even wat vraagjes over ovulatietest en klagen!!!

A

Anoniem

Guest
Hey iedereen,

Hoe gaat het? Inmiddel wacht ik op mijn NOD 26 juli, ik heb even een paar vraagjes die sensi zwangerschapstesten zijn die alleen via internet te krijgen of ook gewoon bij etos ofzo?

En dan een vraag over die ovulatietest, ik heb een positieve test gehad betekent dit gewoon dat ik dus wel degelijk kinderen kan krijgen? dat ik gewoon een eitje produceer? Ben namelijk steeds een beetje bang dat ik  niet vruchtbaar ben ofzo dat hij wel positief aangeeft maar dat er geen eitje vrijkomt, begin het namelijk goed zat te worden ronde 9 en iedereen om me heen poef zwanger!!!  Nou, ja ..... moest even mijn ei kwijt hahahha

Iedereen veel succes,

xxxx  

hey meid

als je een positieve ovulatietest hebt dan heb je gewoon een eisprong, als je geen eisprong hebt dan wordt die test ook niet positief,
je bent nu 9 rondes bezig, is het niet wat als je dan contact gaat opnemen bij de ha voor een verwijzing naar de gyn?
ik weet niet of je een regelmatige cyclus hebt, maar misschien is temperaturen ook iets, mocht je naar de gyn toe gaan is dit het eerste wat je moet doen dus als je dan alvast wat temperatuurlijstjes hebt scheelt weer,
Je moet dan elke dag als je wakker wordt, en niet uit bed bent geweest, rectaal meten
dus in je achterwerk, en je mag niet eerst uit bed vandaan
succes meid

xxx linda

Hoi hoi,
Ik wil je niet bang maken, maar volgens mij hoeft het niet zo te zijn dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt als je ovulatietest positief is.   Het eitje is dan immers nog niet gesprongen, de test geeft alleen aan dat 'ie gaat springen (dat het de tijd ervoor is)   Als je echt wilt weten of 'ie ook is gesprongen dan zou je toch even een paar maanden moeten gaan temperaturen.
Dit doe je vanaf dag 1 van de menstuatie: 's morgens voordat je te bed uitgaat (het liefst ook iedere dag rond hetzelfde tijdstip) en dan de hele cyclus door.
Als je een eisprong hebt, dan gaat de temp. na je eisprong eerst korte tijd heel ietsje omlaag en daarna 0.3 tot 0.5 graden omhoog totdat je weer ongi wordt.
Zo kun je het beste testen of je ei ook daadwerkelijk is gesprongen.
Bij mij zat het zo dat ik niet iedere maand een eisprong had. De ene maand ging de temp wel omhoog, de volgende niet. Het is dus slim om het een paar cyclussen bij te houden. Na 12 rondes zijn wij uiteindelijk in de mm beland...hopelijk is dit voor jou niet nodig, heb je gewoon een eisprong en wordt je binnenkort verrast door een positieve zwangerschapstest.
succes ermee, MOON

oh ja...mijn NOD is ook 26 juli, spannend. Ik tel de dagn met je af

Terug
Bovenaan