@evje..doorslaap-training

Hoe is het nu met het doorslapen?

Kan me goed voorstellen dat je na 3 a 4 per nacht een beetje teveel begint te raken om eruit te gaan.
Inderdaad ik heb nu een dochter die van 18:30uur doorslaapt tot de volgende dag 06:00uur.
Dat is lekker ja, voorbeeldig.
Maar het heeft me ook veel bloed zweet en tranen gekost moet ik zeggen.
Ze sliep gewoon altijd heel slecht was vaak na 5 minuten al wakker, zowel s nachts als overdag.
Alles hebben we geprobeerd, inbakeren, pukka baby, wiegen ect ect.
Maar laten huilen dat gaat tegen mijn principes.
Je hoort het inderdaad heel veel, maar ik vind dat niet nodig.
Een kind huilt niet voor niks....is mijn mening.

Hoe ik het nu heb gedaan.
Speentje geven en een knuffel die ze kent en tegen haar aanduwen.
Dat hielp al vrij snel en s nachts kon ze inderdaad wakker worden.
Dan zorgde ik gewoon dat ik er meteen bij was (voordat ze heel hard ging huilen en dan vaak al over de toeren was en dan helemaal niet meer kon slapen) om de speen weer te geven.
En dan werkt perfect, het heeft even geduurd.
Nu is het o dat ze zelfs s nachts een keer wakker wordt goed een half uur kan liggen brabbelen en dan laten we haar gewoon liggen en dan slaapt ze op een gegeven moment weer in.
Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt...

O en iemand anders vroeg nog een tip om ze tot 8 uur op te houden, nou die heb ik helaas ook niet.
Dat houdt ze niet vol.
Maar vaak maakt het niet uit hoe laat je ze op bed legt ze zijn de volgende dag toch vaak op dezelfde dag wakker.

Succes

Ha Sens,

Dank voor je tips!
Warren is sinds eergisteren weer terug naar 2x per nacht wakker en dan ook echt om te 'eten'.
Dat is best goed te doen.

Ik ben het helemaal met je eens qua huilen: ik geloof er ook niet in dat je je kindje maar moet laten huilen. Huilen is nu nog de enige manier waarop hij kan vertellen dat hij niet blij is, wie ben ik dan omdat maar te negeren?
Wat speen en knuffel betreft: van een knuffeltje wordt hij erg wakker, maar een speentje doet doms wonderen 's nachts. Alleen als hij echt wakker is loopt hij met zijn speen tegen de spijlen van zijn bed te timmeren en daar keihard 'blablablabla' te zingen... Zijn vader is drummer, die spreekwoordelijke appel ligt heeeel dichtbij 't boompje. Ik geloof dat ik vast in goede oordoppen en een optimale relatie met de buren ga investeren.

Ik merk eigenlijk dat het slechte slapen telkens een fase is, het gaat altijd weer over, maar het is zoooo slopend als je er midden in zit.

Liefs,
Evje

Ow, en tot 20.00 wakker houden?
Dat lukt ons echt niet: Dan heb ik een extreem huilerig en ongelukkig kind. Als Warren moe is gaat hij naar bed en dat is altijd tussen 18.15 en 19.00. Liever dat wij ons schema wat aanpassen dan een brullende koter die bekaf is.
En 's ochtend gaat de wekker ook om 07.00, dan is het fijn als we 'm niet uit een hele diepe slaap hoeven te halen.

Nou evje, dan denken we er precies zo over.
En ik hou haar ook niet langer op, 20:eek:o uur red ze echt niet.
En heb ik net zo een ongelukkig kind als jij.
Dus ze gaat meestal ook rond die koers naar bed en dat is prima...

En wat betreft die drummer?
Dan heb ik ook een klein drummerlientje..hahaha (papa niet trouwens) want zei doet dat dus ook met de speen over de trailis heen...
Maar ze slaapt dan toch altijd weer in, soms duurt het wel 3 kwartier en lig ik te schudden van het lachen in mijn bed....hahahahahhaha

Terug
Bovenaan