Even voorstellen

Het is heel pril, ik heb nog geen test gedaan, maar alle tekenen wijzen er op en een beetje rekenwerk doet de rest: naar alle waarschijnlijkheid ben ik nu zes weken zwanger. Dat is na een vroege miskraam, drie loepzuivere cycli zoals ik ze als jong meisje had, en precies een jaar na het stoppen met de pil.

Gezien mijn leeftijd (ik ben een late dertiger!) vind ik dat geen slechte score, voor zover je van score kan spreken. Ik zie nu het verschil tussen de eerdere misselijkheid die ik had en deze. En het voelde anders deze keer, in de aanloop naar mijn verwachte menstruatie: veel van de PMS-klachten bleven weg of voelden anders. Zo'n voorgevoel dat het raak was, wat mijn partner ook heeft. Het zou me erg verbazen als ik niet zwanger ben. Een test doe ik later deze weg, uit zelfbescherming.

Vandaag ben ik 4 dagen over tijd. Het ergste vind ik de misselijkheid. Dag en nacht. Niet braken (vanmorgen bijna), alleen maar misselijkheid. Daarnaast erg moe (tussen 9 en half 10 wil ik echt naar bed, en ik slaap slecht) en tegelijkertijd veel energie op sommige momenten, veel plassen en al dagenlang constipatie. En meer afscheiding. Wel ben ik de laatste tijd weer afgevallen.

Deze spruit zou de eerste worden als mijn vermoeden klopt en als alles goed gaat. En dat is best spannend, leuk en eng tegelijkertijd. Voor mij én mijn partner.


 
Probeer niet te snel een conclusie te trekken. Zwangerschapsklachten en menstruatieklachten lijken enorm op elkaar. Ik had ook klachten vanaf het moment dat ik gestopt was met de pil en deze waren toch echt niet van een zwangerschap. Even testen en dan hoop ik voor je dat je gelijk hebt en zwanger bent!
 
Bedankt voor je reactie, Tuinier. De grens tussen PMS en zwangerschap is inderdaad heel dun. De pil slik in nu een jaar niet meer, en de klachten waren deze keer heel anders dan bij voorgaande cycli. Die test zal ik ergens de komende dagen wel doen hoor. Te vroeg conclusies trekken wil ik niet, dat levert alleen maar teleurstellingen op. Dat weet ik nog al te goed van de vorige keer.
 
Spannend! 4 dagen over tijd, ik zou hem wel doen nu. Ik test uit principe niet voor NOD, maar daarna? Echt wel haha
 
Terug
Bovenaan