denken aan snel nog een keer zwanger worden. Na mijn eerste ongi dacht ik daar anders over en nu is het zoals je weet zover maar helaas wel weer spannend. Ik had ook een leeg vruchtzakje alleen bij mij bleef het zakje groeien en had mijn lichaam niet in de gaten dat er iets mis was. En nu gedraagt het zich alsof er iets mis is en hoop ik morgen te horen dat het allemaal nog goed is.

Nou goed rare wezens hoor wij vrouwen. Ben blij om te lezen dat je zoveel aan je mannetje hebt en dat hij er nu ook zo (extra) ontspannen tegen over staat. Het lijkt mij inderdaad geen probleem om meteen weer zwanger te worden, dit hoor je wel vaker, die tegenstrijdige berichten kreeg ik ook in het ziekenhuis. Als je zelf hebt gezien dat het allemaal in orde is en je voelt je er goed bij moet je doen wat voor jou het prettigste voelt, dat is gewoon het beste. Ik hoop voor je dat het snel weer raak is en helemaal goed gaat!!!

Liefs,
Daantje

Terug
Bovenaan