even weer wat laten horen.. en wat vragen

hey meiden..
afgelopen woensdag bij de gynocoloog in het ziekenhuis geweest voor ons eerste gesprek.
ze hebben mij na mijn verhaal onderzocht en hebben een cyste van 3,5 cm gevonden bij mijn rechter eierstok. dat verklaard misschien waarom ik de ene ronde 21 dagen overtijd ben en de andere redelijk normaal.
ik moet nu wachten op mijn 3e cyclus dag die is vandaag en heb bloed geprikt voor mijn hormoonhuishouding en dergelijke en op de 12e dag een echo moet laten maken voor me eitjes..
wat dus weer niet met mijn werk kan omdat ik niet zomaar even tussendoor van mijn werk weg kan dus moet dit op dag 11 gebeuren wat veel te vroeg is..
maar ja ik zal het wel zien. heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit met straks al die echo's aan kan pakken met mijn werk? want wil uiteraard niet dat ze het weten op mijn werk..

en heeft er iemand hier ervaringen met cystes..? die van mij mag maximaal 3 mnd blijven zitten, als die er dan nog zit moet die operatief verwijderd worden. :S

liefs.. mirjam

Hoi mirjam,

Wij zijn twee jaar bezig voor ons eerste kindje en gaan volgende maand voor onze 4e IUI. Tijdens de eerste onderzoeken is ook bij mij een cyste, het was een goedaardige cyste. Ze lieten hem zitten en tijdens de follikelmetingen bleek dat ik ook aan die kant blaasjes aanmaak. Mijn cyclus is ontzettend regelmatig. Heb je een chocoladecyste, omdat ze 't willen verwijderen? Deze zijn zwart op de echo, omdat ze met bloed gevuld zijn. Mijn cyste is wit en ze denken dat het afval van mijn lichaam is....

Omdat we nu behandelingen ondergaan, moet ik regelmatig naar het ziekenhuis voor follikelmetingen. Soms wel 3 keer. Helaas kan je aan de dagen niks veranderen, alleen mijn leidinggevende en directe collega's weten het. Wilde het ook niet liever niet, maar het is toch wel fijn als je begripvol wordt ontvangen bij terugkomst :)

Ik wens je heel veel succes, meis!!

Liefs Anna

Met cystes geen ervaring maar metingen wel. Zou gewoon zeggen dat je even wat onderzoeken hebt. Je hoeft niet gelijk te vertellen waarvoor. Mocht het iedere maand nodig zijn (vermoed van wel) dan kun je het altijd nog aan je leidinggevende uitleggen. Hier in het ziekenhuis kun je al heel vroeg terecht voor een meting. En ook vrij laat in de middag. Dus zou dat ook even navragen op de poli.

Heel veel succes in ieder geval.

Ik heb chocoladecystes gehad (met bloed gevulde cystes) die iedere maand groter werden. Ze zaten in mijn eierstok en ik heb er 1 keer een laparascopie voor gehad omdat hij zo groot was als een mango en die eierstok dus niets meer deed. Daarna kreeg ik er weer terug na een paar maanden en tijdens mijn IVF had ik er eentje in de eierstok zitten van 4 cm. Daarom deed die eierstok tijdens de IVF niet mee. Maar ik werd zwanger van die IVF en zwanger zijn is DE oplossing voor dit soort cystes (wat op zich natuurlijk heel zuur is, want dat is nou net het probleem...). Als je niet menstrueert worden ze iedere maand kleiner tot ze weg zijn.

Over het werk: in eerste instantie heb ik gewoon gezegd dat ik voor onderzoeken naar het ziekenhuis moest en dat de tijden nou eenmaal in een ziekenhuis lastig te plannen zijn. Met het ziekenhuis probeerde ik zoveel mogelijk in de ochtend dan wel einde dag te plannen en dat heeft een maand of vier prima gewerkt. Daarna heb ik het mijn leidinggevende verteld en dan is het niet zo lastig meer.

Oh meid ik heb het gewoon verteld op mijn werk, niemand kijkt me raar aan als ik "raar" reageer door hormonen of als ik een dag ziek ben (bv punctie) en later begin ivm echo's...Ik ben blij dat ik het verteld heb, het maakt het allemaal makkelijker voor mij maar ook voor de rest...

Ga nu weer beginnen met IVF, das om de dag echo en bloedprikken en heeeeeeel veel nare hormonen, net alles op bureau van leidinggevende geleged (incl recepten en schema) en hij schrok zich rot...dus die bedenkt zich wel voordat hij een nare opmerking maakt. haha Hij begrijpt nu beter wat het inhoudt en geeft mij hier alle tijd en ruimte voor...en dat terwijl ik een zeer verantwoordelijke baan heb, t loopt zoals het loopt...

gr Yosha

Ik ben er vanaf het begin heel open in geweest op mijn werk. Dan krijg je de meeste begrip en hoef je je echt niet schuldig te voelen omdat je elke keer een smoesje moet verzinnen. En je vreselijk moet haasten ofzo...

Ik heb ook een super manager die heel erg meewerkt. En me alle ruimte geeft incl al mijn uren uitbetaald!

Gr han

hey meiden
wat ik kon zien op de echo was de cyste zwart.. dus zal wel de zogenoemde chocolade cyste zijn..

en wat betreft het werk..
ik heb hele moeilijke leidinggevende en planners.. niet bepaalt de vriendelijkste mensen..
en al helemaal niet echt begripvol alhoewel ze zich wel zo voordoen..
ik werk in de beveiliging en zeer onregelmatig en daarbij krijg ik iedere 3 weken mijn nieuwe rooster pas.
dus plannen kan ik ook bijna niet..
en ik ben gewoon heel bang als ik dit vertel op het werk dat hun mijn contract niet gaan verlengen in december wat ze wel moeten want dat staat op de werkgevers verklaring voor de hypotheek.
maar der staat wel onder mits goed functioneren..
dus dan gooien ze het daar wel op.

ik denk dat ik eerst maar eens ga aangeven dat ik bezig ben met onderzoeken voor mijn buikpijn en duizeligheid.. eens kijken hoe ze daar op reageren. :S

dank jullie meiden voor de adviezen..

xxx
en iedereen succes..

Terug
Bovenaan