evn een onsmakelijk vraagje over diaree

A

Anoniem

Guest
hoi hoi iedereen !!

ik heb een vraagje mijn zoontje heeft al vanaf zijn verjaardag diaree nou heb ik al een paar keer gebeld naar de huisarts en huisartsenpost . die zeggen kijk het maar even aan omdat ie verder geen koorst heeft en hij is eigenlijk wle gewoon levendig en zo!

nou heb ik afgelopen nacht 3 uur met een huilend kind gezeten ik heb een fles warme melk gegeven ( normaal krijgt ie borstvoeding maar die was op)   maar vanmorgen had ie gewoon een droge luier hij heeft vandaag ook nog niet geplast en ligt nu al vanaf 9 uur weer in bed !
denken jullie dat ik nog maar een keer moet bellen .? ik wil ook niet verkeert over komen bij de huisarts dat ik zo vaak bel .

alvast bedankt voor het lezen en reageren !

liefs Ingrid

Hoi Ingrid,
Lekker belangrijk of je verkeerd over komt. Dat doet er toch niet zo toe?
Het gaat om je kindje en dan kun je beter een keer teveel dan een keer te weinig mee komen! Vooral bij zoiets als diarree, uitdrogen bij die kleintjes is zo gebeurd.
Wat je vooral in de gaten moet houden is of hij alert en helder is. Zodra je twijfelt, gelijk naar de dokter.
Ik zou zoieso nog even langs gaan. Desnoods sturen ze  de ontlasting op voor op kweek.
Biedt hem veel drinken aan, al het vocht wat hij binnen krijgt, is mee genomen.
Veel beterschap en ik hoop dat het snel over zal gaan.
Sil

3de poging om bericht te plaatsen.

Ik werk zelf als doktersassistente bij een dokterswacht. Maar denk dat je wel even een afspraak bij de huisarts moet maken. Aangezien hij de hele nacht dus niet geplast heeft. Dat hij wat meer slaapt is logisch aangezien hij nu meer energie verbruikt. Al zijn energie gaat naar het beter worden.
In ieder geval veel drinken geven, eventueel ORS.
Laat je nog even weten wat de huisarts zei?

Groetjes vlindertjes

Hoi,

Misschien een beetje een dooddoener, maar beter 1 keer teveel gebeld dan 1 keer te weinig. Als jij er niet gerust op bent, gewoon bellen. En desnoods daarna nog een keer en daarna nog een keer. Vooral met zaken als uitdroging kan je niet voorzichtig genoeg zijn denk ik.

Groetjes, KT

hoi hoi

bedankt voor de reactie's ik kon niet reageren omdat het forum raar deed ( of mijn computer)??!!

ik heb toch nog maar een keer gebeld maar ik hoef me nog geen zorgen te maken omdat ie wel goed drinkt en verder wel allert is . ik moest het wel geod in de gate houden alleen nu had ie vanavond wel weer normale ontlasting teminste beter als dat het was. maar ik hou het gewoon geod in de gate . en zal toch maar gewoon bellen als ik me weer zorgen maak jullie hebben namelijk wel gelijk beter 1 keer te veel dan te weinig!!

hartelijk dank voor de reactie

liefs Ingrid

Terug
Bovenaan