eventjes zelfstandig spelen?

Hallo eventjes een vraagje,

Kunnen jullie kindjes een klein beetje zelfstandig spelen? BIj mij is dat namelijk niet het geval...hij is nu bijna 29 weken en doet hard zijn best om te gaan kruipen. Alleen hij kan het nog net niet. Wel een beetje tijgeren maar dat gaat niet hard genoeg.
Eigenlijk moet ik hem constant vermaken....zodra ik hem eventjes neerleg rolt hij om, probeert hij te kruipen...en....wordt boos omdat het niet lukt. Gevolg: huilen en mama moet weer komen.

Ik ben dus de hele dag met hem aan het kruipen, zitten, lopen (meer een soort springen)...kortom alles wat maar gek is en met bewegen te maken heeft.
Heel leuk en heel vermoeiend. Ik vroeg me even af of jullie kindjes zich al even in de box of op het kleed kunnen vermaken en of jullie tips hebben.
Weet namelijk niet zo goed of het gewoon een fase is of dat ik hem toch misschien iets meer moet stimuleren om ook eventjes zich zelf te vermaken.

Thanks

ps. ik snap natuurlijk ook wel dat hij heus niet uren met zichzelf kan spelen, maar eventjes 5 a 10 minuten zonder meteen te gaan bleeren zou toch moeten kunnen....of niet?

Kian vermaakt zich prima alleen, maar hij kan nog niet tijgeren. (is net 5 maanden)  En als ie moe wordt dan is het zelf-spelen ook afgelopen. Maar ik leg 'm na de borst of fles en samen liedjes zingen/spelletjes spelen altijd even weg, en dan vermaakt ie zich zo een kwartier of half uur.
Succes ermee.
Liefs Phira

Lukas kan zich redelijk goed vermaken. HIj ligt nu in zjn bedje te spelen terwijl ik ff echter de computer zit. De ene keer speelt hij heel stil en nu gaat er iets niet 'goed' en is hij wat aan het protesteren. Ik ga er dan   niet gelijk op af.

Op dit moment is de beste manier om hem zelf te laten spelen hem op de grond neerleggen, met speeltjes in alle richtingen. Hij probeert er dan bij te komen en dat lukt aardig. Kruipen kan je het niet noemen maar wel tijgeren en allerlei andere bewegingen. Hij weet nu ook heel doelgericht op een speeltje af te gaan.

Ook in de box kan hij zich redelijk vermaken, soms beter dan anders maar ook dan ga ik niet gleijk naar hem toe als hij protesteert.

5 a 10 minuten lukt zeker wel. soms zelfs een half uur!

Annemieke

P.s.
Nog bedankt voor je tip over het brood, ik had hem anders veel te veel gegeven.

Ligt een beetje aan haar eigen bui denk ik!
Gisteren bijvoorbeeld was niets goed, waar ik haar ook neer legde (box, kleed, wipstoel met babygym)het was meteen bleren...
Ik ga er ook niet meteen op af, ze moet ook leren zelf te spelen en niet bij ieder kikje dat mama meteen paraat staat.

En vanmorgen heeft ze zich een half uur vermaakt op het kleed.
Ik leg dan ook de speeltjes verspreid neer en daar probeerd ze dan naartoe te rollen..

Ze veranderd wel moet ik zeggen, eerst was de wipstoel met babygym helemaal het einde maar dat vind ze niks meer aan!

Hoi

Tycho kan zich op zich ook redelijk vermaken. Hij laat wel duidelijk merken als hij het zat is en aandacht wil (logisch natuurlijk!!!) dan wil hij bv even in zijn loopstoel, dat vindt ie super leuk!!! Hij wil ook veel staan en zelf gaan zitten enzo, ook als hem het niet lukt wordt ie boos.
kruipen wil hem ook nog niet helemaal lukken hij gaat achteruit!! hahaha

xx en mv tycho

Hoi,

Jaimey kruipt niet... gaat idd ook achteruit.
HIj wilt haast niet in de box, dit heeft hij nooit leuk gevonden en hou t misschien 5 min uit.
Loopstoeltje is hij helemaal weg van, maar hij kan ook overal aanzitten zoals de videorecorder, flessen uit het uit het rek halen en de poez en achterna zitten.
Op het speelkleed hou hij het wel goed uit, daar kan hij gerust een half uur of langer ziiten met blokken spelen, tv kijken , al die kleurtjes......
En liggend spelen gaat ook goed als hij dan maar een speeltje heeft wat muziek maakt.

Misschien is het een fase en kun je ook eens ff iets doen als je wilt.
Of hij zit al in de eenkenningsfase.

Succes

groetjes kaat

hoi hoi

Stef kan zichzelf gelukkig heel goed vermaken in de box of op zijn speelkleed.
Hij houdt het daar echt zo een half uur uit. Scheelt wel dat hij niet kan rollen, dus hij heeft nog niet echt moeilijkheden. Wel verbaas ik me altijd hoe hij bij zijn speeltjes komt. Ik leg er altijd een paar om hem heen, maar toch zie ik steeds de hele inhoud van de box voorbij komen. Alleen mis ik steeds precies het punt dat hij het pakt, dus hoe ie het doet???

Liefs Annet

Hoi,
mijn meisje 6mnd(27 wkn) en kan zich ook bijna niet zelfstandig bezig houden,zodra ik haar neer leg gaat het beginnen,huilen,memelen,krijsen,en de box is een ramp,en als ik haar op pak en bezig hou is niks aan de hand...inderdaad vermoeiend,als ze in bed ligt ben ik ook doodmoe...
gr gaby

Terug
Bovenaan