even wat dingen kwijt

Rayen is alweer bijna 9 weken, dus betekent dat ik over 2 weken weer aan het werk moet. ik kijk er een klein beetje tegenop maar ik heb er ook ontzettend veel zin in. mijn man werkt hard en is veel van huis, hierdoor is hij vaak savonds pas om 7 of 8 uur thuis. dan is hij moe en wil hij niet dat ik nog van huis ga, zodat ik de kinderen zelf op bed kan doen. ik baal hier weleens van, omdat ik het gevoel krijg dat ik moet vechten om zelf ook nog een leven te hebben buiten thuis om. ik ben nog jong, 26 jaar en ik wil nog steeds weleens uit met vrienden, ik ben een fanatiek paardrijdster maar ik kom er gewoon niet aan toe omdat mijn man vaak laat is en als ie op tijd is, wil hij niet dat ik wegga. ik heb over het algemeen alleen de zondagmiddag dat ik kan paardrijden. veel te weinig naar mijn mening.

volgende week vrijdag is er het jaarlijkse westernfeest bij vrienden van ons die een horecagelegenheid runnen en ik loop dan altijd samen met m'n vriendin met 2 pony's voor de kinderen. na afloop is dat altijd gratis drinken voor ons, ik zeg het al 2 maanden elke week tegen m'n man dat die avond voor mij is. ik baal er zo van dat ik hem moet vragen of hij bij de kinderen wil blijven, en dan is het nog maar afwachten of hij op tijd is en vooral of hij het wil. begrijp me niet verkeerd, mijn man is een hele goede vader en hij wil er altijd zijn voor de kinderen maar hij is altijd moe na het werk en wil dan zo min mogelijk doen. ik snap dat hij moe is en dat ik hem zoveel mogelijk uit handen moet nemen, maar hallo, ik heb ook nog een leven. of tenminste, dat wil ik graag. ik hoef niet elke week uit, ik hoef niet elke avond te paardrijden maar ik wil ook niet hoeven vechten voor soms wat tijd voor mezelf.

poeh wat een verhaal. ben het even kwijt nu, bedankt voor het lezen!

Herken het wel. Mijn man is ook echt een lieve vader en zaterdags neemt hij de oudste vaak even mee. Maar hij is nu bijna iedere avond weg en als ie thuis is hebben we vaak visite of hij is in de schuur bezig. Aangezien Koen nogal veel huilt, ben ik wel af en toe een beetje toe aan me-time. Kwam er vanochtend achter dat ik gisterenavond gewoon vergeten was om te gaan douchen. En dan nog moet je vragen of je even een uurtje weg kan.........

ja, het douchen. heb ik ook last mee, ik kan eigenlijk alleen maar douchen als m'n man thuis is, of als de kids allebei slapen op dezelfde tijd, wat heel zeldzaam is overdag. dus sta ik vaak pas om half 11 savonds onder de douche als het niet anders kan. en dat vragen of je idd een uurtje weg kan, pppffff word er zo moe van........

Herkenbaar, vooral van het 's avonds thuiskomen en moe zijn. Ik ben een paar keer boos geworden en hem gezegd dat ik ook moe ben maar dat ik 24uur per dag 7 dagen per week wordt verwacht ter beschikking te staan voor de kleine en dat hij door zijn keuze om een kindje te nemen ook wel wat uurtjes op kan vangen. Nu biedt hij 's avonds zelfs aan om dingen met de kleine te doen, of even te helpen met bijvoorbeeld de afwas.

En wat het weggaan betreft, ik moet eigenlijk altijd ons zoontje meenemen, niet erg natuurlijk, maar ik wil ook wel eens even ademhalen ;-)
Op woensdag of zondag wil mn vriend de zorg nog wel eens voor een paar uurtjes op zich nemen (dat zijn zijn vrije dagen).
Maar goed de kleine hier is inmiddels alweer 8 maanden en het gaat nu net de laatste maand beter wat betreft ook wat tijd voor mij als mij en niet als mama.

Heel veel succes en sterkte, ik kan me heel erg goed voorstellen dat je er heel moe van wordt. Gewoon blijven duidelijk maken aan je man.

Liefs, Marieke
(november-mama)

Heel herkenbaar... mannen beseffen niet hoe intensief het zorgen voor kinderen is. Je hoort vaak dat wij kunnen koffie drinken wanneer we willen, dat we kunnen gaan zitten wanneer we willen... Tja.. nu mijn kids wat ouder worden (3,5 jaar en 14 maand) komt er iets meer rust. De jongste kan zich beter vermaken en slaapt beter... nu kan ik 's middags ook even gaan zitten. Maar goed... als dit niet het geval is gaat mijn rustmomentje en kan ik het dus shaken... weg slaapuurtje/leesuurtje/rustig eetmomentje...
Natuurlijk werken zij fulltime en zijn moe in de avond... maar wij zijn ook moe en moeten 's avonds ook nog vaak de zorg voor de kids op ons nemen. Zeker als ze klein zijn is dit heel pittig... je zit nog met voedingen en nachtvoedingen... onrustige uurtjes ed...
Je zal het dus toch moeten delen... spreek af op welke avond jij tijd voor jezelf wilt. Hij neemt die tijd wel zo te lezen... als hij dat kan dan kun jij dat ook. Hij wilde ook vader worden dus moet hij die last ook dragen, laat hem maar eens voelen waar jij elke avond druk mee bent... dan krijgt ie alleen maar meer respect voor je. Mijn man zei zaterdag: "Poeh ik voel me na een dag met de kids nog meer moe dan na een dag werken!" Dan moet ik glimlachen, het is dus geen makkelijke job... en dan hoefde ie niet eens boodschappen of huishouden te doen...

Ervaring is de beste leermeesten, kies dus voor jezelf en maak afspraken. hij kan heus wel zorgen dat ie op tijd thuis is. als ie zelf ergens op tijd moet zijn is ie ook op tijd. Laat je niks wijs maken. De kinderen zijn van jullie beiden dus jullie zorgen er beiden voor.

succes

Sommige mannen denken inderdaad dat je als thuis zittende moeder het maar makkelijk hebt, maar o wee als ze zelf eens een keer een hele dag op de kinderen moeten passen, moet je opletten hoe er steen en been geklaagd wordt... Gelukkig heb ik een hele lieve man, hij brengt 's avonds de oudste twee naar bed, en doet heel veel in huis(de tuin, vuilnis, boodschappen)

Kasper slaapt in de wandelwagen in de woonkamer, omdat hij 's avonds graag clustert(lees: veel wil drinken) . Dan eist hij zijn me-time op... mannen :)

Babbes ik vind dat je groot gelijk hebt dat je ook eigen tijd wilt. Jij hebt ook ontspanning nodig. Mijnman doet erg zijn best met de baby en t huishouden. Hij werkt nu niet en ik heb verlof maar toch loop ik 2x zo hard. Hij gaat gewoon zitten als hij moe is. Ik loop gewoon door. Ik geloof dat dat gewoon mannen eigen is.

ja ik denk ook dat het mannen eigen is, als hij weg wil, staat ie op en gaat ie. ik moet eerst vragen of ik weg kan, zorgen dat beide kids hebben wat ze moeten hebben en dan kan ik uiteindelijk misschien weg. we hebben het er wel veel over gehad afgelopen week, en hij snapt me gelukkig wel dat ik ook graag tijd voor mezelf wil. nou is het doordeweeks gewoon moeilijk, omdat m'n man heel druk is met z'n werk en nooit weet hoe laat ie thuis is, maar als ie op tijd is probeert ie me wel te laten gaan. we zullen zien.....

Terug
Bovenaan