he hoi allemaal,
Nou hier gelukkig wel een meid wat lekker doorslaapt,vanaf dat ze 9 weken was ging ze echt doorslapen van 19.00 tot 8.00 met nog 1 voeding om 22.00(die wij dan gaven voordat we zelf naar bed gingen,maar we moesten haar er altijd voor wakker maken.).
en toen ze 3 1/2 maand was hebben we de laatste voeding er ook afgehaald.Ging gelijk goed!
Nu is ze ruim 8 maand en het gaat super!
Ons dagschema sinds deze week is weer iets veranderd want ze heeft zelf aangegeven dat ze nog maar 2 slaapjes wil doen overdag.
7.30/8.00 fles melk 200cc
9.30 fruit 200gr.
10.00 tot 12.00 slapen
12.00 boterham zonder korst met beleg (korst gaat niet want mevr.heeft nog geen tanden)en daarna nog een fles van 200cc.
14.00/14.30 wat yoghurt met fruit erdoor.
15.00 tot 17.00 slapen
17.00/17.30 6maanden groentepotje 200gr.
en dan tegen 19.00 fles 200cc.
meestal gaat ze dan tegen 20.00 naar bed voor de nacht.
heerlijk schema behalve al je ergens op de koffie wilt ofzo want dan zitten die slaaptijden finn net op de verkeerde tijden!! maarja wordt wel weer beter als ze wat ouder weer is blijft ze als het goed is de hele ochtend wel op.
Finn is een beetje een luie baby!! rolt wel van haar rug naar de buik maar verder gebeurd er weinig.
Kruipt niet,rolt niet terug of gaat zelf zitten......helemaal niets!! Wel is ze heel druk met praten,alle klinkers en medeklinkers vliegen je om de oren,en heel hard ook!!! wij hebben 's avonds gewoon een piep in de oren!!
We zetten haar geregeld op de kont neer en dan is ze heel druk aan het spelen,puzzelsstukjes uit de plank halen ,doosjes vol blokjes allemaal uitpakken, en ja....alles moet even geproefd worden!! en alles moet tientallen keren omgedraaid worden om het goed te kunnen bekijken.
En kiekeboe is hier haar favoriet,echt ...dan krijgt ze gewoon de slappe lach!
Finn is een flinke meid nu zo'n 9.5 kilo denk ik en 75cm lang.
Ze groeit zo erg in de lengte dat ik maar gewoon malliotjes aanschaf want die passen wat langer!! broeken zijn in een mum van tijd te kort!
En inderdaad het word steeds makkelijker,ik vond zelf de eerste 6 weken echt verschrikkelijk,zoveel dat ze huilde ,werd er echt helemaal gek van! maar weet je...je vergeet het gewoon weer want nu is ze zo'n makkelijk meisje.
En heb je Thomas al eens uit logeren gedaan zodat jullie eens 1 nachtje lekker door kunnen slapen? moet je gewoon eens doen,das wel zo heerlijk dan voor een keer!
Ik vond die eerste keer uit logeren wel heel moeilijk want ja hoe zou ze het daar doen weet je.
mijn moeder heeft er 's nachts wel 4 x uitgemoeten,maar dat was maar 1 keer. die 3 keren daarna dat ze nog bij mijn ouders heeft gelogeerd heeftze netjes doorgeslapen tot aan de volgende morgen.
In totaal heeft ze in die ruim 8 maanden tijd nog maar 4 nachtjes ergens anders geslapen.
Dat gesleep met van die kleintjes vind ik sowiezo niet wat! maarja naar een bruiloft en wat grotere feesten moet je wel heen he!
nou ik hoop dat ik van jullie ook weer leuke verhalen hoor!!
groetjes ilse mv. Finn