Evi Be

Lieve Evi,
meid heftig dat ze bij jullie geen reden hebben kunnen vinden voor je vroege bevalling. Maakt dat je nu niet heel bang? Dat het weer zo zou kunnen gebeuren? Ik neem aan dat ze je baarmoedermond nu wel goed in de gaten houden?
Het is wel heel lastig om het een plekje te geven. Ik weet er alles van. Het ene moment kan ik er redelijk 'vrede' mee hebben. Het volgende moment vind ik het superoneerlijk. Ik heb hiervoor ook bij de psycholoog gelopen. Of eigenlijk doe ik dat nog steeds. Al heb ik afgelopen week een gesprek gehad en staat de volgende pas in april gepland, omdat ik het gevoel ben dat ik het minder nodig heb, maar nog niet helemaal weg wil doen.

Het hele verhaal van Bas* kan je (en iedereen met belangstelling) lezen op www.basvanbeek.vlindersite.nl (tussen beek en vlindersite staat een punt)

Bij de 20-weken echo bleek dat zijn nieren vergroot waren. Nog niks om ons zorgen over te maken, maar wel iets om in de gaten te houden. 3 weken later was 1 nier doorgescheurd en stond de ander op klappen. Ons kindje zou zonder werkende nieren geboren worden, als het de zwangerschap zou overleven. En dan zonder vruchtwater komen te zitten, wat ook de rijping van de longen tegen zou gaan. Een leven in het ziekenhuis zou het worden met een niertransplantatie na zo'n 8 maanden. En waar haal je dan een nier vandaan?? En welke complicaties zou hij krijgen??
Omdat de kans dat hij de zwangerschap zou overleven al zo ongelofelijk klein was, hebben we voor hem gekozen en hem geen pijn laten lijden. We hebben de zwangerschap afgebroken... De moeilijkste beslissing ooit.
Gevoelsmatig kan ik hier nooit achter staan. Verstandelijk weet ik dat dit het beste was wat we voor onze zoon konden doen...
Het is nu net een jaar geleden.

liefs
Patricia mama van Bas*

Hee Patricia,

Ik heb de website bekeken over je overleden zoontje bas..
Meid wat een verschrikkelijke tijd hebben jullie moeten doorstaan zeg!
Ik heb gewoon tranen in mijn ogen!!! Verschrikkelijk!

Heel veel sterkte.
Liefs Maaike.

Hoi Patricia,

Ik heb net op jullie vlindersite gekeken, wat vreselijk wat jullie allemaal hebben meegemaakt ik heb bij het hele verhalen zitten huilen.
Ik wens jullie er nog heel veel sterkte mee want ik begrijp dat dit voor jullie toch wel dubbel moet zijn, je maakt nu weer iets mooi's mee maar ik kan mee voorstellen dat je juist nu ook heel veel aan Bas moet denken.
Ik hoop voor jullie dat jullie in mei een gezond kindje mogen krijgen.

groetjes Kim

Hier eindelijk een reactie van mij.
Vorige week woensdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis om een cerclage te krijgen. Bij een exra controle i.v.m.  een beetje bloedverlies bleek dat mijn baarmoedermond al sterk verkort was. Ik heb preventief aan de weeenremmers gelegen en afgelopen zaterdag mocht ik dan weer naar huis om daar  verder te rusten.
Dus ja, de angst die op de achtergrond zat is nu volop aanwezig!
Nu is het dagen tellen en hopen dat ons kindje nog heel veel weekjes in mijn buik blijft zitten!
Liefs Evi

quote: evi be reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-01-2009 10:36:24'));

Hier eindelijk een reactie van mij.
Vorige week woensdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis om een cerclage te krijgen. Bij een exra controle i.v.m.  een beetje bloedverlies bleek dat mijn baarmoedermond al sterk verkort was. Ik heb preventief aan de weeenremmers gelegen en afgelopen zaterdag mocht ik dan weer naar huis om daar  verder te rusten.
Dus ja, de angst die op de achtergrond zat is nu volop aanwezig!
Nu is het dagen tellen en hopen dat ons kindje nog heel veel weekjes in mijn buik blijft zitten!
Liefs Evi

Lieve Evi,
meis goed dat ze je baarmoedermond zo goed in de gaten houden. Anders had je nu alweer bevallen geweest waarschijnlijk.... Gewoon al aan weeënremmers gelegen. Je mag ook geen onbezorgde zwangerschap hebben he..
Hoe gaat het nu met je? Moet je nog erg rustig aan doen, of mag je met die cerlage nu weer wat actiever worden.
Kan me goed voorstellen dat je weer heel bang bent nu. Iedere dag dat uk lekker in je buik zit is er in ieder geval 1. Hoe ver ben je nu?
Ik vandaag 26 weken, iedere week/dag erbij is er weer 1 denk ik, ook al is Bas* niet spontaan geboren, maar is die bevalling opgewekt. De levenskansen nemen in ieder geval rap toe nu en dat is wel een geruststelling. Hopelijk heb jij dit ook!
Wil je wel eerder bevallen als het nu allemaal goed blijft gaan? Of zeg je laat het maar lekker zitten, zolang het goed zit?

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 26w

Kim en Maaike bedankt voor jullie reacties over de vlindersite. Ja dat wil je niet meemaken, maar is helaas soms de realiteit.
Gelukkig lijkt alles nu goed te gaan en wordt Bas* grote broer, van een bengel.

liefs
Patricia

Hoi Patricia,

Ik ben ook heel erg blij dat ze nu goed mijn baarmoedermond in de gaten houden. Er is nu ook vastgesteld dat mijn baarmoederhals dus 'gewoon' zwak is en dat ik bij een evt. volgende zwangerschap (eerst deze maar afwachten!) ik al eerder zo'n cerclage zal krijgen. Ik mocht inderdaad per direct niet meer werken en lig nu veel op de bank en op bed. Mag in ieder geval niets tillen en niet teveel bukken. Maar, ik ben nu 25 weken en 2 dagen en alles gaat nog steeds goed. Ik moet elke week op contole en dat is echt mijn uitje! Heel erg fijn om even naar ons kindje te kijken en tot nu toe steeds goede berichten. Zowel het kindje als ik lopen door de rust nu iets voor qua groei, maar dat is alleen maar positief. Met 36/37 weken wordt de cerclage weer weggehaald. Wat mij betreft blijft het kindje lekker nog het max. aantal weken zitten. Als er geen aanleiding is om eerder te beallen, dan lijkt me dat het beste. Voor mij is het inderdaad ook een geruststelling dat ons kindje nu levensvatbaar is en dat de kansen dat alles goed gaat nu steeds meer zullen toenemen. Gek genoeg ga ik nu ook een fase in van de zwangerschap die ik nog niet ken, omdat ik van mijn dochtertje met exact 25 weken bevallen ben. Oh, die weeenremmers waren trouwens puur preventief volgens protocol. Omdat de baarmoeder al behoorlijk groot is met 22 weken en ze daar toch gaan 'rommelen' willen ze je buik vooral rustig houden. Ik kan me je angsten trouwens wel goed voorstellen hoor. Iedere zwangere vrouw zal dat sowieso hebben, maar ik denk dat als je al een kindje verloren bent, dat nog eens versterkt is. Ik heb in mijn geval en jij misschien ook, zoveel gelezen en gehoord, dat je eigenlijk 'te wijs' geworden bent. Naast het grafje van ons dochtertje ligt een jongentje waarvan de ouders bijna hetzelfde hebben meegemaakt als jullie. Met die moeder heb ik veel gepraat omdat er maar 3 weken tussen hun zoontje en ons dochtertje zit en dat was zo fijn. Maar je hoort zoveel horrorverhalen dat je bijna niet zonder angst zwanger kan zijn. Ikzelf probeer ondanks alle beperkingen en frustraties vooral te genieten van dit mooie, lieve en beweeglijke wondertje in mijn buik en vooral vooruit te kijken. 25 weken is gehaald, nu op naar de 32!
Een heel verhaal alweer... leve de laptop!
Liefs Evi

Lieve Evi,
ja lotgenoten contact is fijn, maar wijst je ook op alle andere dingen die mis kunnen gaan in een zwangerschap. Een goede zwangerschap en een gezond kind zijn gewoon een wonder!
Gelukkig lig jij daar wel positief op die bank te liggen. Laat je kindje inderdaad maar lekker groeien, hoe groter en sterker het wordt, hoe beter toch!
En het is alweer bijna maandag, je uitstapje naar de gyn,

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 26w5d

Terug
Bovenaan