Even voorstellen

Hallo! Ik ben Karien en ik hoorde eigenlijk bij de mei-mama's, maar die zijn allemaal naar Hyves gevlucht. Bovendien was mijn kindje er ineens in februari al, dus vandaar dat ik me nu eindelijk maar eens bij jullie aansluit.

Ons meisje is natuurlijk nog niet helemaal zover als jullie kindjes, maar ondanks haar vroeggeboorte gaat het inmiddels erg goed. Hebben jullie allemaal al vanaf prille zwangerschappen contact met elkaar? Jullie laatste onderwerpen zijn voor mij een leuke vooruitblik!

Hoi Karien welkome bij ons club die heel rustig is sinds geboorte van kinderen.
leuk dat alles goed met haar hoe veel weegt ze ?
krijgt ze bv of fles voeding ?
ik heb hele 5 en half maand bv gegeven maar ik merk dat niet zo genoeg heb voor Ali ik geef hem borstvoeding en flesvoeding hij vond flesvoeding heel erg lekker soms wil hij mij borst niet jammer maar ja als hij goed drinkt.
hij krijgt ook fruit en gront hij vond wortel heel erg lekker . hij woog 6660 kilo gram en 67,5 lang. hij kan om rollen en beetje kruipen op zijn eigen manier en maakt enorm gluid volgens mij hij gaat vroeg praten.
groeten
Huda , Ali bijna 6 maanden

Ha Katrientje!!

Leuk dat je hier mee wilt kletsen!
ik ben de mama van Simon! Hij is nu 6 1/2 maand oud!
Simon heeft de eerste 6 maanden alleen borstvoeding gehad en is nu net 2 weken aan de fruit en groente, waar hij heel erg aan moet wennen.
Ons mannetje is lekker lui en rolt nog niet om ( is hem 2 keer gelukt en nu vertikt hij het nog eens te doen)
De laatste keer bij het cb ( bijna 2 mnd geleden) woog hij 8100 gram! Een lekkere dikkert dus
Simon heeft nu 2 tanden en nummer 3 en 4 zijn in aantocht!
Het gaat allemaal zo snel!!
We hebben inderdaad sinds onze prille zwangerschappen contact op dit forum, alleen is het zoals Huda zegt na de geboortes van onze kindjes erg rustig, wat ik erg jammer vind!

Groetjes Mirjam mama van Justin (05-03-2007) en Simon ( 09-02-2010)

Hallo, Katrientje,

Gezellig dat je hier komt kletsen, ik vind dat wel gezellig omdat het zoals al gezegd is sinds de geboorte van de kids erg rustig is en ik het wel gezellig vind om zo bij te kletsen.
Kenji is nu al weer bijna 7 maanden en groeit als kool.
Eet erg graag en lust tot nu toe alles. ben nu voor hem ook pasta aan het maken benieuwd of hij dat ook lust. een maand geleden was hij 72 cm en woog hij 9020 dus een grote jongen. hij rolt de hele kamer rond en moeten al echt alles in veiligheid brengen ;-). ook kan hij zelfstandig zitten. wat gaat het toch allemaal snel! voor je het weet zijn ze van de fles af.
hij krijgt nu 's-ochtends pap, tussendoor fruit (appel, peer, banaan of mango heeft hij nu op), dan 's middags flesje, dan tussendoor een liga, 's-avonds eet hij met ons tegelijk mee zijn warm eten. en dan nog een fles. en dan gaat hij tussen half 8 en 8 naar bed en slaapt het klokje rond!
hij is heel vrolijk en heeft bijna altijd lol!

Genieten he?! zo'n klein wondertje!

(mirjam: ben het echt helemaal eens dat het jammer is dat het zo rustig is hier!!)

groetjes Eefje

Hi,

Ik vind het ook erg jammer dat het hier zo rustig is. Hoe het komt?
Zelf ben ik er daardoor ook minder vaak maar misschien moet ik hier ook meer berichtjes plaatsen?

Welkom in ieder geval.

Gr. Tamara.

En toen was ik er zelf ook een hele tijd niet- ha ha! Ben weer voor het eerst aan het werk, daar zal het wel mee te maken hebben. Wat een grote kindjes hebben jullie allemaal! Goed zeg! En al lekker vanalles mee eten! Hanna krijgt nog steeds BV, maar in combinatie met werk wordt het wel wat lastiger. Ik kolf minder dan dat er in de fles moet, dus ik zal binnenkort wel aan moeten gaan vullen met kunstvoeding. Afgelopen week had Hanna voorlopig haar laatste controle in het ziekenhuis. Yeah! Ze woog 5890 gram en was iets langer dan 60 cm. Oh ja, en ze heeft vorige week haar eerste fruithap gehad. Vond ze heerlijk! De bruinebonen met appeltjes daarentegen vindt ze niet zo fantastisch, maar het leverde natuurlijk wel een leuk filmpje op!

Hoi Karientje,

Fijn dat het zo goed gaat met jullie kleine meid!
En dat ze wat kleiner is, is natuurlijk wel logisch he, aangezien ze dus 3 maanden te vroeg geboren is.
Die maanden moet je er natuurlijk weer vanaf trekken.
Wat goed dat je nog volledige BV geeft! Knap hoor.
Tja, en dat het niet meer genoeg is, dat zie je wel vaker zodra je wer gaat werken he. Je hebt dan een heel ander ritme en toch wat drukker natuurlijk.
Hopelijk gaat het afbouwen van de BV gelijk op met het opvoeren van de bijvoeding. Heb je misschien voorlopig nog geen KV nodig.
Ik ben best jaloers hoor, op meiden waarbij de BV zo goed lukt. (gezond jaloers hoor ;-) )

Mijn zoontje is ruim 7,5 maand en woog de laatste keer al bijna 9 kilo en was 71,5 cm. Een flinke buddah baby dus. Lekkere spekbillen ;-)
Hij heeft een grote broer en zus en en zijn alle 3 dol op elkaar. Zo mooi! Luuk draait alle kanten op en gaat sinds kort op handen en knieen zitten. Hij weet nog niet hoe hij dan verder moet en raakt daar gefrustreerd van, dus wie weet kruipt hij binnen kort.
Hij kan alweer eventjes zelfstandig zitten, maar nog niet zelf gaan zitten. Hij brabbelt en gilt de hele dag. Kortom een heerlijk ventje dus!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan