even voorstellen

hoi allemaal,

ik ben tineke schut heb een zoon van 2 jaar en 9 maanden en ben 14+5 zwanger van de tweede.

ik heb altijd twee kinderen gewild maar ik heb zo'n actief kind al dat ik vaak bang ben dat als de tweede er is dat hij heel jaloers en soms ook wat hardhandiger zal zijn zeker naar de baby toe.

hij heeft nog al eens de neiging om te slaan nou is het gelukkig sinds hij naar school gaat wel minder geworden maar ik ben bang dat dat weer erger gaat worden als de baby er is.

kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste aan kan pakken.

groetjes tineke
 
quote: tineke240 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-03-2008 11:06:04'));

hoi allemaal,

ik ben tineke schut  25 jaar  heb een zoon van 2 jaar en 9 maanden en ben 14+5 zwanger van de tweede.

ik heb altijd twee kinderen gewild maar ik heb zo'n actief kind al dat ik vaak bang ben dat als de tweede er is dat hij heel jaloers en soms ook wat hardhandiger zal zijn zeker naar de baby toe.

hij heeft nog al eens de neiging om te slaan nou is het gelukkig sinds hij naar school gaat wel minder geworden maar ik ben bang dat dat weer erger gaat worden als de baby er is.

kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste aan kan pakken.

groetjes tineke




 
Hoi,

Ik heb ook een oudste die erg druk was (en nog steeds is) en heel veel aandacht vroeg. Dus ik had precies dezelfde twijfels of het wel goed zou gaan met een baby erbij. Maar het is ongelofelijk hoe lief ze tegen haar zusje is. Ze vind het wel moeilijk om op haar beurt te wachten maar reageert dat dan af op mij ipv de baby. Geen tips hoe het aan te pakken dus maar wilde je even laten weten dat het ook mee kan vallen.

gr. Anne
 
hi Tineke,
Ik heb een zoontje van 2,5 jaar en een zoontje van 4 maanden.
Mijn oudste is druk , maar hij vind de baby de allerliefste.
Nu de kleine er bij gekomen is moet hij zijn aandacht delen niet altijd even makkelijk zowel voor hem als voor mij. Hij wil altijd naar het toilet als de kleine een voeding krijgt nu vraag ik het vooraf zegt hij nee dan weet hij ook dat ik gewoon blijf zitten want meestal moet hij niet eens plassen.
Je aandacht verdelen is moeilijk want je houdt van alletwee evenveel en wil geen van tweeen afvallen, maar maak duidelijke afspraken met je peuter dan komt het allemaal goed.
En niet te vergeten betrek hem erbij vanaf het begin. Geef je zoontje een cadeautje na de geboorte (heb je al in huis ) en zeg dat zijn broertje/zusje hem dat heeft gegeven dat is een mooie start. Het wordt volgens mensen in mijn kenissenkring moeilijker als de kleine gaat tijgeren want dan krijgt hij ook een eigen willetje. Tja daarover later.

Veel geluk met de zwangerschap,bevalling, kraam-periode en alles wat nog komen gaat.
Groeten, Lola
 
Terug
Bovenaan