Even weer een verslagje... + temp stijging...

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

De maand ben ik er geestelijk ietsje minder mee bezig geweest. Ik heb wel mijn temperatuur bijgehouden en geconstateerd dat mn cyclus langer duurt, ongeveer 34 dagen. Nu hebben we afgelopen woensdag en gister (zaterdag) goed geklust want ik dacht dat ik maandag ongeveer mn ei zou hebben.

Gister deed ik daarom ook mijn eerste ovu-test en die was echt al knal positief, streepje donkerder dan de controlestreep... daar werd ik wel blij van want dan zat het eraan te komen en we hebben dus optijd geklust (vorige maanden steeds te vroeg)... Nu meet ik vanmorgen mijn temperatuur en die is dus gestegen met 0.5graden!!!!

Maar als je temp. gestegen is dan is je eisprong toch echt al achter de rug??? of ben ik dan vandaag ook nog vruchtbaar???? (of de komende uren)...

ik ben verrassend blij, ik weet niet precies waarom, misschien omdat ik nu eens iets meer duidelijkheid heb wanneer mn ei is... :)

Nou meiden bedankt voor t lezen haha... en als iemand iets weet over die temp stijging, dan hoor ik het graag!!!!

Liefs xxxxxxxxxxxx kim

Hoi hoi,

Ik kan je er weinig over zeggen!
Alleen dat ik voor je duim!
Spannend!!

Liefs*

Hoi kim,

Sorry, geen idee over temp maar het klinkt hoopgevend. Ik duim ook hoor.

X

Volgens mij als je tem stijgt is je eisprong geweest en zal deze hoog blijven tot aan je menstruatie

Even opgezocht op internet en het volgende vond ik:
Na de eisprong stijgt je lichaamstemperatuur met 0,2 à 0,3 graden tot de volgende menstruatie. Vanaf de 2e dag nadat je temperatuur omhoog is gegaan, ben je zeker niet meer vruchtbaar en kun je geslachtsgemeenschap hebben zonder zwanger te worden.

Volgens mij duidelijk en ben je goed bezig geweest! Het nadeel van tempen is, als je temp stijgt je al te laat bent. Het tempen heeft zin als je het enige tijd doet en je inzicht krijgt in je cyclus. Dus dat je weet wanneer je moet klussen. Maar jullie hebben het goed gedaan. sperma blijft 72 uur leven (als het niet langer is) dus goede hoop

Succes met wachten

yvonne

Ovu test geeft aan dat de eisprong zo'n beetje binnen 24 uur plaats zal vinden. Temp omhoog is de eisprong geweest. Dan heb je in principe nog 24 uur de tijd. Maar als je gisteren geklust hebt, zijn er nog wel zaadjes achtergebleven die loeren op een eitje. Hahahaha. Maar neem aan dat je samen even genoten hebt van deze zondag en voor de zekerheid geklust hebt. Blijft je temp hoog over 14 dagen heb je dikke kans dat je zwanger bent.

@supertje, jazeker, gister voor de zekerheid nog wel geklust, er komt bij mij (sorry voor de details) altijd zoveel eruit voordat ik uberhaubt met mn benen omhoog ga :)... hebben we het al vaker over gehad en het is normaal, ik weet het, maar ik baal dan wel altijd...

en ik meet net mn temperatuur, wel weer laag... dus dat snap ik niet.... ik heb gister wel 3 keer gemeten voor de zekerheid... maar ja... misschien issie morgen weer hoog, schommelt het nu ff en blijft ie dan hoog :)

xxxxxxxxxxxx

Terug
Bovenaan