Even zeuren

Pff.. Ik moet ff zeuren waarschijnlijk slaat het nergens op maar toch.
Na maandenlang te hebben meegeleefd met mijn schoonzus zij is 3 maanden langer zwanger dan ikzelf. Zaterdag waren haar vliezen gebroken...bevalling was er zwaar en duurde heel lang dus we hebben het hele weekend aam haar gedacht berichtjes gestuurd ect....vanochtend om 11 uur is mijn neefje geboren! Dus helemaal blij...we hadden al aangegeven dat we alleen langs zouden komen wanneer zij dat prettig zou vinden ... Krijgen we net een smsje dat ze bezoek wilt tussen 16 en 18 maar alleen van naaste familie ( dus ik niet!) ik ben al 11 jaar samen met mijn partner inmiddels man :) dus had wel verwacht dat ik nu ook naaste familie zou zijn? Maar nee helaas ik ben niet welkom... Nou en bedankt! Ik kan me natuurlijk druk maken om niets maar ben nu 28 weken zwanger en voel me niet welkom beetje jammer. Zo dat heb ik weer ff gezegd en nu ga ik verder naar de verjaardag van mijn andere schoonzusje kijken of dat me opvrolijkt Hihi

Hey,

Dat is wel heel vreemd inderdaad dat ze je niet als naaste familie ziet. Je bent zelfs inmiddels getrouwd. Mijn schoonzusje is vrijdagavond bevallen en wij zijn gisteren langs geweest. Ze wonen een eind bij ons weg dus we hadden zelf gezegd dat we zondag ipv zaterrdag zouden komen.

Ha! Ik zou 't niet te persoonlijk zien hoor. Wel een beetje raar dat je man wel mag komen en jij niet, maar ik vind er heel veel voor te zeggen dat ze het bezoek even erg beperkt houdt. Ik snap zelf nooit zo waarom je zo'n eerste dag de hele familie en soms zelfs ook nog de vrienden over de vloer zou willen hebben. 't Lijkt een beetje een gewoonte waar iedereen aan mee doet, maar ik wil er zelf bij voorbaat eigenlijk al niet aan mee doen. Laat staan nadat ik een lange of zware bevalling zou hebben gehad. Niet te persoonlijk nemen dus, denk ik!

Ik ben alweer over het niet op bezoek komen heen maar iedereen moet me hebben vandaag...gezellig op de verjaardag tot het onderwerp borstvoeding ter sprake komt pfff ik ga dat dus niet geven vele rare blikken en discussies later ... Ik heb mijn dag niet hahah llkr in bad! En naar bed dan maar :)

Ik vind het wel raar.
Wij maken gelukkig geen onderscheid in koude kant of niet: mijn man en ik zijn in beide families gelijk en zo zou ik ook behandeld willen worden. Ik snap dat je de eerste dag niet iedereen op bezoek wilt, maar dan kunnen jij EN je man toch een dagje later langskomen...

Laten we elkaar nou in de waarde laten. ze heeft net een kindje gehad en wil daar graag op haar manier van genieten en mee om gaan. Je bent vanzelf welkom en dan is ze vast heel blij om je te zien. Ook is ze vast erg blij met alle steun die ze van je heeft gehad.
Ik begrijp het namelijk wel. Ik dacht voordat ik mijn eerste kindje kreeg niet zou kunnen wachten op visite. Toen onze zoon er eenmaal was, na een niet al te zware bevalling hebben we pas naar 10 uur de familie op de hoogte gesteld. Ik wilde graag even rust. En toen kwamen ook alleen de ouders en pas na drie dagen kwam de rest.....iedereeen voelt en doet het anders.

Dus het ligt niet aan jou, en maak je niet zo druk!

Hey 4900080,
Dat heeft toch niks te maken met wanneer je bezoek wilt ontvangen? Ik kan me zo goed voorstellen dat je lang wacht, eerst wilt rusten en met elkaar wilt genieten. Ik zou zelf alleen heel gekwetst zijn als dat onderscheid tussen schoonfamilie en 'eigen' zo sterk wordt gemaakt...

Terug
Bovenaan