even voorstellen

Hallo allemaal, Ik ben Pamela en ben 32 jaar. Ben nu 8wk en 5dg zwanger van mn 2e. Mijn dochter is vorige maand 6 geworden en is heel blij dat ze een broertje of zusje krijgt.
Heb op dit moment heel veel last van duizeligheid....heel vervelend, durf niet alleen ergens naartoe omdat ik bang ben dat ik te lang moet staan en duizelig word. Kent iemand deze klacht? T nadeel hiervan is dat ik ook nog eens in een winkel werk en eigenlijk vandaag weer had moeten beginnen, vraag me alleen af of dit wel een geldige reden is om me ziek te melden. Wat vinden jullie ervan?

Groetjes

hoi Pamela,

Allereerst van harte gefeliciteerd!en natuurlijk Welkom!
die duizeligheid herken ik wel, ik hebe r zelf ook heel veel last van. Regelmatig eten en rustig opstaan helpt bij mij wel iets.
Of het een reden is om je ziek te melden, daar kan ik niet over oordelen. Maar misschien kun je anders uitleggen op je werk dat je last hebt van zuizelingen en dat wanneer dat het geval is je echt even moet zitten?
Verder moet je gewoon doen wta jij denkt dat het beste is, het is jou lijf en daar gaat het tenslotte om.

Liefs,

Marye

Hi Pamela, welkom!
Die duizeligheid herken ik helaas heel goed. Het kan verschillende oorzaken hebben. Lage bloedsuiker, lage bloeddruk of een laag HB. Die bloedsuiker los je op door regelmatig iets te eten, een lage bloeddruk kun je te lijf gaan met zoute drop, maar dan moet het wel vastgesteld zijn, want een te hoge bloeddruk is gevaarlijk. Ook kun je dit niet echt oplossen. Ik heb hier last van en het is gewoon halen en brengen.. Val zelf regelmatig flauw. Gelukkig voel ik het wel aankomen. Ik moet over 2 wk weer beginnen en ik zal me er niet om ziekmelden. Mijn vorige zwangerschap ben ik ook op mijn werk een aantal keer tegen de vlakte gegaan, voordat ik (gedeeltelijk) de ziektewet inging. Duizeligheid is zo abstract... Mensen moeten het eerst zien voor ze het geloven, is mijn ervaring. Nu de HB nog... dat is wanneer je bloedarmoede heb, daar krijg je ijzer voor en voel je je al snel fitter. Zo.. lekker lang stuk geworden. Samengevat: ga ff naar de vk of de huisarts, die kan zeggen watt is..;-). Sterke in ieder geval!

Groetjes,

Taraneh (11 wk 2 dg)

Laat inderdaad even je bloeddruk meten en je bloed prikken. Ik ben een paar weken geleden ijzer bij gaan slikken en ik begin me nu langzaam aan beter te voelen.

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga morgen ff langs de huisarts en kijk wat hij zegt. Moet toch een verwijzing hebben voor de gynaecoloog omdat ik mn dochter via een spoedkeizersnee heb gekregen. Nou ik hou jullie op de hoogte en geniet van jullie zwangerschap.

Groetjesss

he!!

van harte!!

ik was oook heeel erg duizelig, ben inmiddels 11 wk en het zakt goed af nu.
Ik had 6 wk vakantie van mijn werk, maar anders weet ik echt niet hoe ik had moeten werken, dus ik vint ziek melden helemaal niet zo raar hoor. je voelt je namelijk echt heel beroerd!!

sterkte!!

Nou ik ga morgen wel werken.....maar we zien wel hoe t gaat. Ik begin met goede moed en ga naar huis als ik me niet goed voel. Ik hoop alleen dat ze een beetje rekenning met mn gaan houden daar. T zijn allemaal mannen en die snappen er volgens mij niks van van al die kwaaltjes hahahha.

Thnx voor de reacties

Groetjes

Terug
Bovenaan