even voorstellen

Hallo,

Ik ben Lonneke en ik ben op 19 februari 2008 bevallen van ons zoontje Jauke. Ik heb net even wat andere onderwerpen zitten lezen en ik dacht dat Jauke al erg snel was, maar gelukkig lees ik overal wel de verhalen dat het allemaal wel snel gaat. Jauke rolt inmiddels om van rug naar buik en heeft pas sinds een dag of 2 soms door dat hij ook terug kan draaien. Hij wilt vanaf een maand of 4 alleen maar staan, hij is onwijs sterk in zijn benen. Is nog wel onstabiel, maar vind het geweldig om te staan en te gillen (sinds kort) tegelijk.
Ik zit alleen met zijn groenten......die eet hij heel erg slecht. Fruit vind hij onwijs lekker en dan zou hij het liefst het potje erbij opeten, ook die grote potjes!!
Vanaf 3 maanden lag hij al heel graag op zijn buik met zijn hoofd hoog in de lucht, hij begint nu ook zijn knieeen onder zijn lijfje te doen en op handen en knieeen te zitten....
Mocht iemand van jullie nog tips hebben voor de groentenhap dan hoor ik het graag!!

groeten Lonneke

Ps: Ik ben 29 jaar oud en woon in Brabant

heyhey.

leuk he, dat ze al zo veel kunnen?
t gaat allemaal zo snel. iets te snel vind ik
voor je t weet gaan ze al naar de basisschool hahaha.
(gelukkig duurt dat nog wel een paar jaar zeg)
nou, geniet er lekker van :D

groetjes, do

oh ja,

als nathalia niet wilt eten, geef ik haar een eigen lepel in haar handen.
die ze natuurlijk vervolgens gelijk in haar mond stopt. daarna kom ik met mijn lepeltje en doe die in haar mond. t is dus een soort om en om spelletje waar ik toch de baas over blijf want als ze te lang dat lepeltje in haar mond houd, haal ik hem eruit om vervolgens een hap eten in haar mond te doen met mijn lepeltje.

wat je ook kan doen is hem zelf het eten laten ontdekken.
geef hem een lepeltje, bakje eten en lekker laten knoeien.
( zorg wel dat je op de grond een zijltje heb liggen hahaha)
en als hij het lepeltje niet naar zn mond brengt, help je hem daarbij.
zo doet hij het toch zelf, want hij heeft het lepeltje beet maar jij zorgt dat het in zn mond komt :D

mischien wilt hij zo wel eten.

geef je het vers of uit een potje?
nathalia vind de potjes minder lekker dan vers.
mischien ook een idee?
koken en in de blender doen?

zorg trouwens wel dat hij niet gewens raakt aan die spelletjes, anders heb je straks een nog groter probleem en zit je dat nog jaren lang te doen. pfff zit je ook niet op te wachten denk ik hhahaa

Hoi Lonneke,

Ik zal mezelf ook even voorstellen, ben nieuw hier na twee dagen geleden het forum te hebben ontdekt..

Ik ben Jenneke, moeder van Lennart (geb. 20-04-2008) die vandaag precies vier maanden oud is. Ik moet zeggen dat dit ik dit forum erg leuk vind, met al die moeders met kindjes rond dezelfde leeftijd. Leuk om te vergelijken en te kijken hoe anderen het doen.

Wat betreft de groenten: ik ben pas voorzichtig gestart met de groentehapjes. Wel vroeg, ik weet het, maar de reden was dat Lennart het eten van ons bord afkeek en dat hij last had van moeizame ontlasting en ik hoopte dat ander eten hier een positief effect op had (ja dus). Ik maak de hapjes trouwens zelf.

Gelukkig is het hier een groot succes. Ik ben bewust met groente begonnen, en niet met fruit omdat fruit veel zoeter is en dus de kans groter dat mijn zoon daarna het minder zoete groentehapje zou gaan weigeren.

Misschien kun je je kindje laten wennen door langzaam op te bouwen. Heb je al geprobeerd om de groenten te mengen met de melk die je kindje altijd krijgt? Dat is een bekende smaak en door de melk/groente-verhouding stapsgewijs over te laten gaan naar meer groente zou je kindje zo alsnog overstag kunnen gaan.

Veel succes!

Hoi

Ik ben inderdaad ook met groenten begonnen, maar in het begin vond tessa de bloemkool erg vies. wat ik dan wel eens deed was een beetje appel meekoken en meemengen. dan komt er toch een zoetere smaak aan de soms wat bittere groentes. nadat ze aardappels erdoor kreeg doe ik dit niet meer. De aardappels maken de smaak al wat milder. Bij Tessa was het de eerste 2 maand echt aftasten. maar gelukkig is het tussen de 4 en 6 maand echt nog bijvoeding en geen hoofdvoeding. Vanaf 6 maand ging het beter.

groetjes grietje

Terug
Bovenaan