Even wat anders.. een drukke peuter benaderen!

Hoi hoiiii..

Ben vandaag precies 18 weken zwanger en heb twee zoontjes, van 2 en 3 jaar. De oudste kan echt heel druk en dwars zijn. Tijdens het eten beginnen vaak de vervelende momenten, hij wil niet op zijn stoel blijven zitten.. eventjes dit, eventjes dat.. Nee Sem, op je stoel blijven zitten (ik blijf vaak gewoon normaal praten). Nog geen 2 seconden later.. eventjes dit pakken.. Nee Sem op je stoel blijven zitten. Als we eenmaal aan het eten zijn.. of vaak vlak voor het eten.. ik moet plassen, dat laat ik natuurlijk toe!! En dan is het, ik wil drinken, ik wil een andere lepel.. hij vraagt de hele maaltijd de aandacht, hij wil meestal niet eten.. alleen de lekkere dingen. Wij zeggen altijd, als je je bordje leeg eet, of 10 hapjes, dan mag je een stukje worst.. dat werkt wel aardig. Maar hij is zo'n onrustig kereltje.. en als je dan 20 keer moet zeggen.. blijf zitten, dan begin je daar echt wel moe van te worden hahahahahahah..... nouja even de frustratie er uit.. wie heeft de gouden tip? Om die beugel nu weer voor de triptrap stoel te doen wil ik niet, hij is daar te oud voor. Maar het is wel zo prettig dat hij blijft zitten!! Soms is het even vermoeiend en dan denk ik...... hoe ga ik dat straks doen met drie druktemakers??????? En soms is het wel heel lastig hoor om positief te benaderen.. pfjuw lukt me ook niet altijd! Het is natuurlijk ook vaak heel leuk, dus daar komen we vast uit!!! Iemand tips?

Groetjes mammma
 
Oei dat zou ik ook niet weten, onze dochter is iets ouder dan 1,5 jaar en kan behoorlijk dwars zijn en is ons nu ook echt aan het uitproberen. Wbt eten zijn wij heel makkelijk in, als ze weigert te eten dan wordt haar bord voor der neus weggehaald en is het gelijk klaar, inmiddels is ze een goeie eter geworden. We hebben zelfs een tijd gehad dat ze helemaal weigerde om te eten en dan zette we haar aan tafel maar kreeg geen bord met eten, als ze wilde schepte we wat van ons bord af, maar ja kinderen willen heel graag meedoen met de ouders dus binnen een paar dagen stond er ook een bordje voor haar neus en at ze ook leeg.

We hebben ook weleens een tijd gehad dat ze ook de hele tijd ging zitten "huilen" zonder tranen, ook om gewoon aandacht te krijgen, ze weigerde toen ook om te eten, dit hebben we ook compleet genegeerd en zijn samen een gesprek aangegaan na 5 min hield ze het toch voor gezien en heeft ze haar hele bord leeg gegeten, maar goed zij is nog geen 3.

Nu je zwanger bent is ook alles vermoeiender en ik merk zelf ook dat ik sneller geirriteerd ben.Gelukkig ben ik nog wel een lieve moeder hahaha en ik heb echt een hele lieve dochter, maar ja die is nu echt in een ontdekkingsfase, ze hangt nog net niet in de gordijnen hahaha.

Succes met je boefjes

Ik ben ook erg benieuwd wat me nog te wachten staat als deze kleuter wordt.
 
Ha,

Ik heb 2 jongens van bij 2 en 3,5 jr en door een eigen zaak eet ik vrijwel altijd alleen met de jongens.
Het kwam er enkele maanden geleden op neer dat ik alleen voor hun aan het lopen was en zelf achteraf koud eten zat te eten. Ook waren ze dan nog niets eens tevreden want wilde ze nog bv een andere vork.
Ik ben toen in gaan stellen, maak hun eten klaar, vraag wat ze erbij willen drinken etc. Hebben ze verder geen wensen meer dan luister ik niet meer naar ze tot mijn bord leeg is.
De eerste keren betekende dat 2 krijsende jongens aan tafel die nijdig om aandacht vraagde, maar inmiddels weten ze dat het echt niet werkt en zeggen ze zelf al, mag ik dit of dat als mama d'r bord leeg is?
Het klinkt misschien hard, maar zelf merk ik dat het werkt. Het belangrijkste daarvan vind ik dat ik ze eerst hun eten geeft dus ze in principe hun buik vol kunnen eten en pas daarna zelf ga beginnnen.


Succes groetjes
 
Nou bedankt voor de tip!

Javo.. ik zal het is gaan uitproberen.. dat lijkt me best heftig als je dan ook nog alleen moet eten met die twee knulletjes. Ach het is een fase, en de ene keer is het gewoon drukker tijdens het eten dan de andere keer. We zullen er wel uit komen!

Groetjes mammma
 
Vraag mijn dochter van te voren of ze nog moet plassen, en daarna te helpen met tafel dekken, kan ze zelf haar bestek en bord e.d. uitkiezen. Ook het drinken mag ze zelf uitkiezen. En als ze dan van tafel wil vraag ik dus direct waarom. Meestal verzind ze gewoon wat, maar dan zeg ik: Nee, je hebt zelf die vork uitgekozen, dan ga je daar nu ook mee eten. Werkt heel goed nu..weet ze dan niks op terug te zeggen...zit ze alleen wel lang op haar stoel op haar kont te draaien, maar dat gaat vast ook weer over.
 
Hier een zoon van 3 en 1 van 10 mnd en derde op komst. Ook ik laat de jongste mee de tafel dekken zodat hij zelf zijn bord, beker en bestek heeft gepakt en daar niet over kan mopperen. Werkt echt goed al zeg ik het zelf. We doen dat ook met de boterhammen, dat hij zelf pakt wat hij erop wil, dan is daar de strijd ook over weg. Verder is zijn fase van niet stil zitten weer over, maar heeft hij ook enkele maanden gehad. Ik heb toen een tuigje gekocht, maar nooit hoeven te gebruiken (of hij moest hem zelf aan doen omdat hij het wel interessant vond). Op de een of andere manier was de aanwezigheid van een tuigje voldoende.

Onze nummer twee zit altijd in een tuigje, terwijl nr 1 dat dus nooit nodig had gehad. Dat was een braverd. Maar nr twee is zo druk en klimgraag, dat hij al vanaf een half jaar in een tuigje verblijft in z'n stoel. Hij bleef anders absoluut niet zitten. Dus het gekochte tuigje komt nu goed van pas.

Succes ermee en petje af dat je alleen de maaltijd doorkomt met twee mannen. Vind ik altijd toch zwaar, omdat ze dan ook wat moe worden.
 
Terug
Bovenaan