Even voorstellen

A

Anoniem

Guest
Hallo novembermama's!
Ik zal me eerst eens even voorstellen:
Ik ben Karin, 27 jaar en zwanger van ons 1e kindje. Helaas ben ik ook niet onbezorgd zwanger, want ik heb het afgelopen jaar 3 miskramen gehad. In april en september werd een missed abortion(beide keren bij 8 weken en een paar dagen)  geconstateerd, waarna ik ben gecurreteerd. In december heb ik een vroege miskraam gehad, wist net 1 dag dat ik zwanger was.
Sinds vorige week weet ik dat ik weer zwanger ben en doordat ik allerlei onderzoeken heb gehad in het ziekenhuis wordt ik deze eerste periode begeleid door de gyn. Afgelopen maandag(4 wk en 3 dagen zwanger) heb ik de eerste echo gehad en daar was op te zien dat ik inderdaad zwanger ben, al was er nog geen vruchtje te zien, maar dat is ook nog vrijwel onmogelijk bij zo'n prille zwangerschap.
Volgende week maandag mag ik weer voor een echo, heel spannend, want dan moet er een vruchtje en een kloppend hartje te zien zijn.....

Ik schrijf al sinds mijn 2e zwangerschap mee op het forum, eerst bij de aprilmama's, daarna en nog steeds bij zwanger worden na een miskraam. Het leek mij leuk om ook nu weer wat contact te hebben en ervaringen te delen met aanstaande moeders in dezelfde periode.

Ik heb al even wat rondgekeken en ik heb al gelezen dat er bij een aantal van jullie ook angst is vanwege oud bloedverlies. Ik heb dat tijdens alle eerdere zwangerschappen ook gehad, direct vanaf het begin, maar ik weet dat dit geen belemmering hoeft te zijn voor een gezonde zwangerschap. Toch staat dit voor mij in duidelijk verband met mijn miskramen.  Er zijn echter vele onderzoeken gedaan en er is geen enkele afwijking/ probleem gevonden en ook dat bloedverlies duidde op niets.
Ik had er bovendien tijdens mijn normale cyclus ook altijd al last van.  

Inmiddels ben ik 5 weken en 2 dagen zwanger en ik heb tijdesn deze zwangerschap nog geen enkel drupje bloed verloren. Wat niet is kan nog komen natuurlijk, maar dat het er nu nog niet is geeft mij wel wat hoop!

Nou moeders, het lijkt mij leuk om met jullie verder kennis te maken en met elkaar ervaringen te delen en elkaar door de eerste spannende periode te slepen!

Groetjes!  

Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Erg spannend allemaal, helemaal na die mk. Ik zelf heb 2 mk gehad en ben nu dus ook weer zwanger. Vind het ook heel erg spannend allemaal en bij zoek veel bevestiging dat het nog wel goed zit. Ik ben de eerste periode ook onder begeleiding van de gyn, heb afgelopen dinsdag mijn 1e echo gehad met ongeveer 5 wk en 5 dgn (denk zelf 5 wk en 3 dgn ivm eisprong die wat later was) maar goed, daar was een kloppend hartje op te zien. Ben daardoor enorm gerustgesteld. Mag nu volgende week dinsdag weer voor een echo en kijk er heel erg naar uit.

Ik hoop dat jij bij je volgende echo ook een kloppend hartje krijgt te zien en deze periode wat goed door kunt komen. Het wordt natuurlijk nooit meer een leuke onbezorgde periode, maar desondanks hoop ik wel dat je er wat van kunt genieten.

Groetjes, Hiltje

Terug
Bovenaan