Ex weggegaan en omgangsregeling werkte niet

Hallo allemaal!
Ik ben moeder van 2 meiden, oudste 7 jaar en jongste nu 6 maanden. De vader van de oudste en ik zijn uitelkaar gegaan toen zij een half jaar was. De omgang hierna is in samenspraak gegaan en altijd goed gegaan.
Bijna 2 maanden geleden is de vader van mijn jongste plotseling weggegaan na een relatie van bijna 5 jaar. Via de app liet hij op woensdagmiddag weten niet gelukkig te zijn en weg te gaan. Ik had dit nooit aan zien komen en hij heeft ook nooit wat laten blijken... mijn eerste gedachte was dan ook dat er een ander in het spel was.. dit had ik inderdaad goed want afgelopen week is dit uitgekomen. Ik heb dit zelf via de fb van zijn nieuwe vriendin ontdekt...
Binnen een paar dagen na zijn vertrek had hij al een advocaat erop gezet want hij wilde onze dochter elk weekend van vrijdag t/m zondag en een avond doordeweeks. Voor een baby van deze leeftijd is dat natuurlijk echt way to much! Mijn tegenvoorstel was dan ook om het weekend en de andere week een avond doordeweeks bij mij thuis en dat als basis.. meerdere contactmomenten waren wat mij betreft prima maar wel in overleg.
Hij vond dit een belachelijk voorstel en wilde hier niets van weten. Ik heb dan ook een advocaat in de arm genomen en na veel gezeur kwam daar een regeling uit van om het weekend 1 nacht en die week ook 1 avond een uurtje, de andere week 2 avonden een uurtje. Die avondomgang vond plaats bij mij thuis. Een heftig iets vond ik dat maar ach alles voor mijn dochter.
Na een paar van deze avonden was het voor mij niet meer te doen. Hij communiceerde niet (normaal) met mij en als hij dat wel deed was hij heel bot tegen mij waar de kinderen bij waren. Hij kwam binnen en vertrok zonder gedag te zeggen en zei op alles alleen maar dat er geen communicatie nodig was want alles ging via onze advocaten. Ik kon dus niets met hem bespreken mbt onze dochter. Na zijn vertrek was ik telkens weer helemaal overspannen door zijn manier van handelen en na een paar weken heb ik dan ook de regeling ingetrokken.
Ik heb aangegeven dat omgang in de avond niet meer te doen was bij mij thuis ivm zijn manier van opstellen. Als tegenvoorstel heb ik gedaan dat hij die uren wel overdag haar kan komen halen of zelfs vroeg in de ochtend daar hij vrije inloop heeft op werk... Hij gaf aan dat dit niet mogelijk was en niks in zijn huidige werkrooster wilde aanpassen.
Via zijn advocaat heeft hij nu dan ook laten weten een kort geding aan te spannen. Ik maak me zorgen want hoeveel kan hij nu voor elkaar krijgen? Ik ben vanaf het begin heel netjes geweest en heb me overal geprobeerd in aan te passen en dat idee heb ik niet van hem. Het ophalen van onze dochter in de avond is trouwens onmogelijk daar zij tussen 5 en half 6 haar hapje krijgt, daarna gaat badderen en tussem half 7 en 7 uur haar laatste fles krijgt.
Zijn er mensen die ook in deze situatie zitten of hebben gezeten en hier meer over weten? Mijn grootste angst is dat de rechter zal bepalen dat zij dan elke zaterdag naar hem moet.. dat zal betekenen dat ik nooit meer een normaal weekend heb met mijn meiden...
Sorry voor het lange verhaal!

Een rechter zal nooit een kind zomaar naar paps sturen op die leeftijd. 
Miischien kan je voorstellen om de oude regeling op te pakken naar dat er altijd iemand bij is? Oma of oma?
Maak daarnaast een lijst met allemaal voorstellen waar jij achter staat: dat geeft aan hoe flexibel jij bent. Je ex zal zich dan ook flexibel moeten opstellen. Een rechter kijkt hiernaar. 
Geeft je nog BV? Dit kan een rede zijn dat de kleine nog niet bij hem kan blijven slapen. Daarnaast: schrijf elke data op dat hij noet de bezoek regeling na komt.
succes!

Een rechter kijkt naar het belang van het kind. Dus het is handiger om ook je communicatie hierop te richten. Als jij uitlegt wat het allemaal met je kindje doet en zal doen, maak je het heel concreet. 

Zeggen dat je een strakke regelmaat wilt voor de kleine. 1 weekend in de 2 weken is een mooie regeling. En dat hij zich asociaal gedraagt’ is al een slecht voorbeeld. Een kind respect bijbrengen’ zit er op deze manier niet echt in. Mijn ex was ook zo’ ik heb volledig gezag geeist en duidelijk laten merken dat ik omgang met de kinderen erg belangrijk vond maar geen zin had in problemen omtrent de kids. Voor contact moest hij mij respecteren als vrouw en moeder van zijn kinderen en niet als een voetveeg om maar ff zo te zeggen. En de rechter vond dit een goed idee’ de kids gingen trouw om de week naar hun vader. Inmiddels is het zo goed gelopen dat hij zelfs weer op de verjaardagen is bij mij thuis voor de kids. Inmiddels heb ik al weer een aantal jaren een nieuwe partner maar ik ben blij dat ik dit voorstel ooit heb gedaan.

Bedankt voor alle reacties! Vandaag zijn verzoekschrift ontvangen voor de rechter.
Deze staat vol met leugens maar gelukkig heb ik alles zwart op wit en zelfs geluidsopnames van de momenten dat hij hier was voor de regeling.
Ook heb ik sinds zijn vertrek een soort logboek bij gehouden van elke dag.
Ik hoop dat dit in mijn voordeel werkt en dat de rechter niet volledig in zijn leugens trapt 
Omgang bij mij thuis is overigens niet meer iets wat voor mij mogelijk is. Die kans heeft hij wat mij betreft gehad maar hij heeft duidelijk laten zien dat hij zich niet normaal kan gedragen. Op dit moment komt hij dan ook mijn huis niet meer in.
Ik hoop dat het snel voor de rechter komt en het allrmaal achter de rug is want op dit moment brengt het alleen maar heel veel spanning met zich mee voor mij maar ook de kinderen. Aan rouwen ben ik nog niet eens toegekomen door al het getouwtrek....

Bedankt allemaal!

Ik kan alleen maar zeggen: heel veel succes! Je hebt alles bij gehouden dus dat werkt in jou voordeel. Nogmaals succes en hoop dat je snel weer rust hebt.

Ja heel veel sterkte’ het komt vast wel weer goed. Ik heb het jaren lang alleen gedaan’ en zelfs met 4 kids een nieuwe partner gekregen (of nou ja nieuw) alweer bijna 4 jaar. 

Oh mama-tje dat doet me goed om te horen!
Het kan dus wel.. Op dit moment ziet alles er zo toekomstloos uit ?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ben onwijs blij met mijn kids en geniet van elk moment met ze.. maar voor mezelf... op dit moment ook geen werk meer als sinds de zwangerschap omdat ik zo onwijs ziek was en een hernia heb.
Het ene moment zie ik alles heel positief en weet ik dat alles vanzelf wel goed komt.. maar het andere moment zie ik het gewoon niet..
Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties!

Terug
Bovenaan