even voorstellen

hoi allemaal,

ik zit al een paar dagen mee te kijken en zal me nu eeerst eens voorstellen.
Ik ben samantha, 28 jaar en sinds 9 weken de trotse mama van zoontje kylian.
Ik ben getrouwd  en werk niet meer(behalve het huishouden en mijn zoontje) maar
dat is eigenlijk ook meer als een fulltime baan toch? Ik heb gelijk ook een vraag aan jullie. Vanaf de geboorte zijn we al aan het tobben met kylian. al vanaf de eerste fles spoog hij er alles weer uit. De artsen gaven de eerste dag de schuld aan de vacuumpomp waar hij mee gehaald is(dit is eigenlijk een beetje te hard gegaan en had er een zware hersenschudding aan over gehouden) en we mochten gewoon naar huis. Het is maar goed geweest dat we een kanjer van een kraamverzorgster hebben gehad anders was hij er niet meer geweest want na 3 dagen was hij haast uitgedroogd. De kinderarts heeft een echo en een rontgenfoto van zijn buik gemaakt maar kon niks bijzonders vinden. Na 2 dagen kon kylian weer mee naar huis;"het zou wel aan het klepje liggen van zijn maag in combinatie met de hersenschudding."Nu zijn we inmiddels 8 weken verder en hij spuugt nog steeds. We zijn opnieuw bij de kinderarts terecht gekomen(een andere) en daar kreeg ik de vraag waarom ik niet eerder was gekomen, maar ik roep dus al al die tijd op het cb en de huisarts dat er iets mis is met mijn kind maar ik was overbezorgd. Nu heeft hij dus waarschijnlijk een koemelkallergie of toch het klepje van zijn maag maar dan ernstiger dan wat tegen ons verteld is, dat  zijn we  nu aan het  uitzoeken. nu krijgt hij de voeding nutramigen en moeten we over 3 weken terug als dat niks heeft geholpen dan moeten we voor een refluxtest. zijn er moeders die ervaring hebben met de voeding of de test want nu weet ik eigenlijk ook weinig.
Het verhaal is misschien een beetje lang maar wist niet hoe ik het korter uit moest leggen, groetjes samantha

 
Hoi mama van Kylian,

Wat vervelend hé als je zo moet starten de eerste weken terwijl je je toch op een paar onbezorgde weken met je kindje voorbereid op moment dat je hoog zwanger bent. Ik herken wel een gedeelte van je verhaal al heeft mijn zoontje Thijmen het niet zo ernstig als jou kindje. Thijmen spuigde na de geboorte ook aardig wat en ook bij ons werd het gegooid op het vacuum verhaal. Thijmen bleef echter ook spuigen. Na drie weken werd Thijmen heel onrustig. Hij begon veel te huilen en was eigenlijk alleen tevreden als hij rechtop zat. Maar goed hij was nog zo klein en dan al zoveel in de wipper. Na veel geprobeerd te hebben kwamen we uiteindelijk ook terecht bij de kinderarts en ook Thijmen krijgt Nutramigen en hiernaast ook medicijnen voor reflux (zantac en mortilium). Thijmen bleek veel last te hebben van zuurbranden. Echt een onderzoek op reflux vond de kinderarts niet nodig omdat Thijmen wel goed groeit en zo. Het onderzoek naar reflux is voor een kindje niet echt prettig dus bij ons doen ze dit alleen in zeer extreme gevallen. We zijn drie week geleden overgegaan van Nutramigen naar zijn oude voeding om te kijken hoe het ging. Want het is natuurlijk wel gek dat bij Thijmen en reflux en een allergie zou spelen. Binnen een week werd hij weer onrustiger en begon weer meer te huilen. We zijn nu dus weer terug bij de Nutramigen en hij doet het hier fantastisch op.   Het blijkt dat hypoallergene voeding of de pepti wat zuurder is. Hierdoor zal het kunnen zijn dat Thijmen gewoon weer wat meer last heeft van zijn zuurbranden. Thijmen is nu bijna 5 1/2 maand en ik heb vandaag met de dieetiste gebeld voor een afspraak. Binnenkort moeten we met bijvoeden beginnen en het CB heeft liever dat we dit onder begeleiding doen. Ik sta hier op zich ook wel achter.
Het is een lang verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen wil je ons op de hoogte houden?

Groetjes Esther
 
Hoi mama van Kylian.

Ik herken je verhaal wel in grote lijnen. Mijn dochter Irene is nu ruim vier maanden en zij spuugt ook ontzettend veel.
Na een week is het begonnen en het werd van lieverlee alleen maar erger. Na een maand of twee zaten we echt zo'n beetje op het dieptepunt: ik moest haar elke dag bijna om het uur iets schoons aantrekken en wijzelf konden ons ook na iedere fles (soms wel twee keer!) verkleden. We zijn een keer of tien met haar bij de osteopaat geweest, bij de huisarts, bij de kinderarts, we hebben meerdere soorten voeding geprobeerd, we hebben haar bedje aan het hoofdeinde verhoogd, we houden haar na elke fles extra lang rechtop enz. enz. De kinderarts adviseerde ons om haar na de fles niet in de box te leggen maar in het wippertje of de maxicosi te leggen, maar dan spuugt ze juist binnen een paar seconden, alsof die houding het nog verergert.

Irene begon ook steeds erger te huilen tijdens en na de fles en spuugde ook steeds meer, totdat ik echt zat was en naar de huisarts ben gestapt. Die stuurde me dus meteen door naar de kinderarts, maar voor mijn gevoel werd ons probleem niet echt serieus genomen. Omdat mijn dochter goed groeide vond ze het niet echt nodig om verdere onderzoeken te doen, als moesten we wel urine- en bloedonderzoek laten doen en kreeg Irene Zantac voorgeschreven. Dit was tegen maagzuur en een ontstokken slokdarm, want daardoor was ze zo veel gaan huilen met de fles. Ook verdikken we de voeding  met Nutriton, wat geen echte oplossing is, maar het spugen is wel iets minder erg geworden.

Omdat ze sinds een paar weken weer meer gaat spugen en huilen,  wil ik volgende week bij de kinderarts (we hebben weer een afspraak) toch maar eens aandringen op verder onderzoek, want ik ben er nog niet helemaal gerust op. Volgens mij heeft ze nog steeds ergens heel veel last van.

Ik weet verder niet precies wat een refluxtest inhoudt, want ik heb ergens op dit forum verschillende opvattingen over de inhoud van die test gelezen , dus ik weet het ook niet precies. Maar ik denk dat een vervelend onderzoekje in het ziekenhuis niet opweegt tegen maandenlang pijn hebben. Ik wens jou ook succes met jullie beslissing!

Marja.
 
hoihoi,

goed om te lezen dat ik niet de enige ben( maar vind het heel erg rot voor jullie dat jullie dit ook hebben, maar voel me nu niet meer zo alleen) zeker omdat je idd niet serieus genomen word. nu hebben wij eindelijk wel een kinderarts die me serieus neemt en naar me luisterd.ze werd zelfs kwaad op de kinderarts die ons de vorige keer zo naar huis heeft gestuurd, pittige tante is dat.
we zitten nu vanaf zaterdag puur en alleen op de nutramigen en het lijkt el een stuk beter te gaan hij spuugt al minder en lijkt iets rustiger te worden al zal dit denk ik van korte duur zijn want hij heeft net zijn eerste prik gehad. gisteren heeft de kinderarts nog gebeld hoe het was gegaan de afgelopen week en we hoeven nu geen nutriton meer door zijn voeding te doen, kijken of ie dan ook niet meer spuugt en tot nu toe heeft ie nog niet gespogen maar wil niet te vroeg juichen. hij heeft nog wel exzeem in zijn gezicht maar dit kan er ook los van staan zei ze gisteren. als dat erger word dan moet ik volgende week al terug en anders over 2 weken.
En marja hebben ze bij jou kindje nooit gekeken naar koemelk allergie? en zit je ook nog steeds op de gewone voeding. ik zou idd ernstig aandringen op verder onderzoek want dat je kindje goed groeit wil niet zeggen dat er niks is die van ons groeit ook als kool en werd gezegd als een kindje s'nachts slaapt is het niks medisch, nou die van ons slaapt s'nachts als een roos maar daar is wel degelijk iets mee mis.
En zoals de kinderarts het aan mij uitlegde met een refluxtest dan doen ze een slangetje in zijn keel net voor zijn maagklepje en dit moet dan 24 uur blijven zitten om te kijken hoeveel voeding er terug stroomt en hoe zuur dit is en dan moet je idd blijven.

veel groetjes en veel succes en esther ik hoop dat het gaat lukken met de bijvoeding en dat dit wel zonder problemen gaat sam
 
Terug
Bovenaan