even voorstellen.........

A

Anoniem

Guest
Hoi,
kom er net pas achter dat er ook een november forum actief is, grappig! Laat ik me even voorstellen, ik ben Esther, 33 jaar en 29 november 2006 bevallen van Isis. Het was een ingeleide bevalling, mijn vliezen waren al 3 dagen eerder gebroken, maar de weeën wilden maar niet komen. Ik vond de bevalling tegenvallen, auuuuuuuuuuuuuuuu Heb ik toch wel even over gedaan om dat een plek te geven!

Ik werk als groepsleidster op een woonvoorziening mat verstandelijk gehandicapten, nu nog 16 uur per week, onregelmatig (geen nachtdiensten) en vanaf augustus 24 uur. Mijn man William, werkt in twee ploegen als logistiek medewerker. Mijn moeder past (bij ons thuis)  op en veel zorg voor Isis kunnen we zelf opvangen.

Over Isis. Isis is een lief, rustig, tevreden meisje (meestal dan) Ze weegt nu ongeveer 5700 gram en is 62 cm. Isis heeft ruim 9 weken ingebakert geslapen, dat in combinatie met rust en regelmaat heeft ons allemaal goed gedaan. Het inbakeren zijn we nadat ze 3 maanden was af gaan bouwen en sinds een week slaapt ze 'los' in een slaapzak met lange mouwen. Het gaat heel goed! Wij hebben wel een schema wat we hanteren. 7.00uur, 11.00uur, 15.00uur, 19.00uur en om 23.00uur een fles 180ml (+6 schepjes is 200ml) incl. flesje geven is Isis ongeveer 100 min. op. Ze heeft een ochtend, middag en namiddag slaapje van ongeveer 2 uur per keer. Dus vaak slaapt ze van voeding naar voeding. Naar mijn gevoel zit ze nu in een 'sprongetje' (oei, ik groei' rond 19 weken) de slaapjes zijn wat korter en haar stemmingen zijn wisselend (herkennen jullie dit?) Maar ik zie ook iedere dag nieuwe dingen  aan haar! De nachten slaapt ze over het algemeen goed door, we geven al 2 maanden geen nachtvoeding meer.
 Ik geniet echt van  ons meisje. Het moederschap vind ik een enorme uitdaging, maar das weer een ander verhaal.......
nog een 'schema-vraagje', ik vind die fles van 23.00uur nogal pittig (gaaaaaaaaaaaaap) maar ze drinkt hem wel op en slaapt dan verder tot ongeveer 6.45uur, dus daar ben ik ook zuinig op. Maar ik ben wel beetje blij als die fles naar voren gaat, al is het maar een uurtje...........
een heel verhaal, tot snel,
x Esther (m.v. Isis 29-11-06)

Hey Ester!

Ik zat altijd op het december forum en ben nu ook maar eens bij november gaan kijken. Net als Isis is Anne ook op 29 november geboren. Zij was 2 weken te vroeg en is op een natuurlijke manier bevallen (in 1 uur en 40 minuten ). Eigenlijk  is het te  snel en ik heb er erg lang over gedaan om dat te verwerken.  De bevalling viel mij heel erg mee. Ik had gedacht dat het erg pijn zou doen, maar niks... misschien een kwestie van geluk.
Hoelaat is Isis geboren? Anne was er om 12.50 uur. (Even checken wie ouder is).

Anne sliep na 2 weken door, zodat we weinig  met nachtvoedingen hebben hoeven  goochelen. Verder krijgt ze nu fruit en diksap. Ik heb vandaag haar schema omgegooid. Ze krijgt vanaf vandaag 4 melkflessen i.p.v. 5. Ik heb wel de hoeveelheid per fles opgehoogd van 165 cc naar 200 cc. De rede hiervan is dat ze de laatste 2 flessen meestal niet leegdrinkt. Ook is ze bij de laatste fles niet wakker te krijgen, maar ze kan de voeding ook niet missen.

Haar schema is nu:
  8.00 uur: 200 cc
12.00 uur: 100 - 125 gram fruit + 100  cc diksap (10 cc uit het flesje en 90 cc water)
16.00 uur: 200 cc
20.00 uur: 200 cc
23.00 uur: 200 cc

Tot 16 uur is alles  gegaan volgens plan, nu nog hopen dat de rest van de dag goed gaat.

Twee weken geleden woog Anne 5830 gram (wel  na een fles) en was 60 cm lang. Ik hoef nu pas weer op 15 mei.  

Als er nog iemand is die wil hyven (heb er ook foto's op staan, maar ik geloof  dat je dan in mijn lijst moet staan): tassssie.hyves.nl (met 4x s dus)

Groetjes,
Natasja

ps; volgens mij is het een erg wazig verhaal geworden....

Hoi Natasja,
leuk, zo'n snelle reactie. Isis is om 21.30uur geboren, ietsjes jonger dus....Herken jij ook een groeisprongetje? Ken je het boek; oei, ik groei?
Spannend dat je die laatste fles weg laat, hoeveel geef jij nu per fles, ook 180 + 6 schepjes? Ben erg benieuwd.
Nog een vraagje, hoeveel slaapt jouw kindje overdag en hoe lang is op? Ben altijd benieuwd hoe de dag met een baby'tje er bij andere ouders eruitziet! (voor de bevalling had ik eerlijk gezegd geen benul.........)
grt Esther (Isis 29-11-06)

Hey!

Ik ben een beetje forum verslaafd geloof ik. Ik zit zeker 2x per dag achter dit ding, maar ook om dingen na te vragen enzo. Tis wel fijn als je met iets zit. Bij het CB wordt ik niet veel wijzer.
Anne slaapt nog erg veel. Meestal is ze na een voeding nog een uur wakker en gaat dan mopperen. Dan leggen we haar in haar bedje. Als ze in haar bedje ligt gaat dan slapen en als ze wakker  wordt in de rondte kijken. Ze gaat alleen huilen als ze echt dorst heeft of een vieze luier. Het is een erg makkelijk kind. Soms iets te makkelijk, want als ze wakker wordt mag ze van mij best laten weten dat ze wakker is. Van mij mag ze dan wel weer spelen in de box of kinderstoel.
We hebben Anne voor de voeding van 20 uur wakker moeten maken. Ik hoop dat die van 23 uur er wel in gaat, want daar twijfel ik nu over. We zullen het zien.
Stiekem hoop ik dat ze snel naar 22 uur kan qua drinken en dan ook tot 8 uur door slaapt. Die laatste fles is echt vreselijk! Ik ben dus ook wel benieuwd hoelaat ze morgen wakker wordt. Die 200 cc uit mijn vorige berichtje is idd 180 water en 6 schepjes. Soms doe ik wat meer water erbij, zodat ze beter kan poepen. Ik gebruik Friso 1 normaal. En jij?
Verder hebben we morgen een afspraak met de fysio, vanwege haar afgeplatte hoofdje. We krijgen uitleg over een helmpje. We hebben een afspraak om 10 uur.

Groetjes,
Natasja
en
Anne

Oeps, ik had nog geen antwoord gegeven op je vraag over dat Oei ik groei boek. Ik heb er wel van gehoord, maar heb het zelf niet. Soms zie ik wel een groeisprongetje bij Anne, maar de laatste week niet zo erg. Anne is ook een beetje verkouden, dus gaat daar al veel energie inzitten. Een paar weken terug draaide ze ineens van haar buik naar haar rug! En als ik haar dan weer op haar buik legde deed ze het steeds weer. Erg grappig om te zien. Verder pakt ze nu echt alles vast al kan ze de afstand nog niet echt schatten, maar das ook wel weer erg grappig!

Groetjes,
Natasja

Hoi,
Wat grappig dat jullie elkaar kennen, al gelijk een hele conversatie!
En uiteraard erg interessant voor de andere moeders, in ieder geval voor mij. Ik zit namelijk ook een beetje met die laatste fles. Hij breekt me echt op. Maar ze heeft er vrij lang over gedaan om een nachtritme op te bouwen en ben dus erg bang dat ik alles weer in de war schop als ik hem weg laat.
Ik ben dus erg benieuwd hoe dat bij andere gaat.
Ben ook een beetje verwend, denk ik. De eerste sliep namelijk al met 6 wk door van 20.00 tot 8.00. Viel dat even tegen bij de tweede..
Gezellig dat er steeds meer moeders bij komen..
Groetjes Sil

Hoi Esther!

Leuk, dat je ook op het november forum komt kletsen!
Ook ik zit met die laatste voeding hoor....pffff....
Vooral zoals vandaag, als mijn vriend nachtdienst heeft. Ik vind het al vreselijk om alleen thuis te zitten (gelukkig bestaat dit forum! Hahaha) en dan moet ik ook nog tot 23.00 uur wachten voor de fles..
En af en toe zou ik het liefste rond 21.00 uur naar bed gaan en dan lekker tv kijken in bed maar dan ben ik bang dat ik om 21.15 ofzo al slaap en niet meer wakker word om 23.00 uur! Hahaha!

Wanneer denken jullie dat je de laatste fles gaat weglaten en hoe willen jullie dat aanpakken?? Die laatste fles gewoon steeds vroeger geven of meteen weg laten?

Groetjes 4dec

Hoi 4 december en allemaal,
 wat een herkenning. Mijn man heeft late dienst en is pas om 23.35 thuis. Isis slaapt   altijd meteen na de fles van 19.00uur, rond 20.35 leg ik haar in bed en valt ze als een blok in slaap (sinds ze 3 maanden is) tis hier dan zo heerlijk rustig en t lijkt me zo fijn dat ik dan om uurtje of 22.00uur naar bed kan.................nu lig ik nooit voor 00:00uur in bed. Soms kan mijn man die late fles wel doen, zoo fijn...........Morgen komt wijkverpleegkundige langs , even navragen hoe en wat met die late fles. Maar volgens mij ga je hem eerst wat naar voren schuiven en vervolgens verkleinen, en dan maar kijken hoe het gaat...............volgens mij moet het kleintje dan boven de 6 kilo wegen wil je vijfde fles laten vervallen. Ik ga er voorlopig vanuit dat die fles met 6 maanden verdwijnt (is er ook bijvoeding bij)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik graag met schema's werk (als mijn meisje dat ook wil natuurlijk) Toch een soort van hou-vast. Wat voor (voedings)schema's  gebruiken jullie?

Gaaaaaaaaaaaaap x Esther

Terug
Bovenaan