Even voorstellen

Hoi! Ik kwam toevallig op de website van jongegezinnen terecht door wat te googlen en na zelf wat informatie te hebben vergaart wil ik nu zelf ook wel wat kwijt. Ik ben een jaartje geleden gestopt met mijn studie wegens omstandigheden en momenteel zwanger van mijn eerste kindje. Onverwachts, maar ben er erg blij mee! Ik ben altijd dol geweest op kinderen, heb ook met kinderen 'gewerkt' en kan me niks leukers voorstellen dan moeder worden. Al heb ik natuurlijk ook de lasten ervaren, maar die zijn het voor mij dubbel en dwars waard. Aangezien mijn leeftijd (22), heb ik helaas niet echt andere moeders in mijn omgeving en zou ik het dus leuk vinden om hier wat van mijn ervaringen te delen
.
Mijn vriend is nu het "nestje" aan het verbouwen en ik vind het erg spannend allemaal. Omdat ik last had van een onregelmatige cyclus, heb ik pas in maand 8 ontdekt dat ik zwanger was dus nu gaat alles heel snel. Af en toe wat misselijk en vaak duizelig als ik opsta, maar verder niet teveel last van de kwaaltjes. Momenteel zit ik bijna in week 13 (o.b.v. regelmatige cyclus) en gister heb ik voor het eerst het hartje gehoord. Wat was dat leuk!! Ik werd helemaal warm van binnen.

Zometeen heb ik mijn eerste echo en ik heb echt geen idee hoe ik daarop ga reageren. Het is nu allemaal zo abstract en straks ga ik daar echt vormen zien. Begint wel heel erg te kriebelen nu.. Hoe was de eerste echo voor jullie?

Zo spannenddd!
 
Eerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Lekker van genieten. Ik vond mijn eerste echo ook heel spannend maar bij mij was die ook nog eens inwendig met 6 weken. Op het moment dat ik het hartje hoorde kloppen sprongen de tranen in mijn ogen van geluk. Daarna heb ik nog een aantal echo's gehad waardoor ik de kleine heel langzaam heb zien groeien en wat is dat bijzonder zeg. Geniet er straks van het is zo'n mooi moment.

Groetjes Jojanneke (meimama)
 
Ja inderdaad van harte gefeliciteerd!!!
Spannend hoor de 1e echo.
Mijn eerste heb ik met 5 weken al gehad, helaas toen nog geen hartje gehoord, maar dat kan ook nog niet. Met 7 weken hebben we het voor het eerst gehoord en ik heb de kleine met 10 en 13 weken ook mogen zien.
Vanmiddag mag ik ook weer heen voor 16 week echo :D en kan niet wachten.

De eerste echo was echt super spannend aangezien ik daarvoor 2 miskramen had gehad. Maar toen we bij 7 weken een duidelijke hartslag hoorden voelde het al heel goed, alleen was het niet meer dan een klein stipje op het beeld en op de foto.
De leukste vond ik wel de 13 weken want dan kan je echt alles al onderscheiden. Hoofdje armpjes beentjes echt alles is te zien geweldig.

Zou zeggen geniet ervan straks

Liefs Ilona (aug. mama)
 
Hallo,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zit nu ook in week 13, heb met week 8 een echo gehad (vanwege een miskraam paar maanden hiervoor) en daar was al duidelijk een poppetje te zien! Net 2 weken geleden de termijnecho gehad en die was echt al heel duidelijk. Dit is mijn 2e kindje, ik was onbedoeld zwanger geworden op mijn 18e, dat was nogal een drama, dus ik hoop van deze bewuste zwangerschap een stuk meer te genieten! De misselijkheid is in ieder geval al flink afgenomen nu, dus dat is al fijn.

Ik ben nu trouwens 23 en mis het wel dat er weinig vrouwen rondlopen van onze leeftijd met kinderen. Helemaal bij mijn eerste zwangerschap, maar ook nu nog zie je dat de meesten al tegen of over de 30 zijn..

Geniet van je echo, het is echt iets bijzonders!

Liefs Marlies
 
Duizeligheid kan er trouwens mee te maken hebben dat je HB erg laag is, misschien moet je wel even een vingerprikje doen de eerstvolgende keer bij de VK om te kijken of je geen bloedarmoede hebt! (ik nl wel, heb ook last van duizeligheid)
 
Heb de echo gehad en was echt bijzonder! Heb een mooi, gezond wezentje in mijn buik gezien. Voelde wel heel onecht aan; zit dát nu in míjn buik? Het is 12 weken en 3 dagen oud, dus zover zat ik er niet naast. Ben nu wel de hele tijd over mijn buik aan het aaien om te bevestigen dat het er echt zit.

@jootje, dankjewel en ook gefeliciteerd! Ik kan niet wachten om het allemaal te zien groeien!

@Anoli, dankjewel en gefeli! Succes bij je 16-weken echo. Kan je dan al zien of het een meisje of een jongetje wordt? Ik kon inderdaad ook alles een beetje onderscheiden. Vooral het zien van zo'n gedetailleerd handje vond ik zo apart..

@Marlies, dankjewel en ook gefeli! Fijn dat de misselijkheid is afgenomen. Is je eerste kindje zich er bewust van dat hij/zij een broertje of een zusje gaat krijgen? Ik heb eergisteren trouwens ook bloed laten prikken dus daar krijg ik de volgende keer de uitslag van. Ik merk vooral als ik langere tijd in een drukke winkel heb gestaan of in de metro sta dat ik bijna flauwval. Kreeg je ook iets voor die bloedarmoede?

 
Weet niet of ze het al konden zien, hoorde op het forum van aug. mama's dat het wel al kan, maar ze hebben er niet naar gekeken. Hoop dat ze er de 30e naar kijken want dan is mijn man erbij.
4 april heb ik mijn 20 weken echo dus dan weten we het iig.

liefs
 
Hallo Sandy,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap....
Jammer dat je geen andere moeders om je heen heb om mee te kletsen ik ben zelf 23 en heb de mazzel dat mijn schoonzusje en nichtje ook zwanger zijn dus veel aanstaande mama's om me heen. Spannend je eerste echo laat je weten hoe het was? Ik heb zelf niet veel meegekregen van de eerste echo omdat het beeldscherm wat voor de moeder is het niet deed dus heb het pas echt gezien tijdens de tweede..wacht maar tot je het ziet dan ga je beseffen dat er een minimensje in je groeit... geniet er lekker van...
 
Terug
Bovenaan