Even voorstellen

Hallo aanstaande moeders,
Vandaag ben ik zeven weken zwanger.
Nergens last van tot nu toe.
Nu de eerste afspraak met de verloskundige even afwachten (aanstaande donderdag).
Wat werd er allemaal bij jullie gedaan/gevraagd tijdens deze eerste afspraak?

Veel succes en vooral plezier deze tijd.

Gr. Sandra

Hallo!

Nou we lopen gelijk op! Ik ben ook 7 weekjes vandaag! Voel me prima, alleen snel moe en ik heb eindelijk de cup-maat gekregen die ik vanaf mijn pubertijd al wenste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben met vijf weken al geweest. Heb gewoon gelijk gebeld toen ik wist dat ik zwanger was.

Udo (mijn man en de papa) was ook mee. We kregen allemaal vragen over aandoeningen die in de familie voorkomen, drank, drugs, rookgedrag etc, bloeddruk gemeten, gewicht van mij bepaald etc. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor de welbekende termijnecho.......29 december! Wat spannend! Dan gaan we prulletje zien en hopelijk met een big-smile weer naar huis met foto's in de hand!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx me

Grappig dat we gelijk op gaan.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik bij de eerste afspraak ook meteen een echo zou krijgen (bij acht weken zou dat moeten kunnen), maar heb het ook niet gevraagd, dus maar eventjes afwachten.

Hebben jullie het al verteld aan anderen?

xx

Hey San!

Ja iedereen weet het al want kon en wil het niet voor me houden. Mijn zus en ik zijn heel hecht dus die wist het als eerste. Mijn ouders, zelfde verhaal, de broer van udo idem dito en dus zijn ouders ook maar, mijn beste vriendinnen waarmee ik altijd over dit soort dingen praat............BLA BLA.

Ik heb het dus niet gered! Als het mis gaat vertel ik het deze mensen ook dus ik wil eerst het leuke vertellen......bovendien weten mensen (ook op mijn werk, verpleging) dan ook waarom ik misschien iets heb laten liggen of waarom ik ziek thuis zit.....

Jij?

Wij hebben nog niks verteld.
Wilden eigenlijk proberen om het tot de kerst/oud en nieuw stil te houden, zodat we het op een bijzonder moment bekend kunnen maken.
Ik zit alleen wel een beetje met mn werk. Daar zal ik het moeten vertellen, omdat ik met rontgenstraling etc in contact zou kunnen komen. Nu moet ik daar smoesjes voor verzinnen om er onderuit te kunnen komen.
Ook kunnen ze dan vast rekening houden met de vakantieplanning etc.

Moet eerlijk zeggen dat we het allebei wel lastig vinden om stil te houden, maar een geheimpje samen hebben is ook wel weer leuk.

Heb je nog leuke ideeen om het bekend te maken?

Hoi Sandra,

Gefeliciteerd en welkom hier!!!

Het is verschillend hoor of je wel of niet direct een echo krijgt. Ze hebben het bij ons in de praktijk, bij anderen is dat weer niet en moet er een aparte afspraak gemaakt worden.

Wij hebben het beide ouders wel direct verteld ivm eerdere miskramen en onze leiding gevenden, ook voor het geval er iets mis zo gaan. Ik zou het in jou geval wrs ook aan je hem/haar vertellen, dan hoef je niet uit te leggen waarom je niet rontgen werkzaamheden kunt doen of ermee in aanraking wilt komen.

Je zou kleine sokjes/rompertje kunnen kopen, lief gedichtje erbij??? Bij de eerst had ik zelf iets gemaakt met beeldhouwen en nu mag ons zoontje een shirt dragen met daarop grote broer.

Liefs grote broer

@ micromuis: leuk hè die grotere borsten! mijn man vindt het heeeeeel interessant... :)

@ sandra: wij willen het ook met kerst/oud en nieuw bekend maken, na de eerste echo. ik zat gisteren te bedenken dat een buikband misschien wel leuk zou zijn. die doe ik dan onder een vestje en dan op een gegeven moment: tadaaaa!!! met een leuke tekst erop ofzo. er zijn veel webwinkels waar je die banden kunt bestellen.

het is inderdaad verschillend of je gelijk een echo krijgt.
mijn vk heeft geen echo apparaat jammer genoeg. ik heb eerst een afspraak bij hun 13 december en dan bij een echobureau 17 december. dus hier gaat het apart van elkaar.
en de eerste keer dat je heen gaat is inderdaad van wat er in je familie voor komt en of je rookt drinkt.
allemaal van zulke dingen, maar maak het niet langer want dat hebben andere je al vertelt :)
groetjes

Terug
Bovenaan