Even voorstellen

Hallo,

Ik ben 19 juni bevallen van een dochter Fenna. Fenna is met 32 weken gehaald dmv een spoedkeizersnede ( Ik had HELLP ). Ze is nu al ruim een week thuis en groeit goed. Helaas heeft ze schade opgelopen aan haar hersentjes en het is afwachten wat we hiervan gaan merken. Spannende tijd voor ons dus.

Verder ben ik getrouwd en heb ik nog een dochter van 19 maanden. Het augustus forum is nog actief ( ik was 13 aug uitgerekend ) maar daar gaan ze nu pas aan het bevallen. Ik ben al ruim 7 weken mamma en mis toch de wat meer babytopics dus ik dacht, ik ga hier even neuzen.

Hoihoi,

Welkom bij de club. Nog van harte met de geboorte van jullie dochter.
Wel heftig zeg, om dat te lezen. Hopelijk valt het allemaal mee strakjes.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hey hallo j_u_f welkom hier, gefeliciteerd met de geboorte van je 2e dochtertje!
Volgens mij zat je ook op het najaar2006 forum? cmkunst en mama1978 zijn hier ook op dit forum, grappig dat er 4 moeders elkaar hier alweer tegenkomen!

Heftig verhaal hoor, heel veel sterkte....

Liefs L81

Hallo Juf,

Welkom, en van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje. Maar wat een domper zeg, hoop echt dat alles mee zal vallen! Wanneer weten jullie wat de 'schade'is? Hoop echt dat ze zich goed ontwikkelt!
Wel een mooie naam hoor! Als ik een dochter had gekregen, hadden we haar ook Fenna genoemd! (Maar het is dus Tijn geworden, haha).
Ik neem aan dat je 'juf'bent? Ik ook!
Groetjes, en veel kletsplezier

heey

wat vervelend dat je zo in spanning zit zeg, wanneer weten ze of je dochtertje er iets aan heeft overgehouden?
het is natuurlijk altijd wel extra spannend met zo een heel kleindje, want het is toch allemaal net even anders dan bij kinderen die op tijd geboren zijn
maar wat fijn dat ze het zo goed doet
mijn zoontje is 6 weken en een dag te vroeg geboren
ze weten eigenlijk niet waarom hij zo vroeg is gekomen
maar gelukkig was alles vanaf het begin al heel goed met hem en hoefde hij niet zo heel lang in het ziekenhuis te blijven
toch merk je wel dat het anders is een prematuur kindje vind je niet?
Celeno staat namelijk nog onder controlen in het ziekenhuis en zijn ijzer was te laag, hij heeft nu een ijzerdrankjeverder heeft hij ook erg veel last van krampjes gehad, nu ietsje minder, maar dan zeggen ze ook dat dat bij prematuur kindjes vaak nog net ff erger is
ben wel erg benieuwd hoe snel zijn ontwikkeling gaat, in principe zou je hem dan ook 6 weken jonger kunnen rekenen in de ontwikkeling
ben benieuwd of dat dan ook zo is
hoe oud is jou dochtertje nu?

xx

heey

wat vervelend dat je zo in spanning zit zeg, wanneer weten ze of je dochtertje er iets aan heeft overgehouden?
het is natuurlijk altijd wel extra spannend met zo een heel kleindje, want het is toch allemaal net even anders dan bij kinderen die op tijd geboren zijn
maar wat fijn dat ze het zo goed doet
mijn zoontje is 6 weken en een dag te vroeg geboren
ze weten eigenlijk niet waarom hij zo vroeg is gekomen
maar gelukkig was alles vanaf het begin al heel goed met hem en hoefde hij niet zo heel lang in het ziekenhuis te blijven
toch merk je wel dat het anders is een prematuur kindje vind je niet?
Celeno staat namelijk nog onder controlen in het ziekenhuis en zijn ijzer was te laag, hij heeft nu een ijzerdrankjeverder heeft hij ook erg veel last van krampjes gehad, nu ietsje minder, maar dan zeggen ze ook dat dat bij prematuur kindjes vaak nog net ff erger is
ben wel erg benieuwd hoe snel zijn ontwikkeling gaat, in principe zou je hem dan ook 6 weken jonger kunnen rekenen in de ontwikkeling
ben benieuwd of dat dan ook zo is
hoe oud is jou dochtertje nu?

xx

Bedankt voor jullie reacties meiden,

Het is idd een hele heftige tijd geweest. Ik stond 's ochtends nog gewoon voor de klas, ging 's middags op controle bij de VK  en om 18:00 is Fenna gehaald. Die dag vergeet ik nooit meer. Mijn bloeddruk steeg binnen 3 uur tijd van 90 naar 120, we waren net op tijd.. Ik heb echt geluk gehad en Fenna ook.  
Er is heel snel besloten dat  Fenna gehaald moest worden dus er was geen tijd meer om haar longetjes te laten rijpen maar het ademhalen deed ze meteen  goed. Fenna woog bij de geboorte 1560 gram. Helaas heeft ze  in die eerste  week een hersenbloedingkje gehad ( dat komt regelmatig voor bij prematuurtjes onder de 34 weken )  en daardoor zijn er gaten ontstaan in haar hersentjes.
Die gaatjes zitten in het motorische stuk. In het eerste jaar zal duidelijkheid komen over hoeveel last ze ervan zal ondervinden. Ze zou zelfs zwaar spastisch kunnen worden en daar hebben we het uiteraard best moeilijk mee. Het is een hele onzekere periode voor ons.

@L81 idd wat grappig dat er meerderen hier van het najaar2006 forum zijn.

@Eline, ik ben idd juf. Ik heb groep 678 en jij? Ik vind trouwens Tijn ook een mooie naam. Hadden wij ook op ons lijstje maar het werd een meisje

@ Patricia, het is idd heel zwaar om een prematuurtje te krijgen. Vooral de angst in de eerste weken ( infecties, hersenbloeding, problemen met de voeding ) overschaduwd het roze wolk gevoel. Het heen en weer rennen naar het ziekenhuis.  Ook Fenna is best een onrustige baby en idd het zal langer duren omdat ze zo vroeg zijn   geboren. Ik ben benieuwd hoe ze zich zal gaan ontwikkelen. DFie 2 maanden mogen we erbij optellen idd maar het zal voor ons zowiezo spannend worden vanwege de hersenschade. Wij lopen voorlopig nog zieknhuis in en uit. Binnenkort hebben we een MRI scan en elke week komt de fysio langs

Terug
Bovenaan