Even voorstellen......

Hallo allemaal, ik ben Elke moeder van Mick en Luna.
Luna is al 8 jaar oud en Mick is geboren op 20 oktober 2009.
De afgelopen tijd betrap ik mezelf erop dat ik steeds meer dingen google op het internet. Slaapproblemen drinkproblemen en meer van die dingen. Dacht dat ik het allemaal nog wel wist van Luna maar dat valt zwaar tegen!
Toen ik zwanger was van Mick zat ik bij de mamaclub van November 2009 omdat ik eigenlijk 3 November was uitgerekend....
Nu kom ik toch maar weer even kijken of ik hier misschien wat tips kan vinden, en misschien ook wel kan geven.... Ik ben nog niet alles vergeten!

Groetjes Elke

Hoi Elke,

Wat leuk dat je hier komt kijken bij de okt mama's.
Ik moet zeggen rond aug en sept en okt hebben we een hoop gebabbeld met een aantal maar er komen nu nog maar enkele terug. Wel jammer maar ook wel begrijpelijk. Veel mensen zijn erg druk.
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben bevallen van Nienke op 15 okt. Dus 5 dgn voor jou! Het was een zeer zware zwangerschap en de bevalling was ook zeker niet leuk. Een niet leuke en moeilijke kraamtijd gehad door veel medice problemen maar nu... geniet ik volop van Nienke!! Ook hebben wij nog n dochter van 9 en een zoon van 7 en dan nu een dochter van 4 mnd. Zo ontzettend leuk dit leeftijdsverschil!! De kinderen hebben het allemaal zo bewust meegemaakt en nog natuurlijk. ook zij vinden het helemaal geweldig!
Veel plezier en succes hier bij de okt mama's!

Groetjes Ingrid

Hoi Elke,

Idd leuk dat je ook hier gekomen bent. Zoals ing. als zegt het is hier erg rustig. Wel jammer, maar dan moeten we met degene die hier nog wel actief zijn het maar gezellig maken.
Je hebt in ieder geval niet overtijd gelopen dat is wel lekker. Thuis bevallen?
Ik ben 19 oktober bevallen van onze 2e zoon Jelte (was 21 oktober uitgerekend). Onze oudste is 4½ jaar. Het voordeel idd van een wat groter leeftijdsverschil is dat ze het veel bewuster meemaken en ze al graag mehelpen enzo. Zo zie je maar dat elk voordeel een nadeel heeft en andersom. Helaas heb je het ook niet voor het zeggen hoe groot het leeftijdsverschil is.
Ik ben thuis bevallen. Heerlijk! Onze oudste is 4 weken te vroeg geboren, dus dat moest in het zh. Dus ik wilde het nu heeeeeel graag een keer thuis meemaken en dat is net op het nippertje nog gelukt. De bevalling wilde op het laatst niet meer vlotten, dus er werd al over zh gesproken, gelukkig is dat niet meer nodig geweest.
Tot snel!

Groetjes Corina

Hoi meiden!

Wel jammer dat het zo rustig is hier, maar zoals Corina al zei dan moeten wij het maar gezellig maken! Ik ben van allebei mijn kindjes in het zh bevallen... Ik zou heel graag een keer thuis willen bevallen maar dat heeft (nog) niet zo mogen zijn....
Ik had bij beide zwangerschappen een zeer hoge bloeddruk en bij de eerste een beginnende zwangerschapsvergiftiging... Beide zwangerschappen zijn ook ingeleid, geen pretje!
Maar goed een eventuele derde is van harte welkom, alleen wil ik nog wel eventjes wachten....
Mijn lichaam heeft weer een flinke optater gehad, bekkeninstabiliteit is mij ook niet vreemd!
Maar fijn dat er in ieder geval 2 mama's zijn die hier actief zijn....
Spreek jullie weer meiden!

Liefs Elke

Hoi allemaal,

Ik kom jullie tegen en ga me ook maar eens voorstellen. Ik heb in het begin wel eens meegelezen en iets geschreven, maar het forum was niet echt actief en ik kwam dus niet meer. Maar nu zie ik weer een paar actieve leden, dus wie weet...
Ik ben mamafn, 37 jaar, getrouwd en moeder van een dochter van 2,5 en een zoon van 5 maanden.
Onze zoon is op 1 oktober geboren. Hij is 8 dagen te vroeg geboren. Gelukkig wel thuis, in 2,5 uur tijd, maar door de snelheid wel een heel heftige bevalling. Ook bij mij heeft mijn lijf flink te lijden gehad. Vooral bekkeninstabiliteit heeft me parten gespeeld. Ik werkte als verpleegkundige in een ziekenhuis, maar ben met 27 weken al helemaal gestopt vanwege mijn b.i.
Nu ben ik lekker nog thuis met ouderschapsverlof. Eigenlijk moet ik eind juli weer beginnen, maar ik ben op zoek naar een andere baan en wil eigenlijk niet eerder dan 1 september weer gaan beginnen. Wat een luxe positie...
Hopelijk kunnen we er wat gezelligs van maken hier.

groet,
mamafn

Leuk! Zo komen er toch heeel langzaam een paar terug druppelen!!
En we kunnen weer wat meer naar buiten nu de sneeuw weg is!! Nog wel koud maar lekker goed inpakken en calorieën verbranden!
Want hoe zit dat bij jullie met de kilo's?? Hier is 't zwaar (haha letterlijk) Ik moet er nog 9 kilo af voordat ik weer m'n oude gewicht terug heb, pfff.
Doen jullie er iets aan? Of zijn jullie het al kwijt?
Gr Ingrid

Hoi moeders!
Hoe gaat 't daar?
Hier loopt het lekker op rolletjes, Luka alweer dik 5 maanden, waar is de tijd....
Kletst de oren van m'n hoofd, rolt heen en weer door de box en heeft de grootste lol met zuje Lenthe (net 2 jr).Ook grote zussen Noa (8) en Jade (5,5) lopen weg met Luka, een jongetje in huis is echt leuk!
Hier nog lang niet terug op gewicht, maar 60 heb ik toch nooit gewogen, wel lekker aan 't sporten, 3 a 4 keer per week, zie de weegschaal wel verspringen, dus gaat de goede kant op.
En inderdaad, heb erg veel zin in de lente!
Volgende week een tweelingbuggy kopen, voor Lenthe en Luka,heb namelijk vorige week de reiswieg van m'n Bug a Boo afgehaald, Luka werd te groot en keek telkens over het randje als hij zich omhoog drukte.
En heb ik wat meer m'n handen vrij in winkel en supermarkt.En kan ik weer wat langere stukken wandelen.
Groetjes Roos.

Hallo allemaal,

Tjonge het wordt hier straks nog druk! :)

Het gaat idd hard. Jelte is volgende week ook al 5 maanden. Waar blijft de tijd! Voor je het weet zitten ze al aan hun 1e verjaardag!
Hier nog iemand die enorm naar de lente verlangd. Ik wil zo graag heerlijk in het zonnetje gaan wandelen. Straks past hij niet meer in de wagenbak, en juist als ze daar nog in kunnen vind ik het zo leuk om te wandelen! Dus please zon en hogere temperaturen, KOM!! :)
Met de kg's gaat het hier nog niet zo goed. Voor ik zwanger werd was ik al bij de weightwatchers. Ben er nu weer naartoe terug gegaan, maar ik kan het zo moeilijk weer oppikken. Ik moet er nog minimaal 10kg vanaf. Maar goed we blijven vol goede moed proberen. En als het wat mooier weer wordt dan komt het met de beweging ook wel weer een beetje goed. Ben niet zo'n type om naar een sportschool te gaan. Dat vind ik niet leuk en als ik iets niet leuk vind hou ik dat nooit lang vol. Ik ga liever een eind stevig wandelen of een stukje fietsen dan naar een sportschool.

Ik lees wel dat de meesten van jullie een pittige bevalling (en zwangerschap) hebben gehad. Hebben jullie dat wel een beetje kunnen verwerken?
Ik vond de bevalling niet tegenvallen. De laatste anderhalf uur waren wel heel heftig. Ik had enorme persweeën maar had nog geen volledige ontsluiting. Toen die er eindelijk wel was (de vk stond op het punt om het zh te bellen) was onze kleine man er met 1 perswee.
En bij jou Roos? Heb jij ook een heftige bevalling gehad of niet?

Nou weer wat stof om over te kletsen zo? :)

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan