Even voorstellen!

Hallo Allemaal,

Mag ik me even voorstellen!
Ik ben Jenny woonachtig in Limburg
Op 12 mei ben ik moeder geworden van een prachtige dochter genaamd Lola!

Ik kom even een kijkje nemen op het forum...
Weet namelijk nog niet of het iets is voor mij.
Maar als ik iets niet meer weet dan kan ik jullie tips vragen en daar ben ik erg blij mee!

Ik ben benieuwd!!!

Groetjes Jenny

he jenny,op deze mamaclub mei is het heel rustig,net zoals april,daar is mijn dochtertje van.
alle dames die hier eerst op zaten zitten nu op de hyves.
Ik vind het trouwens wel leuk om hier te kletsen,mijn dochtertje is van 28 april,dus maar 2 weken verschil met die van jou!
Ik vind het ook leuk om tips en verhalen met elkaar te delen,dus als je zin hebt! ik hoor het wel!

groetjes Ilse mv.Finn

hoi jenny en ilse,

ik ben keesje, ik heb veel op dit forum gezeten, maar in oktober liep het allemaal een beetje op z'n eindje. jammer, want het is leuk om samen te kletsen. Ik heb geen hyver.
ik ben moeder van Thomas, hij is 15 april geboren. Ik was op 9 mei uitgerekend, vandaar dat ik op dit forum schreef.
hopelijk kunnen we samen wat verder kletsen.

groetjes, keesje

he,gezellig!!
ik was op de 24e van april uitgerekend en ze is op de 28e geboren,mocht ook wel want ik had er wel een beetje genoeg van. zat toen al 8 weken thuis!
Ze was 4385 gr met de geboorte ,een flinke meid en dat is ze nu nog. nu met 8 maand weegt ze denk ik ongeveer 9,5 kilo,schat ik zo.
Haar lengte is +/- 75.cm.
Volgens mij zijn we hier nu een beetje met de tandjes bezig,mag ook wel want ze heeft er nog geen een!
Ze is druk bezig met brabbelen,de hele tijd van 'didi of dida.

Hoi meiden,
verassend dat hier toch nog wat gebeurt, ik heb er ook al weken niet meer op gekeken! Nou,
hier alles ok. Mijn derde dochter Ilse is op 13 mei geboren. Ze is de laatste tijd bezig met er bij te horen, dus in de hoek in de box is echt niet leuk genoeg en ze wil ook graag steeds zitten, maar kan dat nog niet zelfstandig!
Verder een ladig luieruitslag sinds een paar dagen en de eerste twee tandjes onder zitten er nu ongeveer 3 weken! Wie weet volgen er binnenkort nog een paar..

groetjes Klarie

Hoi,

ben ik weer. Ik had van het weekend een hele lap tekst getypt en ipv op verstuur bericht drukte ik per ongeluk op zoek en toen was inderdaad mijn tekst zoek:-(. Dus nu een korte samenvatting. Thomas doet het heerlijk. Hij is nu op een week na 9 maanden. Hij weegt inmiddels bijna 8 kilo. Van het weekend ontdekte we zijn eerste tandje en vandaag zijn tweede. Heel ongemerkt zijn die doorgekomen, gelukkig geen kapotte billen, rode wangen of andere ellende. Hij kon al een tijd goed zitten, en wat genoot hij daarvan. Sinds anderhalve week gaat hij zelf zitten. Kortom, de bedbodem zal naar beneden moeten, want ik tref hem steeds zittend in bed aan en hij wil heel graag staan, dus we moeten voorkomen dat ie uit bed valt.
hij kletst de oren van je hoofd, zo lief. Hij kan ook keihard gillen tijdens het praten. En soms met zijn grote broer enorm de slappe lach hebben.
Helaas slaapt hij nog steeds niet door en klokt hij nog steeds 200 cc melk naar binnen. Nou heeft ie dat nodig omdat hij overdag vrijwel alle melk weigert. Gelukkig begint ie pap nu lekker te vinden, dat vond ie eerst niets. Alleen wil hij het wel uit een bordje en met een lepel krijgen, dus zit je dan om kwart over 6 op werkdagen pap te voeren (gaap). Maar goed, wie weet wil hij straks de pap ook wel uit de fles.
ik vind het zelf wel steeds leuker worden en ook wel wat makkelijker. Hij kan lekker op een kleedje op de grond zitten spelen.Ik begrijp steeds wat hij wil als hij huilt of jengelt.
nou ik ga slapen, want ik ben echt na al die maanden uitgeput. Ik wil niet eens meer denken aan hoe lang ik al niet meer doorslaap. Tijdens mijn zwangerschap sliep ik natuurlijk al beroerd en dan nu al bijna 9 maanden niet doorslapen. Straks weet ik niet eens meer hoe dat moet hihi.

tot gauw!

Keesje

he hoi allemaal,
Nou hier gelukkig wel een meid wat lekker doorslaapt,vanaf dat ze 9 weken was ging ze echt doorslapen van 19.00 tot 8.00 met nog 1 voeding om 22.00(die wij dan gaven voordat we zelf naar bed gingen,maar we moesten haar er altijd voor wakker maken.).
en toen ze 3 1/2 maand was hebben we de laatste voeding er ook afgehaald.Ging gelijk goed!
Nu is ze ruim 8 maand en het gaat super!
Ons dagschema sinds deze week is weer iets veranderd want ze heeft zelf aangegeven dat ze nog maar 2 slaapjes wil doen overdag.
7.30/8.00 fles melk 200cc
9.30 fruit 200gr.
10.00 tot 12.00 slapen
12.00 boterham zonder korst met beleg (korst gaat niet want mevr.heeft nog geen tanden)en daarna nog een fles van 200cc.
14.00/14.30 wat yoghurt met fruit erdoor.
15.00 tot 17.00 slapen
17.00/17.30 6maanden groentepotje 200gr.
en dan tegen 19.00 fles 200cc.
meestal gaat ze dan tegen 20.00 naar bed voor de nacht.
heerlijk schema behalve al je ergens op de koffie wilt ofzo want dan zitten die slaaptijden finn net op de verkeerde tijden!! maarja wordt wel weer beter als ze wat ouder weer is blijft ze als het goed is de hele ochtend wel op.
Finn is een beetje een luie baby!! rolt wel van haar rug naar de buik maar verder gebeurd er weinig.
Kruipt niet,rolt niet terug of gaat zelf zitten......helemaal niets!! Wel is ze heel druk met praten,alle klinkers en medeklinkers vliegen je om de oren,en heel hard ook!!! wij hebben 's avonds gewoon een piep in de oren!!
We zetten haar geregeld op de kont neer en dan is ze heel druk aan het spelen,puzzelsstukjes uit de plank halen ,doosjes vol blokjes allemaal uitpakken, en ja....alles moet even geproefd worden!! en alles moet tientallen keren omgedraaid worden om het goed te kunnen bekijken.
En kiekeboe is hier haar favoriet,echt ...dan krijgt ze gewoon de slappe lach!
Finn is een flinke meid nu zo'n 9.5 kilo denk ik en 75cm lang.
Ze groeit zo erg in de lengte dat ik maar gewoon malliotjes aanschaf want die passen wat langer!! broeken zijn in een mum van tijd te kort!

En inderdaad het word steeds makkelijker,ik vond zelf de eerste 6 weken echt verschrikkelijk,zoveel dat ze huilde ,werd er echt helemaal gek van! maar weet je...je vergeet het gewoon weer want nu is ze zo'n makkelijk meisje.

En heb je Thomas al eens uit logeren gedaan zodat jullie eens 1 nachtje lekker door kunnen slapen? moet je gewoon eens doen,das wel zo heerlijk dan voor een keer!
Ik vond die eerste keer uit logeren wel heel moeilijk want ja hoe zou ze het daar doen weet je.
mijn moeder heeft er 's nachts wel 4 x uitgemoeten,maar dat was maar 1 keer. die 3 keren daarna dat ze nog bij mijn ouders heeft gelogeerd heeftze netjes doorgeslapen tot aan de volgende morgen.
In totaal heeft ze in die ruim 8 maanden tijd nog maar 4 nachtjes ergens anders geslapen.
Dat gesleep met van die kleintjes vind ik sowiezo niet wat! maarja naar een bruiloft en wat grotere feesten moet je wel heen he!

nou ik hoop dat ik van jullie ook weer leuke verhalen hoor!!
groetjes ilse mv. Finn

Hoi Ilse,

Nee, uitslapen sturen. Ik kan het niet. Zelfs niet toen Thomas nog een huilbaby was kon ik hem niet weg doen. Denk dat het toch te maken heeft met het ziekteproces en overlijden van onze middelste zoon. ik moet mijn kinderen gewoon om me heen zien en voelen. De oudste wil sinds kort wel een nachtje uit logeren en dan loop ik er echt verloren bij, terwijl hij het heel erg naar z'n zin heeft.
ik hou ook niet van dat gesleep hoor, dat geeft zoveel onrust. Dus het liefst gewoon hier in huis alles (dus kerst hier gevierd, visite liever hier dan daar), dan kan hij in z'n eigen bedje. Maar inderdaad je ontkomt er niet aan. Maar ik merk ook dat ik wel kijk naar hoe het met Thomas gaat en geeft hij aan dat hij moe is gaan we naar huis, want ergens anders slapen lukt niet. Ik roep al bij iedereen: over een paar jaar zijn we weer gezellig en blijven we langer ;-).

Ga nu slapen, want ik ben moe!

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan