even zeuren hoor....

hoi meiden

ik moet even zeuren hoor, als je het niet wil lezen is niet erg maar ik kan in elk geval even mijn gevoel kwijt hier......
zoals jullie weten ben ik bezig om een maagbandje te krijgen , en eigenlijks is het nu alleen nog maar wachten op het verlossende telefoontje van wanneer ze me gaan opereren........... op dit moment ben ik er gewoon zo aan toe dat het wachten me gewoon te lang duurt maar ik weet ook wel dat ik gewoon mijn beurt moet afwachten net als alle anderen helaas, maar ik voel me nu zo .... pfffff tja , een monster zeg maar.........vooral als ik in de spiegel kijk !!!!
ik zit gewoon niet lekker in mijn vel, en ben nu eenmaal een binnenvetter en praat gewoon niet makkelijk over mijn gevoel en zal dus ook niet zeggen tegen iemand als ze vragen hoe het gaat dat het niet goed gaat (wil niet zeggen dat het nu niet goed gaat met me hoor) maar voel me gewoon nu niet happy met mezelf en baal er gewoon van dat ik nog steeds wachtende ben voor het maagbandje.......ik wil zo graag afvallen maar het lukt gewoon niet, ben nu zelfs al bezig met 's morgens en 's middags optimel kwark te eten en 's avonds een beetje normaal warm eten en tussendoor fruit te eten maar er gaat gewoon niets vanaf en dat frustreerd gewoon zo erg dat ik me eigenlijks ook begin te schamen voor mezelf en ook het gevoel heb dat als ik ergens loop de mensen me aankijken en over me praten (als ik rond kijk zie ik niemand kijken hoor maar het is gewoon mijn gevoel)
ik wil me gewoon weer goed voelen en lekker in mijn vel zitten en vol zelfvertrouwen weer ergens heen te durven gaan net als voor mijn zwangerschap van Bram maar dat zal nog wel even duren ben ik bang......
sorry voor mijn gezeur maar ik ben in elk geval even mijn verhaal kwijt...
thanx

liefs ilona

He meissie toch. Wat naar dat je  je zo voelt. Ik kan me enigzins vinden in wat je zegt hoor. Ik ben door mijn 2 zwangerschappen ook aangekomen en voel me net een teletubbie. Mensen die me lang niet hebben gezien kijken me ook zo aan van zoooo lekkere appelwangen gekregen zeg! Dat is niet fijn! Lekker in je vel zitten is echt heel belangrijk. Ik ben daarom al 6 weken aan het Sonja Bakkeren en ondanks dat het behoorlijk wat doorzettingsvermogen verreist gaat het goed. Ik ben 8 kilo kwijt inmiddels en dat motiveert enorm om door te gaan. Ik hoop dan ook met een aantal maanden weer mijn mooie slanke zelf te zijn en mijn favo spijkerbroek weer aan te kunnen. Maargoed ik begrijp dat dit soort dieeten voor jou niet werken. Erg jammer want een maagband lijkt me best ingrijpend. Enne laat die optimel toch zitten mens. Van zo weinig eten val je niet af hoor. Dat legt alleen je vertering stil. (bij Sonja eet je 6 x per dag). Je bent mooi zoals je bent en lijnen doe je voor jezelf dus laat al die anderen maar kletsen. Ik hoop dat je snel geholpen wordt!

lfs ing

hoi hoi

ik snap je best hoor
ik kamp ook met flink overgewicht en ben al aan het jojo'en vanaf mijn 12de ofzo
ben nu nog vrij jong hoor (bijna 25 ) en dub ook al een tijdje over een maagbandje

ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je snel aan de beurt bent

groetjes moekje

p.s. bij welke kliniek/ ziekenhuis ga jij? en heb je jezelf opgegeven of via het ziekenfonds??

ik heb bij de huisarts een verwijsbrief gevraagt voor een maagbandje en deze heb ik opgestuurd naar het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem , het ziekenhuis werk samen met vitalys en via hun krijg ik dus een maagbandje, ik hoefde zelf helemaal niets te regelen of aan te vragen bij de ziekenfonds want dat deden hun en ook werken ze samen met het Nederlands Obesitas Kliniek in Hilversum en via hun krijg ik de begeleiding na de operatie...................
www.vitalys.nl

liefs ilona

Hoi Ilona,

Je zeurt echt niet hoor want ik weet precies hoe je je voelt. Ook ik heb een aardig overgewicht en kamp daar al mee zo lang als ik me kan herinneren. Het frustrerende daarbij is dat uit het gezin waar ik kom, allemaal slanke dennen zijn (vader, moeder en mijn broer). Ik ben dus altijd al het dikkertje geweest.
En sinds ik ben gaan samenwonen met mijn man zijn daar nog heel wat kilootjes bijgekomen. Ik heb ook ieder dieet wel geprobeerd maar bij mij helpt ook niets.

Een paar maanden geleden hadden wij een personeelsfeest en toen kwam ik aan de praat met de man van mijn collega. Hij heeft een winkeltje waar hij stenen verkoopt met een helende werking en hij is paranormaal begaaft. Nu ben ik niet zo iemand die daar echt in gelooft maar toch... Ik vertelde hem over al mijn lijnpogingen die ik had gedaan en of hij misschien een steentje had voor afvallen. Hij zei me toen dat ik zoveel kon proberen als ik wilde maar dat het nooit zou lukken omdat ik teveel emotionele blokkades heb. In eerste instantie denk je dan: wat zit jij nou te lullen? Echter later ga je dan toch nadenken en ik denk ook wel dat hij gelijk heeft. Ik heb met hem afgesproken dat ik nog eens verder met hem wil praten daarover. Het heeft nu geen zin omdat ik zwanger ben en dus veel te emotioneel maar daarna wil ik er echt aan gaan werken.

Wat ik maar wil zeggen is dat je soms iets verder moet zoeken naar de oorzaak van je overgewicht. Misschien is het voor jou ook iets om met zo iemand of een psycholoog te gaan praten? Want zoals ik je verhaal lees heb jij ook wel wat emotionele barrières te overwinnen. Het is maar een idee hoor....

Groetjes en ik hoop dat je snel aan de beurt bent voor het maagbandje!
Maike

Terug
Bovenaan