Even voorstellen

Hallo,

Ik ben Ilse en ik ben 7 mei uitgerekend van onze eerste kindje. Mijn eerste zwangerschap loopt niet helemaal op rolletjes. Wegens vreselijke darmkrampen in de eerste weken van de zwangerschap hebben we onze rondreis door Amerika moeten afbreken omdat de artsen dachten dat het een miskraam werd en zijn we huiswaarts moeten keren. Daarna kwamen de gewone kwaaltjes als misselijk, moe etc. Echter bleek ook snel een vitamine B12 en D tekort. Voor de B12 krijg ik nu injecties en dat gaat nu goed en ik krijg extra vitamine D in pilvorm. Toen ben ik 50% gaan werken. Ook ging de bloeddruk steeds omhoog en was deze al ruim voor de 20 weken 96 om 135. Toen mocht ik helemaal niet meer werken en moest ik rust houden en ben ik overgedragen aan de verloskundige in het ziekenhuis. Nu is de bloeddruk weer onder controle met 20 weken. Alhoewel deze wel flexibel is en ik dan absoluut niks doe de hele dag als wat lezen en tv kijken.Ben nu wel benieuwd hoe het verder gaat. Verder loopt er nu een onderzoek naar het syndroom van marfan bij mijn vader. Over een half jaar hebben we pas de uitkomst maar het ziet er naar uit dat hij het wel heeft. Er is dan 50% kans dat ik het ook heb en dat ons kindje het ook heeft. Bekendste kenmerk van marfan is hoge bloeddruk.

Soms ben ik wel onzeker. Want nu gaat het wel weer beter alhoewel ik een hartslag van soms 99 heb en overdag ook nog 2 uurtjes slaap. En moet ik nu weer aan het werk gaan?? Ik kan nog niet eens mijn eigen huishouden doen. En zal de bloeddruk straks verderop in de zwangerschap weer oplopen??

Zijn er mensen met gelijksoortige klachten die volledig thuis zitten??
En hoe gaan jullie daarmee om?

Hi Ilse,

Dat is allemaal niet zo onwijs fijn zeg! Fijne zwangerschap zo :(

De hoge bloeddruk is nog niet zo'n ramp, daar zijn prima medicijnen voor! Maar het is natuurlijk wel vervelend! De vermoeidheid hoort er een beetje bij, maar ja, leuk is anders!

Iig welkom hier en ik hoop dat de rest van je zwangerschap beter zal verlopen!

Hoi!

ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

Verder herken ik je verhaal wel van mijn eerste zwangerschap toen moest ik vanaf week 20 op bed blijven.. echt helemaal niks mocht ik doen.. Ik had en beginnende zwangerschaps vergiftiging die uitmonde in een ernstige bij 38 wken en ben toen ingeleid.

Ik vond het erg moeilijk om me zelf te vermaken. Ik had iig iemand van thuiszorg die mijn huishouding deed (ben alleenstaande) en na gesprek met de HA over het laten loslaten van het idee dat alles goed schoon moet zijn.. Hij zei " jij bent veel belangrijker dan je huis" Heeft hij helemaal gelijk in, moeilijk maar wel mogelijk!

Voelde me toen stuk beter, ik deed het voor mijn kindje die nu een prachtige zoon is.. wel met een stofwisselingziekte (onbekent welke maar ongevaarlijke). Niks te zien aan hem hoor.

Verder ben ik veel op de comp doorgebracht in bed.. dus met labtop en zo het forummen enz ontdekt. Er leuk om zo toch contact te kunnen houden met de buitenwereld... Ook heb ik veel dvd gehuurt, veel geslapen en zelf borduurd. Verder heb ik geprobeer per week te blijven kijken... niet denken ik moet nog minstens 18 weken op bed blijven.. maar nou wat is er volgende week.. plan dus iets leuks in voor de volgende week.. Iets wat je gewoon in bed.. of soms toch ff buiten huis.. zoals na een thee huisje ofzo met je beste vriendin.

Heb je nog vragen stel ze... wist je ook dat we op hyve's zitten?

meimama2010.hyves.nl

Veel sterkte!

Bedankt voor julie reacties. Inderdaad hebben ze mijn urine ook onderzocht mbt zwangerschapsvergiftiging maar dat was het niet. Nu is mijn bloeddruk eigenlijk weer normaal. Maar ik voel me niet volledig fit. Omdat de bloeddruk voorheen aan de te hoge kant was en ik ook bekkenproblemen heb ben ik overgedragen aan de verloskundige in het ziekenhuis. Zit ik daar voor de eerste controle is die bloeddruk ineens prima. Ik voelde me toch wat opgelaten. Straks denken ze ook die verzint maar wat. Nou ja, de bekken en de eventuele Marfan achtergrond zullen ook wel reden genoeg zijn voor controle door het ziekenhuis lijkt me. Maar goed dan nog het verhaal werkgever.

Verder vermaak ik me op zich wel thuis.

Terug
Bovenaan