Even voorstellen

Hallo,

Ik had 28 jan een positvieve test. Ben echt blij maar ook bang, heb dec 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en afgelopen dec een miskraam. Ik heb over 2 wkn een echo. Wel ben ik al moeder van een zoontje die over 2 wkn alweer 2 jaar wordt.
Vinden jullie het ook zo moeilijk om tegen je ouders en naasten nog niks te vertellen? Of vertellen jullie het gelijk aan ze?

Groeten Chantal

Hi Chantal,

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Ik had 30 jan een positieve test, mei vorig jaar heb ik een miskraam gehad. Echt superblij, maar 'geloof' het nu pas als ik de eerste 12 weken door ben. Toen ik de miskraam kreeg had ik nog aan niemand verteld dat ik zwanger was. Dat maakte de miskraam wel wat beladener, als ik dan vertelde dat ik een miskraam had was de reactie behoorlijk heftig omdat men niet wist dat ik zwanger was. Ik krijg nu wel vroeger mijn eerste echo, dus misschien vertel ik het dan. Wat ik alleen niet hoop, is dat mensen het voor die tijd raden (bijvoorbeeld omdat ik moe ben en pukkels heb).

Groetjes Sonica

heey dat lijkt me echt heel moeilijk zeg!!!
ikzelf moest het met 9 weken al vertellen want kreeg al een flinke buik anders had ik gew8 tot 3 maanden ben nu 3 en een halve maand zwanger:D
succes met je zwangerschap!!!
liefs Riana

Hoi Sonica
Ik heb gelukkig ook al vroeg een echo als ik 6 wkn ben. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het al tegen mijn familie verteld, en ik vond het toen heel moeilijk om iedereen te vertellen dat ik een miskraam had, maar ik had er ook heel veel steun aan. Alvast een voorzichtige gefeliciteerd. Dan zullen we als het allemaal goed gaat rond dezelfde tijd uitgerekend zijn.

Hoi Riana,
Jij ook gefeliciteerd en succes met je zwangerschap.

Groetjes Chantal

Bedankt en Riana en mamaChan: jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

Wel grappig mamaChan dat we ongeveer even ver zijn. Ik mag ook eerder de echo laten doen, maar dan zit ik eigenlijk nog steeds in de ´gevarenzone´. Maar goed, dat is niet de bemoediging die je wilt horen. Een goede afsluiter dan (ook voor mezelf): je hebt een grotere kans dat je de zwangerschap goed doorloopt, dan dat je een miskraam krijgt!

Riana, is het voor jou je eerste zwangerschap of heb je al kinderen? Ik las namelijk dat als je al een keer zwanger bent geweest, het vrij normaal is dat je buik al vroeg gaat groeien..

Groetjes, Sonica

Terug
Bovenaan