Even wat kwijt moeten

Hoi hoi,

Zaterdagavond hebben we wegens Sinterklaas met mijn schoonfamilie gegourmet. Erg gezellig! Ik heb alleen volgens mij veel te veel gegeten in één keer, wetende dat mijn maag nu niet zoveel in één keer kan verwerken. Gevolg was dus, dat ik zaterdagavond op bed lag met hevige misselijkheid. Ik heb flink overgegeven! Echt niet normaal. Mijn maag was flink van de kaart. Ik had het natuurlijk kunnen weten maar ja, alles ziet er dan zo lekker uit dus geef je je er aan toe. Daarbij kwam dat ik ook nog een flink buikkramp kreeg. Ik was door alles een beetje in paniek dat het niet goed zou gaan met de baby, maar volgens mij kan het geen kwaad als je eens overgeeft. De maag zit nu eenmaal niet bij de baby. Hebben meer meiden tijdens de zwangerschap al eens overgegeven? Over 2 weken ben ik uitgerekend dus ik zal nog even moeten wachten voordat ons kindje komt. Maar ik voel me ontzettend opgeblazen. Volgens mij hebben wel meer zwangeren die zover zijn dit.

Hoi,

Wat vervellend dat je zo ziek bent geweest afgelopen weekend.
Het kan inderdaad geen kwaad voor de kleine als jezelf moet overgeven. Bij mijn zoontje heb ik de eerste 12 weken alleen maar overgeven, gelukkig tijdens deze zwangerschap niet.
Gister heb ik overgegeven van het maagzuur maar hier merkt de kleine gelukkig niks van het is alleen voor jezelf niet prettig.

Groetjes

Wat fijn om te horen dat het geen kwaad kan voor de kleine! En inderdaad door het maagzuur kun je behoorlijk misselijk worden.

Ik werd die nacht om half 3 wakker met enorme krampen in mijn benedenste. Kon er bijna niet van lopen. Moest ook nodig plassen. Toen ik naar de wc was geweest was de druk weg waardoor ik weer lekker kon slapen. Zegt dat ook iets of?

Heel herkenbaar! Ook ik heb met Sinterklaas bij de schoonfamilie te veel gegeten. Ik stopte heel bewust, maar toen kwam er ijs toe. Dat kon ik echt niet weerstaan. Wat een krampen en... een warme kruik heeft mij erg geholpen. En lekker in mijn warme bedje blijven liggen.

Vervelend voor je dat je er zo ziek van werd. Dat wordt met kerst weer moeilijk. Tenzij je dan al bevallen bent natuurlijk ;)

Hopelijk gaat het nu allemaal weer goed. Je kindje heeft er weinig last van volgens mij. Het kindje krijgt genoeg binnen.

Al die pijntjes zijn waarschijnlijk de voorbereiding op de bevalling. Het voorwerk om het zo maar te zeggen. Sterkte met alles!

De vorige keer heb ik door andere oorzaken zeer veel last gehad van buikklachten en overgeven aan het einde van de zwangerschap. Ik ben zelfs boven de wc pot flauwgevallen vanwege de "kots-krachten" zullen we maar zeggen. Ik dood ongerust. De dokter ook want ik kreeg rare vlekjes. Maar mijn lieve meisje had helemaal niets in de gaten hoor! Die kleintjes zorgen er wel voor dat ze pakken wat ze nodig hebben!

Het kan geen kwaad.. toen ik 20 zwanger was .. heb ik 2 dagen kramp en overgegeven als een gek.. wij naar de vk en het kindje was gewoon gezellig aan het doedelen in de buik .. later kwamen we er achter dat de vk me geirriteerd had want er zat een poliepje in mijn galblaas waardoor ik moest overgeven.. nu gaat het weer prima.. maar het kindje heeft er geen last van .. Succes en iets minder eten hihihi

Die krampen die je omschrijft die heb ik ook weleens 's nachts. En inderdaad meestal moet ik een paar keer per nacht op om te plassen maar als ik niet veel op ben geweest en ik een hele volle blaas heb, heb ik ook van die krampen.

Ik wordt nu ook al misselijk van de harde buiken en voorweeën. Die kan je ook van de stress krijgen.

Van de bevallingsweën kunnen sommige vrouwen ook behoorlijk misselijk worden zodat ze tijdens de bevalling geen honger hebben. Vandaar de druivensuiker daar ga je niet zo vol van zitten. Dat vertelden ze bij de zwangerschapsclub.
Ik heb gewoon een pizza gegeten tijdens het puffen, maar goed ik hb een uitzonderlijk makkelijke bevalling gehad.

Terug
Bovenaan