Eventjes klagen :-)

Hoi allemaal,

Ik ben hier niet erg actief, dit komt omdat ik al twee kleine kinderen heb rondlopen en omdat ik me helemaal niet goed voel.

Ik heb altijd in de winter last van een winterdepressie, maar doordat ik nu zwanger ben is dit 10x zo erg. Ik heb nu net 2 weken lichttherapie gehad en dat heeft toch wel geholpen. Je moet an het begin en einde een vragenlijst invullen. Ik begon met 56 punten (heel hoog) en eindigde met 38 punten. (nog aan de hoge kant) En het enige advies dat ze me konden geven was dat ik met mijn gezicht in de zon moet gaan zitten want dan kan het nog iets verbeteren.....

Gelukkig krijg ik nog wel gesprekken, maar doordat ik zowat om de week geveld ben door een griep of virus kan ik dat niet elke keer redden. Nu moest ik vandaag naar het ziekenhuis om zo'n bloedsuiker test te doen.

7 uur aanwezig, half 8 aan de beurt. Eerst vingerprik, 5.2 dus konden we doorgaan. Daarna een buisje bloed uit mijn arm, ging nog net niet onderuit, daarna een heel vies suikerdrankje drinken. En 2 uur heel beroerd wachten, niemand had me verteld wat het effect van zo'n drankje kon zijn!!!! duizelig, zweten, bijna braken. en we moesten in het ziekenhuis wachten in plaatsvan lekker thuis in je eigen omgeving. Na anderhalf uur ging het langzamerhand beter en na 2 uur buisje nummer 2 uit mijn andere arm gehaald. Dat ging heel snel en om 10 uur waren we weer thuis.
Eenmaal thuis en man naar het werk gaat het helemaal niet lekker. Krijg geen hap door mijn keel, veel aan het trillen en niets wil. VK gebeld en die zegt toch iets eten en worden de symptomen erger gewoon bellen. Boulion naar binnen en nu gaat het redelijk gelukkig. Begin ik ineens te rillen van de kou en krijg buikpijn. VK gebeld. Klinkt als een griepje... Krijgen we dat ook weer denk ik dan maar. Maar gelukkig mag ik morgenochtend even bij VK komen en bespreken we alles even rustig.

Sorry voor mijn gezeur, maar het loopt gewoon allemaal niet zoals je graag zou willen. Zijn er meer die zo'n (beroerde) zwangerschap hebben?

Liefs Wendy
23w 4d

wat balen dat je zo voelt. hmm jij hebt ook zo test moeten doen. nou die moet ik ook nog doen. maar ik twijfel gewoon. ik heb overgewicht maar ben niet modder vet. en er wijst niks op dat ik nu zwangerschapsuiker ga krijgen. op de echo was me kindje ook niet te groot ofzo. ik heb zoeits van moet ik wel zo test doen. omdat je toch in je lichaam een reactie gaat op wekken die der nu nog helemaal niet is. heb jij daar niet aan zitten denken dan?

groetjes

Juist omdat ik om de week ziek ben heb ik besloten het wel te doen, ik wilde er zeker van weten dat het telkens een virus is en niet iets anders.

Maar ik heb meteen gezegt 1x en nooit weer!!!
Nu hopen dat uitslagen gewoon goed zijn, maar dat drankje heeft mijn hele ritme verstoord waardoor ik een hele slechte dag heb gehad. Zelfs al was ik 100% geweest dan nog is het echt wel even een knauw. En er is van te voren ook helemaal niets verteld over de effecten. Dat is ook zo'n slechte zaak.

Liefs Wendy

P.S. Bij mijn 2e, oktober 2010 hoefde ik alleen een vingerprik gewoon bij HA dus dit was echt nieuw voor mij maar ze gaven aan dat dit al heel lang zo is.

Vervelend dat je zo reageerde op de test, maar zo reageert niet iedereen hoor. Ik heb hem 6 weken geleden gehad, nuchter naar ziekenhuis, buisje bloed, glucosedrankje, na 1 uur weer buisje bloed weer wachten en na nog 1 uur laatste buisje bloed...Net na t drankje werd ik ook wat misselijk, maar dat was t. Vond dat wachten erg lang duren, maar had gelukkig een boek mee. Na laatste buisje bloed direct veel water gedronken, verging van de dorst door dat mierzoete drankje!
Uitslagen waren keurig.

Ik moet ook testen omdat ik overgewicht heb en suikerziekte bij ons in de familie voorkomt....moet over 4 weken nog een keer...leuk is t niet, maar ach tis wel fijn te weten of het goed zit of niet.

Ik heb niet de zwangerschap die ik zou willen, continu moe en wanneer ik iets ga doen, ben ik echt heel snel duizelig... Deze week geregeld dat ik nog maar halve dagen ga werken, hele dagen is gewoon niet meer te doen. Ik werkte, at en sliep en dat terwijl er hier ook nog een kleintje rondloopt. Gelukkig zijn mijn collega's erg begripvol, maar ik zadel ze wel met werk op. Als nu mijn vriend nog maar iets beter begreep hoe moe ik ben en hoe ik daardoor echt niet meer geniet.

Ik moet ook de glucoseintolleratietest doen. Nog 2 weken wachten, ik moet met 27+ wkn... Dan gaan zo ook gelijk een resustest doen, want ik heb een kleine c die negatief is.

Kijk er absoluut niet naar uit, omdat ik bij nuchter prikken flauwval neigingen heb ivm lage bloeddruk en (normaal) lage suikerwaarde.

Maar goed, dan hoef ik weer een ochtendje niet naar mijn werk. Ik probeer alles gewoon van de meest positieve kant te bekijken.

Terug
Bovenaan