@Evolution (mama van Birgit)

Hoi,
ik was benieuwd hoe het nu gaat met het doorslapen van Birgit. En ben je nu echt helemaal gestopt met borstvoeding geven?
Ik ben zelf 1 januari gestopt met borstvoeding, een enkele keer gaf ik nog als Daniëlle 's nachts wakker werd. Nu slaapt ze gelukkig goed door.

Groetjes van Sonja

Hoi,

ik reageer even, ondanks dat het berichtje niet aan mij gericht is. Leuk dat er nog meer moeders zijn die hun kindje langer dan gemiddeld borstvoeding gegeven hebben. Mijn jongste (van juni 2007) krijgt alleen nog als die een keer s'nachts wakker is. Wat helaas bijna elke nacht nog het geval is. Maar als ik dan denk aan alle moeders die op dat moment nog meer aan het voeden zijn over heel de wereld dan kan ik er weer van genieten. Het heeft wel wat, zo'n klein tevreden mensje tegen me aan terwijl verder iedereen in huis slaapt.

Hoe lang hadden jullie je van te voren voorgenomen om te voeden? Ik hoopte eerst een half jaar, toen een jaar en na de eerste verjaardag had ik iets van we zullen wel zien hoe lang het nog door gaat.

Groetjes

Hoi,
ik had van tevoren niet bedacht hoelang ik bv zou geven. In 1e instantie vond ik het een drama, maar uiteindelijk toch nog lang volgehouden. Ik deed het vooral omdat mn dochter daarna zo lekker ging slapen. Toen ze 18 maanden was vond ik het wel mooi geweest. Toen kon ze inmiddels ook goed zelf in slaap vallen en merkte ik dat ze ook niet meer zo een behoefte had aan bv.

Groetjes van Sonja

Hoi!

Ik zie het berichtje nu pas.

Het slapen van Birgit verschilt nogal. Over het algemeen zie ik er een verbeterende lijn in (over maanden gezien dan!).. deze week wordt ze elke nacht +- 2 keer wakker, 1x midden in de nacht en rond 4 uur.. das weer minder want laatst was het maar 1x 's nachts en dan rond 5 uur. Dat was een hele verbetering!
Ik ben dus nog niet helemaal gestopt met de BV.. Ik wilde het eerst dus helemaal stoppen, maar dat was geen succes, nu doe ik het alleen nog 's avonds en 's ochtend en dus een enkele keer 's nachts, maar of er echt nog wat uitkomt weet ik niet! iig geen fles vol!

Ik zie wel hoelang dit nog duurt, mijn nieuwe KNO arts zei dat die neusspray waarom ik eerst moest stoppen dus geen kwaad kan, dus ik maak er geen haast mee, het gaat vanzelf wel eenkeer denk ik!

Hoi,
ik denk ook dat je gewoon moet doorgaan zolang jij je er goed bij voelt. Ik weet uit ervaring hoe vervelend het is als ze 's nachts wakker wordt. Ik kon Daniëlle dan ook alleen met bv troosten en volgens mij was het ook meer als troost dan dat ze echt dorst had.
Nou succes, ik hoop dat je gebroken snel over zullen gaan,
groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan