Even voorstellen

Hallo dames,

Ik lees af en toe mee op dit forum en merk dat ik het toch wel heel fijn vind om hier mee te lezen.....Wij zijn 18 maanden bezig voor een 1e kindje. Inmiddels lopen wij ook al in het ziekenhuis en hebben wij een aantal onderzoeken gehad. Nu is het afwachten op de uitslagen... Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Gr.

Welkom op dit forum! Ik vind het ook erg fijn om hier mee te lezen.

Ik ben Daisy en dus ook anderhalf jaar (20 maanden) bezig.

Waar zitten jullie nu qua onderzoeken?

Wij zijn in december met de onderzoeken begonnen en ik heb net de HSG achter de rug. Nu even zelf proberen en dan op mijn 1e cyclusdag eind mei/begin juni kan ik bellen voor een kijkoperatie. Tot nu toe is alles goed en als ook de kijkoperatie zo uitvalt, volgt IUI.

Succes!

Liefs Daisy

Hoi Daisy!

Dan zijn we bijna even lang bezig!

Wij hebben vorige maand een inwendig onderzoek en echo gehad. Er is een uitstrijkje gemaakt, bloed afgenomen en mijn man zijn zaad is getest. Dus nu is het wachten op de uitslagen. Hoop dat alles goed is! En ik ben benieuwd wat ze dan gaan doen!

Fijn dat tot nu toe alles er goed uitziet! Moeten jullie ook ovulatietesten gebruiken?

Succes meid!

Wij zijn voor de onderzoeken in het ziekenhuiszelf al met ovutesten begonnen. Eigenlijk willen we er mee stoppen (van het ziekenhuis hoeft het niet), maar ik wi lvoor mezelf de zekerheid hebben dat ik een eisprong heb en vind het ook wel makkelijk om zo mijn nod te bepalen. :)

Wij hebben idd ook alles gehad wat jij beschrijft. Ik moest ook nog ene temperatuurcurve bij houden. Tot nu toe alles goed en zelfs perfect. Dus ja... wat het is??

Begin maart heb ik een hsg gehad, nu moeten we weer 3 maanden zelf proberen. Als ik eind mei/begin juni weer ongi ben, mag ik bellen voor een kijkoperatie. Dat is voor ons zoals het er nu uitziet, het laatste onderzoek. Daarna gaan we waarschijnlijk met iui beginnen. Maar dan praten we alweer over september/oktober, want in de zomermaanden willen we zowiezo even 'rust' van het ziekenhuis en lekker van onze vakantie genieten!

Zit nu op mijn ongi te wachten, of beter gezegd op het wegblijven daarvan!

Wel leuk dat we ongeveer gelijk opgaan!

Succes met alles!

Liefs Daisy

Onze arts heeft ons aangeraden om ze wel te gebruiken zodat ik mijn eisprong kan meten. Gelukkig heb ik deze onlangs gemeten! Heeft geeft inderdaad zekerheid en het is makkelijk omje nod te bepalen....dat is wel heel fijn.

Ik heb voorafgaand aan het 1e gesprek ook een temperatuurcurve bijgehouden maar daar zijn we nu mee gestopt. De echo zag er bij mij ook goed uit, ze kon niets ''raars' zien.

Spannend zeg een kijkoperatie.....! Hoe was de hsg? Ik lees er verschillende verhalen over, dat het pijnlijk is etc?

Mijn nod is volgende week.....ik ben benieuwd! Hopelijk blijft je ongi weg ;-)

Succes!

Ook nog onverklaarbaar niet zwanger tot nu toe dus... Balen!

De HSG zelf duurde echt heel kort, een minuut of 5 hooguit. Het opzetten van het kapje op mijn baarmoedermond voelde even raar. Een soort kriebelende kramp, maar dat trok weg zodra de eendenbek werd verwijderd. Het inspuiten van de vloeistof voelde ik eerst helemaal niet. Links was iets meer gesloten, dus moesten ze wat kracht gaan zetten. Dat was wel even gemeen! Ging zweten, kreeg het koud enzo. Gelukkig vroeg de gyn heel goed of ik er last van had en wachtte even met verder gaan als ik dat aangaf. Tot op het moment dat ik de krampen niet meer weg voelde trekken, toen stopte ze ermee.
Daarna voelde ik eigenlijk helemaal niets meer, behalve dat er vettige vloeistof naar buiten stroomt de rest van de dag. :)
De volgende dag en de dag daarna wat lichte ongikrampjes, maar verder eigenlijk niet.

Het is mij eigenlijk heel erg mee gevallen! Zeker als je bekijkt dat ik tijdens mijn ongi echt niet zonder feminax en neurofen kan en me dan echt beroerd kan voelen. Dat zegt dus ook niets over hoe je de HSG beleefd.
Ze raden wel aan een uurtje vantevoren ene pijnstiller te slikken.

Wel fijn dat je je ei hebt gemeten! Is dat iig ook in orde!
Krijg jij ook een hsg?

Ik duim voor je nod!

Liefs Daisy

Ja inderdaad. Het wachten op de uitslag duurt ook zo lang, we zijn zo benieuwd!

Dat valt mee dat de hsg zo kort duurde! Ik dacht dat het veel langer zou duren. Wat fijn dat je er niet al te veel last van hebt gehad!!

Als alle uitslagen goed zijn dan willen ze inderdaad een hsg laten maken.

Thanks, ik zal wel weer ongi worden.....

Jij weer heel veel succes in deze cyclus!!

Liefs

'Ik zal wel weer ongi worden', wat komt die gedachte mij bekend voor! Zit nu net in mijn rode dagen, dus op naar de volgende ronde!

Heb mijn ei in het paasweekend (hoe toepasselijk!!) dus dan hebben we lekker tijd voor elkaar!

Succes, ik hoop dat je de hsg niet meer nodig hebt!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan