Ex partner inlichten? Help

Hoi allemaal,

Mijn ex partner en ik hebben samen een kind, met uiteraard een omgangsregeling (hoe slecht de onderlinge verhouding is, een kind moet hier nooit de dupe van zijn). Mijn ex partner stalkt en er is daarnaast sprake van schending van privacy en smaad en laster.

Sinds drie jaar heb ik een leuke, nieuwe partner en zijn wij sindskort ouders van een nieuw wonder. Mijn ex partner dreigt met het feit dat hij wil weten wie mijn nieuwe partner is, plus hoe het nieuwe kind heet, en dat ex partner en zijn familie vinden recht te hebben op kraambezoek.
Vanwege stalken en dergelijke (politie betrokken), nooit de naam van mijn partner verteld, en ik wil al helemaal niet dat hij informatie krijgt over ons pasgeboren kind. Dit is toch ook niet verplicht? Staat volledig los van hem?

De oudste wordt ook volledig ondervraagd daar, verteld hij zelf. Alle informatie over ons gezamenlijk kind, krijgt hij natuurlijk.

Ik vind dat je gelijk hebt dat je dingen deelt van jullie kind samen oké maar alles wat je nu doet hoeft hij niet te weten dus ook niet je nieuwe partner en de naam van je jongste.
Jullie hebben nu alle twee een nieuwe leven.

Wat een onzin dat ze denken recht te hebben op kraambezoek en informatie!
Je hebt een nieuw gezinnetje, daar staat hij helemaal buiten.

Wat een rot situatie zeg. Ik hoop dat jullie alsnog kunnen genieten ondanks je ex. Sterkte!

Zeker niet verplicht! Je geeft aan dat hij een stalker is, stalkers zullen altijd alles aangrijpen om met je in contact te komen en daardoor verzinnen ze de gekste dingen. 
Ik vind het trouwens hartstikke knap hoe je hiermee omgaat: je hebt duidelijk last van zijn stalkinggedrag maar je zet het belang van je kind nog steeds voorop zodat hij zijn vader kan zien. 

Absoluut niet verplicht inderdaad, wat denkt hij wel... Wat een rotsituatie en wat lastig voor je oudste ook als hij zo ondervraagd wordt.. Ik hoop dat je er een weg in vindt met elkaar, maar je bent hem in elk geval niks verplicht over je partner en gezamenlijke kind en ik vind persoonlijk dat je het allemaal super goed en netjes geregeld hebt voor zover ik lees! Veel respect daarvoor!

Als het goed is heb je al dossieropbouw toch, ivm het stalken? Ik zou even melding van het gedrag rondom je nieuwe telg en hoe de oudste hierin onder druk gezet wordt maken en ook bewijs aanleveren, mocht het dan ineens escaleren dan kan er wellicht gemakkelijker overgegaan worden op stappen zetten of hebben ze in ieder geval direct de ernst van de situatie door.
Ik snap dat hij denkt te denken recht te hebben op dingen, maar als hij nou eens begon met daadwerkelijk denken...

Met die informatie kan hij je alleen nog maar meer schade. Ik snap dat je contact met de biologische ouder van je kind belangrijk vind voor je kind, maar als ik dit lees, vraag ik me af die persoon geen verkeerde of zelfs schadelijke invloed op je kind kan hebben?
Heb je wel eens overwogen therapie m.b.t. stalken een voorwaarde te maken voor de omgangsregeling?

Terug
Bovenaan