Even wat kwijt..

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik lees ook een poosje mee op dit forum en wil nu ook graag even wat kwijt..ik loop ook al 3 jaar bij het ziekenhuis en nog niets wijzer geworden. De artsen kunnen bij ons geen oorzaak vinden waarom het niet zou lukken. Ik heb alle echo's, en het doorspuiten van de eierstokken al gehad. Ik heb ook 3 IUI behandelingen gehad zonder hormoonstimulatie. Na de derde IUI behandeling kreeg ik nog dezelfde avond vreselijke buikpijn, kon niet meer lopen en viel flauw van de pijn. Ik ben in het ziekenhuis beland en onderzocht en ze konden op de echo een vlek zien wat waarschijnlijk vocht was van het eitje was dat in mijn buikholte terecht  is gekomen..ik werd naar huis gestuurd met "je hebt gewoon domme pech". Ik ben toen gestopt met de IUI en een pauze van een half jaar ingelast. Ik ben weer rustig aan begonnen met chlomid en ga in Januari weer beginnen met IUI met hormooninjecties. Ik heb vorige week weer tijdens de eisprong zo'n heftige buikpijn gehad dat ik er weer van flauw viel en weer zo'n pijn bij het opstaan en lopen. Ik vind dit niet normaal. Vrijdag heb ik weer een gesprek en ik zal vragen wat hier aan te doen is. Zijn er nog meer meiden die dit herkennen? Ik kan er namelijk weinig over vinden.

Fijn om het hier even kwijt te kunnen...

Hoi M_M, allereerst welkom op dit forum! Je moet een ding goed onthouden.......het is jou lichaam en jullie willen graag kinderen, dus als je geen goed gevoel hebt over het ziekenhuis waar je nu onder behandeling staat, ga dan op zoek naar een ander ziekenhuis, want als je je er niet prettig voelt, maakt het het allemaal niet makkelijker onder.
Wij zijn ruim 2,5 jaar bezig om een kindje te krijgen, zijn een jaar geleden het "medische circuit"ingegaan en moet zeggen, het gaat allemaal erg snel. We hebben inmiddels 6 IUI behandelingen achter de rug, allen met hormoonstimulatie en zijn nu bezig met de 1e IVF behandeling.
Aangezien het erg goed klikt tussen ons het de ziekenhuizen, we hebben er 2, verloopt alles erg soepel, als we ergens mee zitten, is het bespreekbaar, etc.

Hou je taai en hopelijk kom je snel een stapje verder in de goede richting.

Groetjes, Pleun

Hallo Pleun,

Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe arts, vorige ging met pensioen (werd ook wel tijd..) en deze heeft er een andere kijk op dan de vorige. Het ziekenhuis is verders prima maar het moeilijke is dat zij het ook niet weten. En dat is een rare gewaarwoording is een arts je niet kan vertellen wat het probleem is. Voor mijn gevoel gebeurd er iets in mijn lichaam maar gaat het ergens toch niet goed..maar ja, wat?

Ik vind ook dat als je eenmaal in de molen terechtkomt het net is of je in de achtbaan bent beland! Ik wens jou in ieder geval heeeeel veel succes met je volgende poging.

Hoi,

Even een berichtje, soms kunnen ze ook niet iets vinden wat de reden is dat je niet zwanger wordt, wij zijn nu 3jr. bezig, 2 x mk (ruim een jaar tussen, zonder hulp van gyn) en een cyste in eierstok die weggehaald is. Het laatste was ruim een jaar geleden, na een half jaar gekeken te hebben of ik spontaan zwanger werd zijn we naar de gyn gegaan. Die heeft het afgelopen 6 maanden follikelmeting gedaan, 2 x pregnyl spuit gegeven, bloedonderzoeken, zaadonderzoek. Alles lijkt goed, er is niets te vinden pregnyl heb ik gehad om het misschien nog net een extra 'zetje' te geven. Nu zijn we zo ver dat we besloten hebben om toch weer een half jaar het zelf te proberen en als we tzt toch weer naar de gyn gaan wordt het IUI want dan hebben we lang genoeg geprobeerd volgens de gyn. Zo zie je soms is er geen reden te vinden. Succes verder ook met die pijn want dat is niet echt lekker

Hoi M_M,

Welkom hier.
Wat een verhaal heb jij. Het is altijd moeilijk om te horen dat er niets met jullie aan de hand is en al zo lang bezig zijn zonder zwanger te worden. Je zou toch denken dat er dan een oorzaak is.
Ik zou gewoon eisen dat je op je klachten verder onderzocht wordt, de klachten die jij hebt zijn niet normaal. Geven ze geen gehoor aan jou klachten en blijven ze "gewoon domme pech" volhouden dan zou ik het bij een ander zh gaan proberen.
Het is namelijk jou lichaam en jij bent daar de baas over.
Het is gewoon mogelijk om over te stappen naar een ander zh.

Veel succes verder en hopelijk word er een oorzaak bij je gevonden en kan je snel verder met eventueel behandelingen.

Kruimel

Terug
Bovenaan