even voorstellen

Halllo meiden,

Opeens zie ik dat ze ook een forum hebben "zwanger worden na een miskraam".
Helaas kan ik me bij jullie aansluiten. Heb net te horen gekregen dat deze zwangerschap in een miskraam zal eindigen. Dacht al 11 weken dat ik zwanger was, maar de 1e echo deed mijn droom in diggelen vallen. Het vruchtje was al met een week of 6-7 gestopt met groeien.

Helaas heb ik al eerder dit jaar ook al een vroege (5 weken)miskraam gehad, dus nu ben ik wel een beetje klaar mee. Sinds gisteren heb ik wat bloedverlies, dus ik denk dat het ieder moment gaat beginnen. Ik vind het wel een beetje eng. Weet niet wat ik ervan moet verwachten. De vorige miskraam was een heftige menstruatie, maar niet heel erg pijnlijk. Ik weet niet hoe het nu zal gaan.

Los van het lichamelijke zit ik nu natuurlijk ook in de stress voor de toekomst. Hoop echt dat dit geen trend gaat worden, want dat houdt geen mens vol.
Ik heb overigens al een super leuk en lief mannetje rondlopen, dat maakt het een stuk makkelijker om dit te verwerken.

Ik wens jullie allemaal sterkte met zwanger worden. Hopelijk heb ik binnenkort ook weer de moed om het te proberen

groetjes Empe

hey meid,

wat vreselijk dat het weer mis is gegaan en helemaal dat je nu meot gaan zitten afwachten totdat het eruit komt. ik heb zelf ook een miskraam gehad,maar wil het toch opnieuw proberen. die angst en onzekerheid zal je ongetwijfeld de eerste tijd houden. ik hoop dat je snel aan je verwerking kan beginnen en wil je toch onwijs veel sterkte toewensen.

heel veel liefs

Hoi Dolfijn,

Ja vreselijk is het he!? Ik lees dat jij ook een miskraam hebt gehad. Is dat lang geleden?
Ik hoop dat je snel weer zwnager wordt. Heb wel eens gelezen dat het na een miskraam zelfs makkelijker is?! Wie weet.

Groetjes Empe

hoi empe,

ik heb inderdaad ook een miskraam gehad. is nu ff meer dan een maand terug. ik heb toen ook maar heel kort gevloeid. ik had zaterdag me menstruatie al moeten hebben maar heb het nog niet. vandaag getest maar negatief. als er volgende week nog niks veranderd is doe ik dan nog een test. zeker omdat ik nu ook harde buiken enzo heb. dus ben benieuwd. en ja ze zeggen inderdaad dat het dan sneller gaat. ff flink duimen.

hoe is het verder met jou???

heel veel liefs

Hoi Dolfijn,

Ik had ook al gereageerd op je andere berichtje.
Het gaat hier goed en niet goed zal ik maar zeggen. Heb sinds gisterenmiddag heftige pijnen en veel bloedverlies. Vannacht uren op het toilet gezeten. Verschrikkelijk. Tot een uur geleden ging het wel en ik heb het idee dat ik weer krampen krijg. De gyn had voorspeld dat vannacht en vandaag het meest heftig zou zijn. Hopelijk is het dan voorbij. Heb maar 2 uur geslapen vannacht. Pff.

Psychisch voel ik me wel goed moet ik zeggen. Hoewel ik de volgende zwangerschap heel spannend zal vinden, heb ik nu toch wel vrede met deze miskraam.

groetjes Empe

hoi empe,

wel vervelend dat je nu zo weinig geslapen hebt.
mag ik vragen of je het vruchtje nu al verloren bent??
wel fijn om te horen dat je er wel al vrede mee hebt. ik heb dat na een maand nogniet, raar he???
ik hoop voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn.
ik ga ff je berichtje lezen,want dat had ik nog niet gedaan.

veel liefs

Halloo,

Nou, heb alle tijd om achter de computer te zitten deze week zoals je ziet. Haha

Het vruchtje heb ik volgens mij verloren. Het was echt verschrikkelijk eng toen dat gebeurde. Beetje vies verhaal, maar het was best groot en het zag er akelig en bloederig uit.  Het was heel anders dan de stolsels die ik eerder verloor, dus het kan bijna niet missen. Omdat het pas 6,5 week oud was, zag ik gelukkig geen herkenbaar kindje of zo. Lijkt me helemaal een nachtmerrie. Donderdag moet ik voor controle, dus dan zal ik het wel zeker weten. De buikpijn lijkt ook helemaal weg gelukkig.

Ik kan wel een beetje uitleggen waarom ik  psychisch wel  vrede heb met de miskraam. Vrienden van ons hebben  hun zoontje verloren toen hij een jaar oud was. Dat kindje  was  (aan de binnenkant) heel erg ziek. In theorie had die zwangerschap in een miskraam moeten eindigen. Ik ben daar zo ziek van geweest  dat ik me  heb voorgenomen niet al te verdrietig te zijn als ik ooit een mikraam krijg. Want wat onze vrienden meegemaakt hebben lijkt me 1000 x zo erg.  
Maar goed het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik  heb vandaag weer tranen met tuiten gehuild.

Om positief te eindigen: Ik denk dat ik met kerst weer  zo goed als genezen ben, kan ik er een beetje van genieten

En wie weet heb jij wel  een verrassing voor je man/vriend.

Groetjes Empe

hey,

zoals je ziet heb ik ook alle tijd om achter de pc te zitten. ben overdag helaas gewoon thuis.
lijkt me idd ook erg moeilijk om op die manier je kindje te verliezen. randy25 ken ik ook. zij heeft hier ook verhalen geschreven en op verdriet en verlies. op die manier zou ik me kind ook niet willen verliezen. en ik dacht van nou dan heb ik liever me miskraam dan op die manier. dus je instelling snap ik wel,maar het is en blijft moeilijk.

ik heb een gesprek met me vriend gehad en hem verteld van vannacht. hij had meteen een brede glimlach van oor tot oor van zal het dan toch??? ondanks de test. randy adviseerde me ook om gewoon contact met de huisarts op te nemen. ze zegt wie weet ben jij wel een van de weinige waarbij de test elke keer negatief is. ik hoop echt dat ik me vriend een mooi kadoo met kerst kan doen.

veel liefs

Terug
Bovenaan