even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben Mandy, 22 jaar en zaterdag 31 weken zwanger van ons 1e kindje. Helaas zit ik al vanaf de 20/21 weken thuis in de ziektewet waardoor de dagen af en toe een eeuwigheid lijken, daarom maar eens besloten me op meerdere site's aan te gaan melden om wat informatie op te doen van andere mama's.
Aangezien ik zo onwijs aan het aftellen ben na de komst van mijn kleine meisje heb ik mezelf voorgenomen dat ze te laat gaat komen en tel ik niet na de 40 maar na de 42 weken... zijn er nog meer mama's die dit doen of ben ik gewoon zo gek?

Groetjes

Welkom! Lastig voor je zeg, dat je al zo'n tijd uit de roulatie bent. Kan me voorstellen dat je dan maar wat gaat struinen! Mag ik vragen waarom je in de ziektewet zit?

Ik heb zelf het voorgevoel dat deze dame hier eerder gaat komen. Maar ik houd ook zeker in mijn achterhoofd dat het langer dan 40 weken gaat duren. Mijn oudste is geboren met 40+1, dus daar heb ik niet zo heel lang extra hoeven wachten.

Wel heb ik voor mijzelf al besloten dat ik zeker niet tot 42 weken ga afwachten. Bij mijn verloskundige beginnen ze met strippen rond de 41 weken en daar ga ik dan ook zeker voor kiezen (mocht het zover komen). Niet zozeer omdat ik het zwanger zijn al zat ben ofzo, maar ik werd vorige keer echt niet blij (understatement!) van mijn verlof.

Maar nogmaals welkom, en ook een meisje. Volgens mij gaan we nu weer aardig gelijk op!

welkom hier. Ik ben ook al aan het aftellen, maar dan vooral naar mijn verlof. Ben nu 28 weken en 3 dagen, moet nog 6 weken en 1 dag werken. Wij hebben al twee meiden en dit wordt een jongetje, spannend! Succes met het uitzitten, ik hoop dat je je nog een beetje vermaakt.

Welkom bij de groep! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik tel zelf ook af hoor tot ons meisje er is. Zwangerschap gaat prima, maar ben zo benieuwd naar haar! Geen idee hoe lang ze gaat blijven zitten, als ze maar de tijd neemt die ze nodig heeft:) Al is ze wel zó druk, dat ik denk dat ze het op een gegeven moment wel gezien heeft in die krappe buik en de wijde wereld in wil...

Welkom!! Wat vervelend dat je al zo lang thuis zit, kn me voorstellen dat dat op een gegeven moment saai wordt. Gaat het verder wel goed met jou en de baby?

E tja, je kunt er gewoon niets van zeggen wanneer de baby komt...

Mijn oudste is 1 dag te vroeg geboren, dat klopte voor mijn gevoel helemaal. Ik was op zondag uitgerekend toen en ging ervan uit dat ik dat weekend zou bevallen, dus toen hij zaterdag tussen de middag kwam klopte dat ook.

Bij de tweede dacht de verloskundige dat hij wel wat eerder zou komen, maar die boef is uiteindelijk 10 dagen te laat geboren, ook weer op zaterdag tussen de middag. Mocht hij dat weekend niet gekomen zijn, dan waren ze op maandag begonnen met het hele traject van strippen, vliezen breken, inleiden etc.

Dus het enige waar ik nu van uit ga is dat deze derde baby op een zaterdag tussen de middag komt :))
Alle zaterdagen vanaf week 38 tot week 42 komen wat mij betreft in aanmerking ;-P

Ik tel dus niet af tot de uitgerekende datum, maar des te meer tot mijn verlof: nog 3 weken werken en dan lekker thuis nestelen!!! Babykamer is inmddels al aardig op orde maar er zijn nog veel kasten enzo die ik eens lekker door wil spitten en uit wil mesten voordat het kleintje komt.

Nou ja, succes allemaal!

Ik heb last van mijn rug en heupen en mijn werk wilde hier niet in mee werken met als gevolg op 20 weken al minimaal 6 harde buiken per uur. Verloskundige en arbo arts vonden het niet verantwoord dus vandaar de ziektewet in. Inmiddels is ook mijn contract niet verlengd (wilde ik ook niet meer dus is nie heel erg) dus nu helemaal fulltime thuis. Verder op mijn bloeddruk en ijzer gehalte na (zijn te laag) gaat alles met mij goed, de baby is een onwijze druktemaker en maakt het in principe goed licht alleen kwa groei wat achter maar nog wel binnen de groeilijn vindt het zelf ook niet heel erg hoor minder moeilijk met bevallen dat is overigens ook wel de reden dat ik verwacht dat ze later komt. Leuk jullie reacties ook te lezen :D

Terug
Bovenaan