Even voorstellen

Hallo dames,

Ook ik mag mij melden hier op het april2009-forum. Ik ben dwars door de pil heen zwanger geworden en heb dus om die reden al vroeg (met 8w2d) al een echo gehad. En het hartje klopte!!!

Ben erg misselijk, 24 uur per dag. Slaap slecht, eet redelijk. Eigenlijk om het half uur-uur eet ik wat, om de ergste misselijkheid tegen te gaan en moet zeggen dat dit wel redelijk werkt. Terwijl ik toch zoveel eet, val ik wel ontzettend veel af. Hebben jullie dat ook? Ik was een week voor mijn zwangerschap 69 kilo, in week 4 (toen ik er achterkwam zwanger te zijn) ook nog 69 kilo en vanmorgen woog ik 64,5 kilo. Dus in 5,5 week 4,5 kilo afgevallen. Je ziet het ook duidelijk aan mijn armen, benen en taille. Krijg van iedereen complimentjes. Maar toch kan ik mijn broeken niet meer aan, krijg de knoop niet meer dicht :S

Ik heb vorige week met de echo allemaal foldertjes gekregen van kraamzorg. 3 of 4 verschillenden. Moest zelf maar een keuze maken. Maar op wat voor basis moet ik keuzes gaan maken? Dacht altijd dat er maar 1 instantie was. Maar verschillen deze instanties dan ook van elkaar? Qua aantal uren kraamzorg, hoeveel er wordt vergoed? Of kan daar geen verschil in zitten?

Dames, iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Lekker genieten, want het gaat wel erg snel...

Liefs Rixt

Hey hallo,

Van harte! Zo te horen was het niet gepland maar ben je wel enorm blij! Leuk vind ik dat!
Kraamzorg: ik had een bureau via een vriendin maar als dat nog te vroeg is voor je (als je het mss nog niet wil vertellen) misschien kan je advies vragen bij een verloskundige bij je in de buurt? Zij kunnen je vast wel helpen!

Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes Jannie

hoi rixt,

gefeliciteerd en welkom!!!
ik ben nu 10 weken zwanger en gelukkig wordt de misselijkheid sinds een week iets minder.ik heb ook folders van verschillende kraamzorginstanties gekregen en mijn vk zei dat ik degene uit moest kiezen die mij het meest aanspreekt. mijn vriend en ik hebben ondertussen 1 uitgezocht.vlgs mijn vk waren ze allemaal even goed.hoeveel je vergoedt krijgt enz hangt af van je zorgverzekeraar volgens mij. succes verder en hopelijk kun ondanks je misselijkheid wel genieten!!!

groetjes afke

Hallo Allemaal!

Bij deze mag ik me ook toevoegen tot de April mama's!!
Mijn vriend en ik zijn zijn zo ontzettend blij.
Aanstaande woensdag voor de intake naar de verloskundige..zin in!
Ben dan 9 weken zwanger.
Verder voel ik me oke. Wel wat moeier dan normaal, en s;ochtends eerst even wat eten en dan pas aankleden. En door de hormonen last van pukkeltjes ...maar dat mag de pret zeker niet drukken toch!

Geniet van deze mooie maanden iedereen en ik kom vast snel weer een keertje langs.

groetjes blije mij

2 hallo

gefeliciteerd allemaal! Ik mag me nu ook bij de april mama's toevoegen! ik dacht dat ik 27 maart uitgerekend was,maar volgens de echo was ik ipv 12 weken, pas 10+1. dus moest ik 2 weken verder tellen! nu ben ik 9 april!
ik ben er nu een beetje aangewend, maar het was wel een tegenvaller! ik had het tegen iedereen al gezegd, maar moet nu nog een paar weken wachten om te zien of alles goed blijft gaan!

over de kraamzorg, je kunt informeren bij de bureau's om te kijken hoeveel uren ze kunnen garanderen rond april. omdat de zorgverzekeringen verandert zijn een paar jaar geleden, zijn ook de contracten met de bureau's verandert. nu moeten ze alle clienten aannemen ookal hebben ze bijna of geen plek meer, vandaar dat het dus voor kan komen dat je in de zomervakantie geen of maar heel weinig zorg kan krijgen!
ik ben zelf kraamverzorgster dus vandaar dat ik dat weet!

groetjes anke

Terug
Bovenaan